Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2010, 00:40
Sienna Sienna is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2010
Berichten: 5
Sienna is on a distinguished road
Standaard Reageren op een bevestigingsmail van sollicitatiebrief?

Goedenavond,

Een aantal dagen geleden had ik een open sollicitatiebrief gestuurd naar een restaurant hier in de buurt.
Vandaag heb ik een mailtje terug gekregen en dit stond erin:

Beste XXXXX,

Bedankt voor je sollicitatie.

Helaas heb ik op dit ogenblik te weinig inzicht in de vakantieplanning en dus ook vacatures, maar omdat ik vind dat je een mooie brief hebt geschreven, wil ik je vragen of je het goed vindt dat halverwege juli nog eens contact met je opneem voor werk in of na de vakantie.

Laat mij maar weten of ik je mag benaderen tzt.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX




Ik denk dat ik dit terug ga antwoorden, maar ik vind het zelf zo kort, en ik herhaal sommige dingen 2keer want ik weet niet wat ik er anders in moet zetten! Heeft iemand misschien nog tips/verbeteringen?

Is het wel goed dat ik zeg; Beste XXX (bijvoorbeeld Beste Kees van Deuren), want ik weet niet of de naam die onderaan de brief staat van een man is of een vrouw.. anders had ik wel Geachte mevrouw of meneer gedaan!

En is het wel mogelijk om te zeggen dat je het naderhand kan bespreken? Want naderhand is toch hetzelfde als achteraf en dan klopt het niet..

Beste XXXXXXX,

Bedankt voor uw mail.

Het is uiteraard mogelijk om contact met mij op te nemen rond halverwege juli. Dat zou ik erg fijn vinden. Werken in en na de vakantie is voor mij allebei een mogelijkheid, maar dit kan later besproken worden in een gesprek.

Ik zie vol verwachting uit naar uw volgende mail rond halverwege juli,

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX


Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2010, 12:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Reageren op een bevestigingsmail van sollicitatiebrief?

Beste XXX is prima. Je hebt een informele mail teruggekregen, dan mag jij ook informeel zijn. Je hoeft dan ook geen 'u' te gebruiken, 'je' is prima.

Je mail bevat een mengelmoes van spreektaal en ambtelijk taalgebruik. Eerlijk gezegd vind ik dat voor deze functie en in deze situatie niet zo erg. Je hebt blijkbaar een pakkende brief geschreven - anders zou hij je niet in portefeuille houden - en je wilt nu laten weten dat je er geen bezwaar tegen hebt als hij half juli (niet halverwege ) contact met je opneemt.

Mocht je half juli niets van hem vernemen, bel zelf dan even. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon