Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2006, 19:11
melissje melissje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Berichten: 1
melissje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief kapster in een kapsalon

Hallo allemaal zouden jullie mijn brief even willen bekijken?
Ik vind het namelijk heel moeilijk om een sollicitatiebrief te schrijven en daarom hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx

Hoogeveen, 15 september 2006

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx

Betreft: sollicitatie kapster

Geachte meneer xxxxxxx,

Naar aanleiding van uw advertentie in de Hoogeveensche courant van vrijdag j.l. solliciteer ik naar de functie kapster.

Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is xxxxxxxxxxen ik ben 19 jaar. Ik woon in Hoogeveen en zit nu in het 3e jaar van de kappersopleiding op het alfa college in Hoogeveen.

Ik ben me ervan bewust dat ik nog weinig werkervaring heb, maar ik ben gedreven, leergierig en leer snel. Het werk is afwisselend en dankbaar. Dit zijn voor mij kernwoorden waar ik me thuis bij voel.

Voor nadere gegevens over mijn persoon, verwijs ik u naar de bijlage van deze brief. Ik vertrouw erop, dat u mij spoedig laat weten of ik voor een gesprek in aanmerking kom.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2006, 19:44
Dayzi Dayzi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Berichten: 4
Dayzi is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kapster in een kapsalon

Hallo,

misschien kun je er nog bijzetten waarom je precies voor kapster studeerde, anders lijkt de brief zo heel erg kort en bondig.
Ik zou ook niet aanvatten met: laat ik me even voorstellen. Je kunt gewoon beginnen met "Ik ben". Ik las echter dat het beter is een alinea niet met "Ik" te starten. Misschien kun je dan je zin starten met: Als derdejaars studente kapster aan...

Veel succes!
Groetjes
Dayzi
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2006, 21:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kapster in een kapsalon

Ik zou iets toevoegen over het prettig omgaan met klanten. Dat is mijn eigen ervaring als klant bij de kapper: het gesprek tussen kapster en klant maakt een wereld van verschil. En als ik eigenaar was van de kapsalon, dan zou ik dat klantcontact erg belangrijk vinden.

Het is "Geachte heer xxxx,"

"Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is ..." zeg je meestal niet in een sollicitatiebrief. Je stelt je zowieso voor, dat hoef je niet aan te kondigen. En je naam staat in het briefhoofd en de ondertekening.

Bijlage bij deze brief.

De openingszin is een beetje saai. Laat ik eens wat voor je proberen...
  • Toen ik uw advertentie in de Hoogeveensche courant las dacht ik "ik ben geknipt voor die kapsalon..."
  • Ik zit in het 3e jaar van de kappersopleiding en ik mis iets: klanten! U heeft ze en ze willen geknipt worden.
  • Ik heb nog niet zoveel werkervaring, maar des te meer enthousiasme.
Enfin, dit zal misschien té frivool zijn Maak er wat moois van!
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 17:31
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 15:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon