Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2011, 20:20
karinnetje karinnetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 9
karinnetje is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief vakantiewerk zorgorganisatie, graag feedback

Hallo,

Graag zou ik wat feedback willen op mijn sollicitatiebrief.
Ook wil ik weten of ik niet teveel over het onderwijs ratel. Ik wil namelijk een carriereswitch maken naar de zorg.
En verder of hij goed is.

Graag hoor ik van jullie.



xxxxxxxxx, 26 april 2011
Karin xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxx

xxxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx


Geachte heer/mevrouw,
Handen tekort in de zorg? Ik heb er twee die dolenthousiast zijn om te beginnen binnen de zorg. Met plezier las ik op uw website dat u op zoek bent naar vakantiemedewerkers binnen uw organisatie. Een uitdaging en een kans die ik niet wil missen om een carričreswitch te maken naar de zorg.
Uw organisatie spreekt mij enorm aan omdat u een breed pakket aan zorgverlening biedt. Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met het werken in de zorgverlening hoop ik met behulp van uw organisatie tot een weloverwogen beslissing te komen.

Na mijn afstuderen in september 2006 ben ik invalwerk gaan doen op verschillende scholen om ervaring op te doen als leerkracht. Ook heb ik een paar jaar lesgegeven op het Voortgezet Onderwijs, bij het xxxx in Hoorn. Ik gaf daar aan VMBO leerlingen Biologie, Natuurscheikunde en Verzorging. Tevens was ik mentor van een tweede klas en het jaar daarop van een instroomklas. Op het VMBO kwam ik veel achterstandsleerlingen tegen. Onder andere heb ik een jaar een groep leerlingen Nederlands gegeven die de Nederlandse taal bijna niet spraken. Na een paar jaar lesgegeven te hebben op het Voortgezet Onderwijs en basisonderwijs kwam ik erachter dat hier niet mijn toekomst ligt.

Ik zou mezelf omschrijven als enthousiast, leergierig, betrouwbaar, hulpvaardig en sociaal. Ik ben een doorzetter en ik kan goed zelfstandig werken. Afwisselend werk spreekt me aan. Durven en doen zijn belangrijke begrippen voor mij.
Mijn werkervaring in het onderwijs is breed, daarvoor wijs ik graag naar mijn Curriculum Vitea, maar mijn interesses liggen bij de zorg. Mijn gebrek aan werkervaring op dit vlak denk ik goed te maken met mijn leergierige houding en mijn doorzettingsvermogen.

Graag zou ik beginnen met vakantiewerk bij uw organisatie. Tevens hoop ik dat we na de zomer kunnen kijken of ik misschien een vaste plek in uw team kan krijgen.

Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan uitleggen. Voor een opgave van mijn persoonlijke gegevens verwijs ik naar mijn Curriculum Vitea.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2011, 12:09
IrisvanLeeuwen IrisvanLeeuwen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 8
IrisvanLeeuwen is on a distinguished road
Standaard

Hoi Karin,

- Goede inleiding, duidelijk en pakkend
- Wel zou ik beschrijven waarom je voor de zorg kiest en niet voor iets anders
- Hoe oud ben je?
- Waarin ben je afgestudeerd in 2006? Zou ik wel vermelden in je brief, dat voorkomt onduidelijkheid
- Ik zou een paar voorbeelden geven bij je omschrijving van jezelf. Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat je zelfstandig kan werken? Hoe staat dit in relatie met de functie waarvoor je solliciteert? Is dit belangrijk? (Waarschijnlijk wel maar waarom dan )
- Ik zou deze zin anders formuleren: Tevens hoop ik dat we na de zomer kunnen kijken.... Klinkt erg informeel. Ik noem maar even wat in me opkomt: Mijn voorkeur gaat uit naar een vast dienstverband op langere termijn indien mogelijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Iris
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 april 2011, 12:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

pakkend!!!!!!!!!!!!!

Ik heb je brief zonder haperen in een keer gelezen. Ik heb meteen een geode indruk van je.

Succes,
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2011, 15:56
justino23 justino23 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 3
justino23 is on a distinguished road
Standaard

ik vind dit een pakkend en goede motivatiebrief!!!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 mei 2011, 15:07
Sleyar Sleyar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2011
Berichten: 4
Sleyar is on a distinguished road
Standaard

Ziet er heel goed uit. Ik zou alleen nog een komma zetten in de volgende regel

Uw organisatie spreekt mij enorm aan, omdat u een breed pakket aan zorgverlening biedt.

Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met het werken in de zorgverlening, hoop ik met behulp van uw organisatie tot een weloverwogen beslissing te komen.

Het is ook gebruikelijk om tussen twee naast elkaar staande persoonsvormen een komma te zetten: 'Wat zij gezegd heeft, is heel opmerkelijk', 'Nu ik er langer over nadenk, vind ik het geen gek idee', 'Wat zij bereikt heeft, is vooral te danken aan haar doorzettingsvermogen.'

http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.php
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Sollicitatiebrief agogisch medewerker. Graag feedback! Mireille Sollicitatiebrief en cv 0 18 juni 2009 03:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon