Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2012, 13:02
limi limi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
limi is on a distinguished road
Standaard Graag tips over motivatiebrief juridisch medewerker

Hallo allemaal,

Ik heb bij mijn vorige opdrachtgever (een aantal jaar daar gewerkt tijdens m'n studie) een vacature gezien waarop ik wil solliciteren.
Aan 2 eisen voldoe ik niet nl:
- Ze vragen om een afgeronde rechtenstudie (ik zit pas in m'n propedeusejaar)
- ervaring op compliancegebied. Ik heb nu wel een juridische functie. Compliance zit wel in m'n takenpakket, maar ik weet niet of dit voldoende is voor de vacature.

Ik vind het lastig om te motiveren dat ik toch een goede kandidaat ben ondanks dat ik m'n diploma nog niet heb en geen ervaring heb.

Graag jullie feedback op mijn brief. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Limi

Dit is de vacature:
Taken:

Het bieden van juridische ondersteuning aan de diverse afdelingen, in het bijzonder op het gebied van compliance
Opstellen, implementeren en borgen van compliance- en integriteitsbeleid
Het vervullen van de rol van compliance officer
Het beoordelen en opstellen van overeenkomsten
Tijdig, duidelijk en transparant communiceren over de stand van zaken m.b.t. juridische aangelegenheden

Vereisten:

Afgeronde WO-studie Nederlands Recht
Minimaal een aantal jaar relevante werkervaring op het gebied van compliance en juridische zaken
Kennis van (actuele) relevante wet- en regelgeving
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Motivatiebrief.doc‎ (22,5 KB, 1983x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2012, 13:57
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

mooie brief!!!

Daar waar jij twijfelt over het al-dan-niet hebben van de juiste opleiding, denk ik dat ze op zoek zijn naar de meest ideale kandidaat. Meteen daaraan gekoppeld zeg ik dat die kandidaat niet bestaat. Er is niemand die 100% voldoet aan het geschetste profiel.

In je brief geef je aan dat je diepr in wilt op het adviseren, omdat je dat zo leuk vindt.

Iets in deze vorm?: door mijn opgedane kennis in de praktijk te delen heb ik gemerkt dat adviseren mij goed afgaat. Ik krijg er voldoening uit om te zien dat mijn adviezen niet in de wind geslagen worden waardoor voor zowel de organisatie als mijn collega's het beste resultaat behaald wordt.

(maar dan in jouw bewoording en van toepassing op de job natuurlijk!)

Succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2012, 14:46
limi limi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
limi is on a distinguished road
Standaard

Hallo Rens,

Dank voor het compliment.
Mooi stukje heb je geformuleerd. Daar kan ik zeker wat mee.

Mvg,

Limi
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2012, 23:49
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je brief is een goed begin, maar kan wel op wat dingen verbeterd worden. (zie ook attachement). Je hoeft niet elke keer op "enter" te drukken na een zin. (daardoor oogt hij rommelig.) Kijk ook naar je lettertype (met name de spatielengte). Het lijkt of sommige spaties breder zijn dan andere.

Hij is wel lekker enthousiast, maar ik mis nog wel wat richting in de brief. Ook staan er wat taalkundige onhandigheden in (punten, komma's enz.) en lijkt het dat je een paar "termen" erin gegooid hebt.

Als je de brief op die manier doorleest en structuur geeft heb je een goede sollicitatiebrief! De basis ligt er al.

Succes.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Motivatiebrief.pdf‎ (18,9 KB, 1085x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief Medisch telefoniste/administratief medewerker. Graag tips schommel Sollicitatiebrief en cv 6 1 februari 2012 20:59
Sollicitatiebrief backoffice medewerker; graag tips Monique Sollicitatiebrief en cv 3 7 februari 2011 21:55
Open sollicitatie juridisch medewerker bbl bij een rechtbank duifje Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2010 14:55
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon