Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 21:14
Honey Honey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 2
Honey is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief frontoffice medewerker. Wat vinden jullie ervan?

Hoi iedereen, Graag wil ik deze sollicitatiebrief opsturen. Maar weet niet of ik zo genoeg heb bijgeschreven. Graag zou ik jullie meningen willen weten. In ieder geval heel erg bedankt! X


Amsterdam, 11 oktober 2011

Betreft: vacature stagaire front office medewerker bbl

Geachte mevrouw Naam,

Via de website (naamwebsite) las ik dat ik dat uw hotel opzoek is naar een stagaire voor de Front Office afdeling. Hierbij solliciteer ik naar deze functie.

Voor aankomende schooljaar dat in januarie/februarie weer van start gaat wil ik mij graag aanmelden voor de opleiding front office medewerker bbl. Daarom ben ik naarstig op zoek naar een leuke en leerzame leer/werkplek waar ik het beroep als front office medewerker kan uitoefenen. Ik vind het een uitstekende manier om de theorie gelijk in de praktijk te kunnen toepassen en zo bouw ik tevens de nodige ervaring op.

De functie van frontoffice medewerker in uw hotel spreekt mij om diverse redenen aan. Een van deze redenen is een goede dienstverlening. Je bent een belangrijke aanspreekpunt het visitekaartje van het hotel. Daarnaast ben ik gemotiveerd, enthousiast, gastvrij, klantvriendelijk en beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen.

Graag zou ik mijn sollicitatie verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2011, 00:58
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Forumregels: graag eerst feedback geven en daarna feedback vragen. (zie sticky topic op dit subforum). Deze regel kan verklaren waarom er nog niet gereageerd is.
Zoek eens rond op het forum, er is wel vaker een brief voor BBLwerkplek geweest. (niet perse jouw studierichting, maar je kunt er vast wel algemene tips uithalen)

Let goed op spelling (stagiair), spatiegebruik en zinsbouw.

Tweede alinea zou ik anders beginnen: bij aankomend schooljaar zal men denken aan augustus/september. Handiger is benoemen dat je dan en dan wilt/kunt instromen in een opleiding.
Weet je of en welke eisen de opleiding aan een werkplek stelt? Misschien kun je een document hierover als bijlage meesturen? Of meer in je brief uitleggen. Bijvoorbeeld: ik ga elke week één dag naar school en zoek werk voor maandag t/m donderdag (en ik kan wel/niet in het weekend werken).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2011, 14:21
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard

IEK!!

Januari en februari zonder e op het einde!

Daarom ben ik op zoek (naarstig vind ik een tikkeltje teveel 'woordvulling'). De zin na de woorden 'goede dienstverlening' zou ik anders neerzetten. 'Je bent' is iets te veel spreektaal naar mijn smaak.

Belangrijk aanspreekpunt wederom zonder e achter belangrijk. Let op je spelling en laat je brief aub nakijken voor je hem verstuurt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2011, 19:50
Honey Honey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 2
Honey is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt! ik heb hier veel aangehad. Heb mijn sollicitatiebrief aangepast.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2011, 22:25
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard

Hallo Honey,

ik heb ook nog een paar kleine puntjes die je misschien ook zou kunnen verwerken in een nieuwe versie van je sollicitatiebrief:

1. "opzoek" hoort geschreven te worden als twee woordjes.
2. "stagaire" staat nu verkeerd geschreven in de brief, want dit hoort te zijn "stagiaire".
3. Er staat in je brief één alinea die ik eigenlijk niet goed opgesteld vind. Deze alinea begint met "De functie van frontoffice medewerker in uw hotel spreekt mij om diverse redenen aan." Maar hierop volgt een "rijstebrij" aan mededelingen/zinnen, die eigenlijk amper op elkaar aansluiten. Ik denk dat het goed zou zijn om dit stukje grondig te herzien!
4. In de opsomming die je in de brief schrijft, geef je aan zowel klantvriendelijk als gastvrij te zijn. Ik vind dat klantvriendelijk dan eigenlijk niet zo veel toevoegt, wanneer je al zegt dat je zeer gastvrij bent. Zeker omdat je nu zoekt naar een functie in een hotel zou ik dan kiezen om je gastvrijheid te benoemen (en dit eventueel zelfs nog wat te benadrukken).

Succes gewenst!

Groeten,
Guido - stagiair
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 oktober 2011, 14:52
gi4nt gi4nt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Berichten: 8
gi4nt is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het juist wel goed dat de brief zo kort en bondig is!
Veel van mijn oorspronkelijke feedback is door anderen hier al aangegeven. Toch heb ik nog een paar dingen als opmerking:

-Haal aanmelden eruit. Je meld je niet aan, je solliciteert.
-Maak van "toepassen" twee woorden: toe kunnen passen. Misschien een persoonlijke voorkeur, maar het leest naar mijn mening wat overzichtelijker.
-"Een leuke en leerzame leer/werkplek" 2x leer achter elkaar. bij voor keur de leer/ eruit.
-"weer van start gaat" Laat weer hier achterwege. Is een overbodig woord en ten tweede geeft het enige vorm van negativiteit aan.
-"las ik dat ik dat uw hotel" twee keer "ik dat". Persoonlijk zou ik deze hele opening over een andere boeg gooien, iets in de trend van: Via ... heb ik vernomen van uw vacature ... die me direct aan sprak. Bij deze zou ik dan ook graag een sollicitatie tot u willen richten. Zoiets.
-"Je bent een belangrijke aanspreekpunt het visitekaartje van het hotel." Maak deze zin wat persoonlijker. Bijvoorbeeld: Ik vind het leuk om een belangrijk....te zijn.

Hopelijk kun je er wat mee, houd ons op de hoogte!

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 november 2011, 11:13
yb90 yb90 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2011
Berichten: 9
yb90 is on a distinguished road
Standaard

Ik mis denk ik nog wel een beetje waarom jij nou écht een goede front office medewerker bent.. Klantvriendelijk en gastvrij is vrij algemeen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief peuterleidster, wat vinden jullie ervan? ellen_o Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2011 00:15
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 14:34
Sollicitatiebrief secretarieel medewerkster, wat vinden jullie ervan? biorage85 Sollicitatiebrief en cv 4 20 november 2008 21:50
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon