Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2014, 16:05
chau chau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2014
Berichten: 1
chau is on a distinguished road
Talking Motivatiebrief checken op spelfouten of andere tips?

Is mijn motivatie goed???

Geachte heer, mevrouw,
Via de website van ... kwam ik uw vacature tegen voor office assistant bij ... Enthousiast en gedreven wil ik reageren op deze functie.
In deze brief wil ik u er graag van overtuigen dat ik die vakbekwame office assistant bent die u zoekt.

Tot voor kort was ik werkzaam als backoffice medewerker bij KPN-ITNS waar ik de administratie verzorgde met meerdere collega's. Helaas is, door de huidige economische situatie, mijn contract niet verlengd. In mijn werkverleden heb ik veel ervaring opgedaan als backoffice medewerker en ander gerelateerd werk. Hierdoor heb ik een goed beeld van allerlei kwesties die een office assistant moet kunnen oplossen. Door mijn vorige werkomgeving werd ik getypeerd als een hardwerkend persoon die een afdeling/team kan ontlasten, pro-actief meedenkt en sociaal ingesteld is.

De omschrijving van uw vacature past precies bij mijn ambities en het geeft mij een nieuwe uitdaging in het administratieve vak. Enkele goede eigenschappen van mij zijn, mijn representatieve uitstraling, flexibel, stressbestendig, evenals mijn stiptheid en nauwkeurigheid.

Ik hoop dat ik u met deze motivatiebrief heb kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten als office assistant. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2014, 10:55
Piemeister Piemeister is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2012
Berichten: 10
Piemeister is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chau Bekijk bericht
Is mijn motivatie goed???

Geachte heer, mevrouw,
Via de website van ... kwam ik uw vacature tegen voor office assistant bij ... Enthousiast en gedreven wil ik reageren op deze functie.
In deze brief wil ik u er graag van overtuigen dat ik die vakbekwame office assistant bent die u zoekt.

Tot voor kort was ik werkzaam als backoffice medewerker bij KPN-ITNS waar ik de administratie verzorgde met meerdere collega's. Helaas is, door de huidige economische situatie, mijn contract niet verlengd. In mijn werkverleden heb ik veel ervaring opgedaan als backoffice medewerker en ander gerelateerd werk. Hierdoor heb ik een goed beeld van allerlei kwesties die een office assistant moet kunnen oplossen. Door mijn vorige werkomgeving werd ik getypeerd als een hardwerkend persoon die een afdeling/team kan ontlasten, pro-actief meedenkt en sociaal ingesteld is.

De omschrijving van uw vacature past precies bij mijn ambities en het geeft mij een nieuwe uitdaging in het administratieve vak. Enkele goede eigenschappen van mij zijn, mijn representatieve uitstraling, flexibel, stressbestendig, evenals mijn stiptheid en nauwkeurigheid.

Ik hoop dat ik u met deze motivatiebrief heb kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten als office assistant. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groeten,
Beste Chau, ik neem aan dat het (logischerwijs) om een soortgelijke functie!? Op zich kan het geen kwaad om de vacaturetekst ook in je bericht te plaatsen, dat komt ook altijd wel van pas om kritisch te blijven.

"Enthousiast en gedreven wil ik reageren op deze functie." ->
Ik zo dat niet op deze manier formuleren, ik vind het een beetje krom klinken. Ik zou deze zin ook als afsluiting van de openingsalinea gebruiken, dus na "...die u zoekt", en het als volgt formuleren:
"Om deze reden solliciteer ik met veel enthousiasme naar de functie van Office assistent".



"Helaas is, door de huidige economische situatie, mijn contract niet verlengd."

Dit zou ik überhaupt niet noemen, dat klinkt enigszins negatief, kan men uit je CV halen en zou je ook in een gesprek naar voren kunnen halen. Men zal hier (vrijwel) zeker altijd naar vragen.


"...ander gerelateerd werk."
Welk ander gerelateerd werk? Ik zou dit weg laten of indien je het wel meldt, zou ik dit iets meer uitdiepen.

"Hierdoor heb ik een goed beeld van allerlei kwesties die een office assistant moet kunnen oplossen."
Waarom? Het zou geen kwaad kunnen om hier een klein voorbeeld bij te halen.


"Door mijn vorige werkomgeving werd ik getypeerd als een hardwerkend persoon die een afdeling/team kan ontlasten, pro-actief meedenkt en sociaal ingesteld is."
Ik zou het persoonlijke voornaamwoord niet consequent (midden)in de zin plaatsen, maar ook een keer omdraaien en het dus bij de standaard houden, bijvoorbeeld
"Ik ben te typeren als een hardwerkend persoon die een afdeling kan ontlasten, proactief meedenkt en sociaal is ingesteld."
"Pro-actief" moet zonder streepje!


Ik zou eerlijk gezegd niet een volledige alinea aan eigenschappen/competenties wijden (zie alinea 3). Ik heb zelf bijvoorbeeld een kort profiel in mijn CV staan waar ik op dergelijke dingen in ga. Indien je deze zinnen toch zou willen laten staan, adviseer ik je om echt enkel de speerpunten te gebruiken en deze aan de hand van een voorbeeld uit te leggen. M.a.w., waarom ben je nauwkeurig, flexibel of stressbestendig?


"Ik hoop dat ik u met deze motivatiebrief heb kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten als office assistant. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek."
Ook dit zou ik anders formuleren, "hoop" klinkt een beetje wanhopig, en kan ook in 1 zin worden geplaatst. Ik gebruik altijd een dergelijke afsluitende zin zoals volgt:
"Ik kijk erg uit naar een persoonlijk gesprek, waarin ik mijn enthousiasme voor de functie van Office assistent aan u toe zou willen lichten."


Ik zie verder geen taalfouten, behalve dat "pro-actief" dus zonder streepje wordt geschreven, i.e. "proactief". Mvg, PieMeister
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2014, 20:21
Linda#Puerto
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard nederlands fouten

Hello,

Is dit goed??? thank you


Geachte heer / mevrouw,

In de internetsite van www.(....).be las ik dat u op zoek bent naar een (....). Deze functie spreekt me enorm aan en hierbij stel ik me kandidaat.
Op dit moment schrijf ik mijn thesis in Toeristism Management, die ik dit jaar zal afmaken en mijn Bachelor van Business Administration (BBA) diploma op Hogeschool Amsterdam (Nederland) zal ontvangen.

Ik ben op zoek naar een uitdagende baan om meer werkervaring op te doen, mijn professionele ontwikkeling en de kennis die ik tijdens mijn studie heb gekregen toe te passen. Tijdens mijn studie werd ik omringd door studenten met verschillende nationaliteiten waardoor ik een goede communicatie en groepswerk vaardigheden die ik beschouw als nuttig in de hedendaagse werkomgeving heb ontwikkeld. Verder kon ik goede organisatie en planning vaardigheden verkrijgen.

In mijn bijgevoegde CV, kun u lezen dat ik verschillende banen heb gehad die mij heeft geholpen om snel aan te passen aan nieuwe situaties en taken. Vooral tijdens mijn 7 maanden stage bij Languages Peoples kon ik veel praktische ervaring opdoen, want ik was verantwoordelijk voor de klanten in termen van reserveringen maken, het organiseren van reizen en de behandeling van klachten.

Ik ben per direct beschrikbar voor een voltijd functie en vanzelfsprekend ben ik bereid om mijn motivatie in een gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag tips over motivatiebrief juridisch medewerker limi Sollicitatiebrief en cv 3 11 juni 2012 23:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon