Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 oktober 2011, 16:05
Y de jong Y de jong is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2011
Berichten: 2
Y de jong is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief instrumentenmaker

hallo,

Heb een aantal brieven doorgelezen en informatie gezocht om een goede sollicitatiebrief proberen te maken.

Ik ga van beroep veranderen, ben momenteel nog hovenier maar wil de techniek in. Voor deze richting heb hier niet de juiste opleiding voor gehad maar wel redelijk wat ervaring door hobby en praktijk ervaringen.

Ik wil in de brief proberen duidelijk te maken dat ik geschikt ben voor de baan ook zonder dat ik daar een bijpassende MBO. opleiding voor heb gevolgd (de opleiding is wel het zelfde niveau alleen een andere richting)


Aan dhr. ***,

U bent op zoek naar een instrumentenmaker met gouden handen. Iemand die de vertaalslag kan maken van een idee naar een technisch uitvoerbaar ontwerp en de daarbij behorende lastige technische vraagstukken ziet als een prikkel om tot een werkbaar doel/middel voor de opdrachtgever te komen.
Dit in nauw overleg met de opdrachtgever en de verschillende disciplines binnen de afdeling.

Op het moment dat ik deze vacature in dagblad *** zag staan wist ik, deze baan is mij op het lijf geschreven. Heb ik gouden handen, kan ik boven genoemde vertaalslag maken en zijn technisch lastige vraagstukken oplossen een prikkel? Deze vragen durf ik volmondig met ja te beantwoorden. Heb ik de juiste werkervaring? Ja en nee, momenteel werk ik nog bij een hoveniersbedrijf. Binnen dit bedrijf komen we regelmatig (bouw)technische obstakels tegen die ter plekke en met de opdat moment beschikbare materialen opgelost moeten worden. Meer dan eens komen mijn goede ruimtelijk inzicht en creatief en oplossingsgericht denken en doen van pas. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat lastige technische vraagstukken oplossen, mij uitdagen en goed passen bij mijn ambities en interesses, vandaar deze sollicitatie.
Voor het uitwerken en vervaardigen van mechanische onderdelen en apparatuur komt de 12 jaar ervaring met modelbouw van pas. Omdat we hier met veel verschillende materialen en gereedschappen heel gevarieerde producten maken die onder allerlei omstandigheden getest worden.
Pas las ik ergens deze zin ¨De vijand van goed is beter” en ten aan van oplossingen vinden voor technische vraagstukken kan ik me daar goed in vinden.

Ik zou graag mijn brief en CV. in een persoonlijk gesprek aan u toe lichten.

Met vriendelijke groet,
***
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon