Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 april 2006, 21:37
mrbar mrbar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 april 2006
Berichten: 1
mrbar is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief intercedent

(informele opzet, geen u-cultuur of jasje/dasje; vandaar de keuze voor "beste" en de jij-vorm)

Zeg het maar, wat vinden jullie ervan?

Beste persoon1, beste persoon2,

Middels deze sollicitatie naar de functie als intercedent wil ik mezelf graag presenteren als jullie nieuwe potentiële collega.

Op dit moment ben ik werkzaam bij XXX binnen het loopbaanadviestraject. Hier verricht ik diverse werkzaamheden ter ondersteuning van de loopbaanadviseurs en de manager. Mijn taken bestaan onder andere uit het aanleggen en beheren van personeelsdossiers, beantwoorden van vragen van medewerkers, agendabeheer. Hiernaast studeer ik in de avonduren aan de deeltijd heao richting personeel & arbeid

Wanneer ik aangenomen word, krijgen jullie een enthousiaste en gedreven medewerker die graag de handen uit de mouwen steekt. Met mijn organisatorische en sociale vaardigheden, weet ik doelen perfect na te streven. Mijn commerciële instelling zorgt ervoor dat ik kansen zie liggen en deze ook weet te benutten.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn sollicitatie en bijgevoegde CV voldoende aanleiding is voor een nadere en persoonlijke kennismaking.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2006, 23:35
Fred
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor intercedent

Hallo,


Ik vind je toon een beetje te zelfverzekerd.

Je hebt het over:
"jullie nieuwe potentiële collega"
"Wanneer ik aangenomen word"
"Ik heb er alle vertrouwen in.....aanleiding is voor een ...kennismaking"

Daarnaast motiveer je je persoonlijke eigenschappen nauwelijks. Waaruiit blijkt dat je organisatorische en sociale vaardigheden hebt, en dat je commercieel bent ingesteld.

Een zeer zelfverzekerde toon, gecombineerd met een gebrekkige motivatie geeft mij het gevoel dat je twijfelt aan je geschiktheid en dat wil verbloemen met ferme taal. Maar natuurlijk is dat gevoel niet terecht.

Kortom, ik zou de toon wat minderen en mijn persoonlijke eigenschappen wat meer motiveren. Daar wordt de brief volgens mij een stuk sterker van.

Succes,
Fred.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 april 2006, 23:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor intercedent

Bedankt voor je feedback Fred. Jouw suggesties heb ik ter harte genomen en hierop de brief herschreven;

Beste X, beste Y,

Middels deze sollicitatie wil ik me graag presenteren voor de functie als intercedent.

Op dit moment ben ik werkzaam bij UWV binnen het loopbaanadviestraject. Hier verricht ik diverse werkzaamheden ter ondersteuning van de loopbaanadviseurs en de manager. Mijn taken bestaan onder andere uit het aanleggen en beheren van personeelsdossiers, beantwoorden van vragen van medewerkers, agendabeheer. Hiernaast studeer ik in de avonduren aan de deeltijd heao richting personeel & arbeid.

Ik ben een enthousiast en gedreven persoon die graag de handen uit de mouwen steekt. Met mijn organisatorische en sociale vaardigheden, weet ik doelen perfect na te streven. Deze vaardigheden zijn onmiskenbaar in mijn huidige functie en mijn nevenactiviteit als hoofdredacteur binnen de sportvereniging. Mijn commerciële instelling zorgt ervoor dat ik kansen zie liggen en deze ook weet te benutten.

Graag zou ik mijn motivatie en CV nader toe lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
Sollicitatiebrief Media- Adviseur Simply Sollicitatiebrief en cv 2 13 november 2005 13:33
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon