Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 februari 2007, 08:44
Peter2 Peter2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 2
Peter2 is on a distinguished road
Standaard Carrierekansen op latere leeftijd

Ik ben 60 jaar en denk er absoluut niet aan om te stoppen. Heb 2 jonge kinderen en ben uitstekend gezond. Ik heb tot een paar jaar geleden een internationale carriere gemaakt en met veel succes in seniorposities in een aantal landen gewerkt. Mijn terugkeer in Nederland was 1 grote teleurstelling. Mijn eigen land bleek maar dan ook absoluut niet geinteresseerd te zijn in mijn internationale kwaliteiten en successen, en ik had er veel moeite mee om zelfs maar serieus genomen te worden. De reden: mijn leeftijd. Waar in andere landen veelzijdige ervaring belangrijk is, wordt daar in Nederland nauwelijks naar gekeken en ben je op je 45ste al óver-the-hill'. Ik ben ervan overtuigd dat talent zonder ervaring niet voldoende is.
Vanaf 2003 heb ik diverse bedrijven opgestart en inmiddels kan ik een bescheiden inkomen genereren maar het probleem blijft hetzelfde.
Ben erg benieuwd naar andere ervaringen, positieve en negatieve.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 februari 2007, 11:59
Arjan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Carrierekansen op latere leeftijd

Er zijjn inderdaad vraagtekens te plaatsen bij het omgaan met senior-werknemers en ik kan me de frustratie ook zeker voorstellen.

Mijn mening: elke functie behoeft een mate van kennis, ervaring, dynamiek en enthousiasme. Deze combi bepaalt ook in zekere mate de leeftijdsindicatie van de gezochte persoon. Bedrijven zien echter te weinig voordelen in mensen met veel ervaring (hetgeen meestal de senioren zijn) dus gaan ze (onterecht in veel gevallen) op zoek naar het "ideale profiel" (hetgeen op de arbeidsmarkt wil zeggen: tussen de 28 en 40). Bv een tussenpersoon zou hier alert op moeten zijn maar die gaan wellicht te vaak achter de wens van het bedrijf staan.

Volgens mij zou de gehele arbeidsmarkt een stuk beter lopen als dit probleem niet aan de orde was.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 februari 2007, 15:12
Peter2 Peter2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 2
Peter2 is on a distinguished road
Standaard Re: Carrierekansen op latere leeftijd

Bedankt voor deze snelle reactie, m.i. helemaal juist, ook v.w.b. de rol van tussenpersonen. Wat doen we dus met al die ervaring en die kwaliteit, die nu verloren gaat? Wat zou de rol kunnen zijn van de overheid, omdat financiering van de vergrijzing zo'n hot issue is?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon