Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2005, 22:19
pluistervantil pluistervantil is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2005
Berichten: 5
pluistervantil is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming

Graag commentaar op mijn brief n.a.v. overtuigingskracht. en ik weet dat ik de lezer moet overtuigen door middel van argumenten, maar ik weet niet hoe ik dat moet formuleren. Heeft iemand voorbeelden hoe hij of zij zelf zijn of haar sterke kanten etaleert?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Voorbeeldbrief voor carrieretijger.doc‎ (24,5 KB, 6246x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2005, 12:07
jellie jellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 6
jellie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming

Beste Pluister,


eeen goede brief, maar iets te lang naar mijn smaak. De tweede alinea, over je flexibiliteit en je detachering bij burgerzaken is zoals ie er nu staat niet echt van belang. Wat doe je daar aan ervaring op die van pas komt bij de baan waarop je solliciteert? daarnaast (dat staat natuurlijk in je cv) weet ik neit hoe lang je bent afgesturdeerd. Is dit een baantje om wat te verdienen tijdens je solliciaties. Kun je het gewoon noemen, maar dan hoeft het geen hele alinea in beslag te nemen. Tip: wat je leert in je bijbanen, kun je ook toevoegen in je cv. Dan houd je je brief strak en kort.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2006, 15:38
Maurice
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming

Wat kritische opmerkingen in de wetenschap dat het buitengewoon lastig is om een pakkende brief te formuleren. Solliciteren is topsport. Dus de opmerkingen zijn niet afkrakend bedoeld!

Je vertelt nu vooral wat jij gedaan hebt. Wat ik niet lees is waarom je bij ons zou willen werken, wat je toegevoegde waarde is t.b.v. ons doel (opleiding van leerlingen). Waar ligt jouw kracht, wat heb ik daaraan en waarom zou ik met jou willen praten? Het helpt dus om de doelen en de wijze waarop die doelen worden nagestreefd te weten van een bedrijf waar je solliciteert zodat je weet wat zij zoeken. Keertje binnenlopen en praten met mensen die er al werken kan erg helpen om d.m.v. je brief de aandacht te prikkelen.

Daar zou ik me op richten. De rest lees ik wel in je cv.
Hier staat overigens een fout in: heb ik de mijn eerstegraads opleiding ('de' moet weg)

Dus, hoe wordt jij een wannahave?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief docent ANW Les Sollicitatiebrief en cv 5 23 juni 2006 16:01
Sollicitatiebrief docent Free Sollicitatiebrief en cv 2 21 april 2006 00:10
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon