Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 oktober 2013, 15:53
Rachel Rachel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 1
Rachel is on a distinguished road
Question Werken in de natuur?

Mijn vraag lijkt een beetje op de 'leuke niet kantoorbanen' vraag. Ik heb een kantoorbaan en besef me steeds meer dat ik eigenlijk niet dag in dag uit achter een pc wil zitten. Mijn man werkt buiten en als ik dan hoor wat hij doet, dat wil ik ook! Tuurlijk het is minder leuk als het regent of warm is, maar het kan natuurlijk ook een baan zijn waarbij je deels buiten en deels binnen werkt. Het gaat er me vooral om dat je letterlijk in beweging bent. Het voelt zo onnatuurlijk om heel de dag achter een bureau naar een scherm te staren.
De vraag is dan, wat voor werk zou je kunnen doen? Ik heb diploma's in de secretariële en onderwijs hoek. Wat zijn dan de mogelijkheden? Bv boswachter lijkt me heel leuk, maar daar heb je een opleiding voor nodig en er zijn maar zelden vacatures voor. Of anders bv op een landgoed werken en daar van alles en nog wat doen?
Heeft iemand een leuk idee of misschien tips voor bedrijven / instanties?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2013, 15:13
SerdarY SerdarY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 9
SerdarY is on a distinguished road
Standaard Mijn input

Dag Rachel,

Naar aanleiding van je post heb ik toch nog wat meer verdiepende vragen:

Wat doet je man voor werk en wat doet hij wat jij ook wil doen?
Wat is de begeerte om in beweging te willen zijn en in de natuur te willen zijn?

Ik zou zeggen begin met oriënteren en google eens op werken in de natuur.

Voordat je een nieuw baan hebt gevonden kun je wellicht je werk balanceren met andere actieve bezigheden, zoals vrijwilligerswerk, sporten, wandelen, mediteren of wat je meer tot je zelf brengt.

Ook op het werkvloer van tijd tot tijd je rust nemen en een babbel maken met een collega kan wonderen doen.


Groetjes, Serdar
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2013, 15:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Serdar,

Bedankt voor je bericht. Mijn man werkt als landmeter. Hij heeft actief werk, het is uitdagend en afwisselend, hij ontmoet verschillende mensen, komt op verschillende plekken, lekker buiten, soms gewoon lekker in zijn eentje.

Ik wil graag buiten werken en in beweging zijn omdat ik dit veel fijner vind. Het is veel natuurlijk om als mens in de weer te zijn. Het is beter voor je lijf, de beweging en de frisse lucht ten opzichte van de vervuilde airco lucht in kantoren.

Bedankt voor je tips. Ik ben nu inderdaad op internet en in studiegidsen aan het neuzen voor wat me aanspreekt. Het lastige is wel dat er zoveel is wat me aanspreekt, ik heb nog niet echt een richting. Daarom zit ik er ook aan te denken om een assessment te laten doen.

Wel grappig dat je het zegt, want ik probeer inderdaad de focus te leggen op leuke dingen toevoegen aan mijn dagelijkse dingen. Lekker wandelen inderdaad en ik wil kijken of ik minder op kantoor kan werken en er iets anders bij kan gaan doen. Bv computerles geven.

Groetjes Rachel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2013, 00:21
SerdarY SerdarY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 9
SerdarY is on a distinguished road
Standaard

Haha !! Is een leuke manier om na te denken waar je waarde aan hecht en wat je motiveert en wat je eigenlijk wilt. Wel is het een complex onderwerp en het zou handig zijn om bijvoorbeeld een keer je mind te mappen. De structuur in kaart brengen en de hoofd- en bijzaken scheiden.

Je komt bij mij over alsof je bezig bent met bewustwording en vinden van harmonie en balans. Ik denk dat als je daar rust en vertrouwen in vindt, dat je vanzelf in een richting gaat dat je van baan kan switchen en zo je leven een aanvulling kan geven en geen routines.

Leuk computercursussen geven. Voor jezelf of voor een werkgever?

Heel veel inspiratie gewenst.

Groetjes, Serdar
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
buiten, loopbaan, natuur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Ondersteunende projectfunctionaris gebiedsgericht werken schrijfwonder Sollicitatiebrief en cv 11 9 september 2012 10:13
Werken op universitair niveau trekt me niet. Is dit erg? beau Loopbaanvragen 8 7 juni 2012 23:01
Graag advies van mensen die in de accountancy werken of gewerkt hebben? wileenbaan Loopbaanvragen 3 14 maart 2012 23:30
dilemma: werken kost ons eigenlijk alleen maar geld Miss Loopbaanvragen 0 21 december 2009 12:20
Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar! Jenniferketje Sollicitatiebrief en cv 2 29 juli 2008 15:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon