Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2009, 15:26
nnck nnck is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 3
nnck is on a distinguished road
Post Motivatiebrief pre-master Kunstbeleid en -management

Beste Forumleden,

Om toegelaten te worden tot het pre-master traject Kunstbeleid en -managment aan de Universiteit van Utrecht dien je een motivatiebrief
mee te sturen. Helaas is een formele brief schrijven niet een van mijn sterkste kanten dus ik hoop dat iemand mij goede tips zou kunnen geven.
Misschien hebben jullie tips voor een goede opbouw? Of over dingen die ik kan schrappen die te verhalend zijn?

Alvast bedankt voor de moeite en de reacties!

Hieronder de brief:


Betreft: verzoek tot aanmelding pre-master Kunstbeleid en
-management


Geachte leden van de toelatingscomissie,

Middels deze brief wil ik graag mijn motivatie duidelijk maken voor het pre-master programma van Kunstbeleid en –management.
Hierna wil ik graag deelnemen aan de Masteropleiding Kunstbeleid en –management, tracé Kunst en –mediabeleid.

Nadat ik ben geslaagd aan de Scholengemeenschap *** (Atheneum, 2003), ben ik vorig jaar (2008) afgestudeerd in Grafisch Ontwerpen *** (HBO).

Met de opleiding Grafisch Ontwerpen ben ik opgeleid tot een zelfstandig ontwerper voor gedrukte, audiovisuele en interactieve media. In vrijwel alle vakken spelen analyse, onderzoek, intuďtie, creativiteit, kennis van grafische tekens, maar ook de psychologische en maatschappelijke betekenis van visuele communicatie een belangrijke rol.

Omdat mijn opleiding, grafisch ontwerpen, een relatief kleine opleiding is werden we nauw betrokken bij het onderwijs. Daarnaast namen we ook kennis van de aankomende vernieuwingen binnen het kunstonderwijs. Ik vond het erg interessant om te zien hoe (overheids)beleid het kunst onderwijs beďnvloedde. Hier werd mijn eerste interesse gewekt voor beleids vraagstukken.

Nadat ik mijn studie als grafisch ontwerper heb afgerond merk ik dat ik mezelf graag verder wil ontwikkelen binnen het kunst gebied. Met een master opleiding zie ik de kans om mijn kennis te verbreden en te verdiepen. Graag wil ik mijn ontwikkelingen voortzetten in een studie die goed aansluit bij mijn interesses en achtergrond. Vandaar dat ik voor de Masteropleiding Kunstbeleid en –management, tracé Kunst en –mediabeleid heb gekozen.

Als grafisch ontwerper moet je in staat zijn zelfstandig, complexe problemen te analyseren en op zoek te gaan naar oplossingen. Allereerst zul je goed moeten luisteren naar de wensen van je opdrachtgever om hem daarna zo goed mogelijk te kunnen adviseren. Daarnaast heb je interesse in wat er leeft en gebeurt in de maatschappij en ben je goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen je vakgebied. Hierin zie ik wel enkele overeenkomsten met het beeld wat jullie schetsen van de inhoud van het onderwijsprogramma van de master Kunstbeleid en
–management, tracé Kunst en –mediabeleid.

Ik hoop dat ik met de studie grafische vormgeving een interessante, persoonlijke invulling kan geven aan zowel het pre-master programma van Kunstbeleid en –management als aan de Masteropleiding van Kunstbeleid en –management, tracé Kunst en –mediabeleid. Ik ben me ervan bewust dat ik met mijn HBO-achtergrond nog niet op het juiste niveau geschoold ben.
Vandaar dat ik me wil aanmelden voor het pre-master programma van Kunstbeleid en –management.

Ik hoop u zo voldoende geďnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

****

¬¬¬

Bijlagen:
Gewaarmerkte cijferlijst HBO
Gewaarmerkt diploma HBO
Curriculum Vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
motivatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van CE naar Master Marketing management Joris Opleiding kiezen en volgen 3 18 juni 2008 03:26
Master of Science in Management, wat heb je er aan? thor2002 Opleiding kiezen en volgen 1 28 januari 2008 13:18
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon