Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2018, 15:28
Naoom Naoom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2018
Berichten: 1
Naoom is on a distinguished road
Unhappy Gewerkte uren, loonuitbetaling, en contract..

Beste,

Ik ben ongeveer 2,5 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever.
Eerst had ik een contract van 3 maanden, deze is toen verlengt met een jaar contract, en daarna heb ik een vast contract op basis van 8 uur gekregen.

1. Dit contract was in Januari 2017 afgesproken, maar uiteindelijk heb ik hem pas in september 2017 gekregen, en stond er ook in dat ik per die datum het contract kreeg. Terwijl mijn jaarcontract afliep in Januari 2017.
Kunnen hier nog problemen achter weg komen?

2. Omdat ik totaal geen opbouw had van bijvoorbeeld vakantieuren, pensioenopbouw, etc, ben ik later om tafel gegaan voor een contract van meer uren. Dit werd dan een contract van 24 uur per week.
Ook nu zijn wij 2 maanden, bijna 3 verder, maar ik heb nog geen contract gezien, maar het is al wel aangepast op mijn loonstrookje, maar daar staat al "datum in dienst" ineens 01-01-2018, terwijl er in de vorige gevallen gewoon de eerste datum bleef staan.

3. Nu kreeg ik na lang aandringen eindelijk gister mijn loonstrookjes binnen van de afgelopen maanden, want ik vond de hoeveelheid salaris erg laag tegenover het aantal gewerkte uren. Nu blijkt dat ik op het loonstrookje veel minder uren heb staan dan wat ik daadwerkelijk gewerkt heb.

4. Sinds enkele maanden werken wij met een nieuw systeem, en ik werk door chronische ziektes vanuit huis. Nu kreeg ik vorige week, na het doorgeven van mijn uren dat er 43!!! uur verschil zat in de uren in het systeem, en de door mij doorgegeven uren.
Nu klopt het dat ik 15 uur minder heb gewerkt door een fikse keelontsteking, en had afgesproken deze uren komende maand in te halen, en wel te noteren. Maar dan zou er nog 28 uur verschil in zitten. Dit aangegeven dat het niet kan kloppen, maar ik krijg als reactie dat een systeem niet liegt, en kan dus bovenop mijn huidige uren voor deze maand, ook nog in 4 weken tijd 43 uur inhalen.
Er is contact geweest met het bedrijf waar het systeem van is, deze gaven aan dat een systeem nooit waterdicht is maar ze er vanuit gaan dat het alles goed met registreren. Dit is sowieso niet het geval, want de hoeveelheid nummers die ik per uur/per dag bel werden ook niet juist geregistreerd.
Nu kwam het met toeval dat de dag erna het systeem ineens niets meer wou qua verbinden, contact gehad met het bedrijf en die hebben gekeken, bleek er ergens een probleem te zijn wat na 1,5 uur opgelost was, + dat het programma van hun op mijn pc de oudere versie was, wat hun nog hadden moeten updaten, dit is die dag meteen gedaan. Nog een dag later is de lijn 15 min dicht geweest. En daarna was ineens alles goed qua registratie van uitgaande telefoontjes, en ik werd niet meer uit het niets uitgelogd etc.
Nu stuur ik mijn teamleider per week de gewerkte uren door, zodat dit per week gecontroleerd kan worden. Hierop bevestiging gekregen dat hij het zou doen, maar tot op vandaag geen antwoord meer.
Wat moet ik hier nu mee?

5. Ook zijn er behoorlijk wat problemen wat betreft het uitbetalen van de lonen, soms moeten we dagen langer wachten, terwijl mijn lasten wel doorlopen, of komt het in 2 of meerdere delen.

Nu wil ik graag jullie advies..
Zelf heb ik al rondgelopen met de gedachte om ontslag te nemen. Alleen moet ik dan een vast contract opgeven, en is de kans op een baan vanuit huis gewoon klein.

Ik heb al veel voor deze werkgever gedaan, en ben denk ik wel de meest eerlijke persoon binnen ons team. Het eerste jaar heb ik in mijn "vrije tijd" behoorlijk wat extra gebeld vanuit huis, wat ook bekend was, maar nooit uren hiervoor gerekend, en toen waren ze ook heel enthousiast over, en dat ik een hart voor de zaak had. Nou ik zeg eerlijk, dat hart voor de zaak is momenteel wel weg. Kunnen jullie mij advies geven? Want ik heb soms het idee dat ik enorm bedonderd wordt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2018, 18:02
MrBeanl MrBeanl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2018
Berichten: 2
MrBeanl is on a distinguished road
Standaard

Lastige kwestie, je wilt natuurlijk je baan houden. Misschien is inspectieSZW een idee?

Je kan ze bellen op 0800-5151 en je probleem uitleggen. Ik zou het kort en bondig houden:

1) Je gemaakte uren worden niet allemaal geregistreerd en dus ook niet betaald.
2) Ondanks verbaal overeen te zijn gekomen dat je een vast contract kreeg na je tijdelijke contract, heb je 8 maanden gewerkt zonder contract (in de tijd tussen je tijdelijk en vast contract).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spijt van contract tekenen voor extra uren. Opzegtermijn? Orchideetje Je rechten en plichten als werknemer 5 13 oktober 2014 18:48
Stilzwijgend contract voordeliger als nieuw tijdelijk contract Windhoos Je rechten en plichten als werknemer 1 3 december 2013 15:56
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Verlenging parttime contract met minder uren: recht op ww? Esmee175 Je rechten en plichten als werknemer 2 11 januari 2013 10:49
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon