Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2006, 18:51
ella ella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2006
Berichten: 3
ella is on a distinguished road
Standaard sollicitatie consultant........hulp gevraagd!!!

Hallo allemaal,

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om commentaar te leveren op mijn sollicitatiebrief? Het gaat om een open sollicitatie voor de functie van consultant bij een uitzendbureau.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie consultant.doc‎ (21,5 KB, 3214x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2006, 20:21
Nicoole Nicoole is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2006
Berichten: 11
Nicoole is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie consultant........hulp gevraagd!!!

Ik vind persoonlijk het begin niet zo sterk. Het is vanzelfsprekend dat je jezelf in een sollicitatiebrief presenteert. Verder zou ik het commerciele aspect verder uitdiepen. Jij wilt dat niet beter leren kennen omdat het belangrijk is in het bedrijfsleven maar omdat daar jouw passie ligt, jouw drijfveer etc etc. En tenslotte vond ik het stukje over de andere uitzendbureaus negatief overkomen; ik weet alles beter. Misschien iets in de trent van: ik heb bij meerdere uitzendbureaus gewerkt en ben er van overtuigd dat dit het vakgebied is waar ik me verder in ontwikkelen oid.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2006, 11:42
lecocql lecocql is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2006
Berichten: 4
lecocql is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie consultant........hulp gevraagd!!!

Hi Ella,

Op zich een prima brief en ik vind persoonlijk de opening wel goed.
Een aantal tips:
probeer zoveel mogelijk woorden als zeer en erg te beperken, het voegt naar mijn mening niet veel toe. Iets interessant vinden of zeer/erg interessant zal heus het verschil niet maken.
Verder zou ik woorden als "lijkt mij" veranderen in in "ik vind", dat komt zekerder over.
Verder mis ik in jou brief relevante ervaringen met concrete voorbeelden waaruit blijkt dat jij geschikt bent voor de functie waardoor je interessant bent voor het bedrijf en niet alleen andersom.

succes!

Lars
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2006, 13:51
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie consultant........hulp gevraagd!!!

Hoi Ella!

Ik zou in de eerste alinea "Deze opleiding volg ik met veel plezier..." weglaten. Mijns inziens doet er niet toe of je die opleiding met veel plezier volgt of met tegenzin, behalve dan dat je opleiding aansluit op de functie van consultant. Zeg hier gelijk iets over! Het is natuurlijk geen toeval dat je voor MER hebt gekozen, je wist dat je er een functie zoals die van consultant mee kon bekleden, toch? ;-)

Laat in de 2e alinea inkomensperspectief weg! Dat kun je mondeling nog wel toelichten, maar noem het niet gelijk in de brief, dat komt je motivatie om voor hen te werken, niet ten goede. Zeg dat je "eager" bent om theorie en praktijk te combineren en dat in deeltijd studeren goed te combineren is met een baan, of zoiets.

Derde alinea: "De afwisselende werkzaamheden en het contact met verschillende mensen spreken mij erg aan in de functie van consultant. " Dan zou je ook verpleegster kunnen worden of receptioniste of telemarketingmedewerker, toch? Dit kan echt een stuk sterker. Denk aan, consultancy: projectmatig werken, in teamverband werken, complexe vraagstukken oplossen, oplossing vinden voor interne bedrijfsproblemen, creatieve oplossingsmethoden, scherpzinnige analyses, adviserende rol etc.

Laatste zin 3e alinea. Op carrieretijger heb ik geleerd dat je nooit iets negatiefs in je brief moet zetten, formuleer het positief. "Het viel mij op dat ik al tijdens mijn uitzendbaantjes oog had voor verandering en verbetering." "Het lijkt mij interessant (interessant, je lievelingswoord?) om te laten zien hoe het volgens mij wel moet." Uhmm, NEE, klinkt te bijdehand en erg onprofessioneel. Je bent een professioneel consultant in spe, houd dat in de gaten!

Vierde alinea: gezellig en leerzaam. Gezellig, uhmmm, nee. Ik weet niet wat voor bedrijf dit is, maar over het algemeen is de consultancywereld vrij hard en gericht op het maken van winst, niet gezellig dus.

Sorry, Ella, vat het niet persoonlijk op, maar lees de tips nog eens door. Dit moet en kan veel professioneler. Geef voorbeelden uit de praktijk, geef aan waarom jij, wat heb je toe te voegen behalve die uitzendbaantjes, wat is je natuurlijke talent...?

Heel veel succes!

Groetjes, S.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon