Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2013, 15:25
Longines Longines is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 1
Longines is on a distinguished road
Standaard Advies nodig MBO4 of HAVO.

Goedemiddag,

Ik ben Ric ben 20 jaar en zit nu te twijfelen wat de beste keus is voor als opleiding te gaan doen.

Op dit moment bezit ik over de volgende diploma's
-MAVO Natuur en techniek.
-MBO3 Cat.A Vliegtuigonderhoudsmonteur met Part-66 certificering
-HAVO certificaten Engels en natuurkunde.

Uiteindelijk wil ik graag een opleiding als piloot gaan volgen, maar dan zou ik toch eerst een MBO4 of een volledig HAVO diploma nodig hebben.
Mij trekt MBO4 het meest, maar dan zou ik wel een verkorte opleiding willen doen, omdat als ik klaar zou zijn met een normale MBO4 al een jaar of 24 - 25 zou zijn, alleen alle verkorte opleidingen die ik heb gevonden zijn niet technisch gericht en doelen bijna allemaal op de economische/toeristische sector. Ik vraag mij af of deze opleidingen dan ook een goede doorstroom mogelijk maken niet zo zeer of ze op de opleiding stof aansluiten, maar meer of je er dus mee kunt doorstromen. ?

Dit nieuwe schooljaar zou ik ook op het VAVO 5 resterende HAVO certificaten kunnen halen
voor een volledig HAVO diploma, alleen ik ben nu wel al 20 en voor middelbaar onderwijs voel ik me eigenlijk een beetje te oud.
In principe zou dit dan maar voor een jaar zijn dus ik zou even door kunnen bijten voor een jaartje.

Ik zou dus graag de meningen en adviesen van anderen horen
en misschien zijn er ook nog wel mensen hier die met het zelfde probleem zitten of zaten ?

Alvast bedankt.

Gr, Ric
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2013, 10:42
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp je twijfels en ik raad je aan om contact op te nemen met de diverse luchtvaartscholen. Zij kunnen je adviseren wat in jouw geval het meest verstandige is. Ik zou zeker ook voor een plan B zorgen, want voordat je aan een vliegopleiding kan beginnen, moet je een strenge selectieprocedure doorlopen. Heb je mijn artikel over het beroep van piloot al doorgenomen? In dit artikel vind je wellicht nog handige tips. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verderstuderen: Advies nodig Master DownSquare Opleiding kiezen en volgen 2 5 september 2013 09:41
LinkedIn en CV probleem betreft opleiding van VWO naar Havo Brigittex13x03 Sollicitatiebrief en cv 3 4 juni 2013 17:32
Beticht van fraude, correct? Urgent advies nodig oleoduct Je rechten en plichten als werknemer 3 19 mei 2011 11:10
Advies nodig; Goed stappenplan Orealo Loopbaanvragen 2 30 oktober 2007 18:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon