Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2006, 18:36
JennieG JennieG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 8
JennieG is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Helpdesk Medewerker

Hallo,

Graag zou ik feedback ontvangen op mijn sollicitatiebrief die je hieronder kunt vinden. Ik woon op het moment in Engeland maar verhuis over een maand terug naar Nederland. Ik heb geen Nederlandse spellingschecker dus mochten er fouten in staan dan stel ik het zeer op prijs als iemand me daar op kan wijzen. Ook inhoudelijk zou ik graag commentaar willen. Het is al een tijd geleden dat ik een serieuze sollicitatiebrief heb geschreven.

Alvast bedankt,
Jennifer


Geachte heer ***,

Wie wil er nu niet werken voor de Beste ICT werkgever van 2006? Als je de kans krijgt om een voet tussen de deur te krijgen bij een top ICT bedrijf dan moet je die met beide handen aangrijpen, dat is mijn motto. Ik wil dan ook graag solliciteren naar de functie van Medewerker Helpdesk en in deze brief zal ik u vertellen waarom ik denk dat ik geschikt ben voor deze baan.

Na mijn verhuizing van Nederland naar Engeland ben ik nu bijna 2 jaar werkzaam als IT administrator bij (Bedrijf ***), een producent van beauty producten. Hier ben ik als een tijdelijke kracht gestart en heb ik me binnen anderhalve dag het ERP systeem Manman eigen moeten maken om zelfstandig de support van dit systeem op me te nemen. Na meer en meer verantwoordelijkheden naar me toe getrokken te hebben ben ik nu, in samenwerking met de IT manager, verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van de drie koppige IT afdeling.

Als eerste aanspreekpunt komen alle problemen op IT gebied bij mij terecht en heb ik ervaren hoe de de meeste problemen binnen een kort tijdsbestek kunnen worden opgelost. Hierbij is heldere communicatie en systematisch werken belangrijk. Gecompliceerde problemen worden doorgespeeld naar één van mijn collega’s. Vaak hebben zij een extra duwtje in de rug nodig om deze snel op te pakken. Ik hou dan ook de voortgang van deze problemen in het oog en zorg, indien nodig, dat de klant op de hoogte blijft van de vorderingen van het probleem. Ik heb deze coördinatie van problemen met succes naar me toe getrokken en daardoor zal ik deze rol ook binnen uw organisatie effectief uit kunnen voeren.

(Bedrijf ***) is natuurlijk niet zomaar de Beste ICT werkgever van 2006 geworden. Ambitie, professionaliteit en investering in innovatie en werknemers worden als redenen genoemd en dat is, in mijn ogen, een imponerende lijst. De manier waarop (Bedrijf ***) investeert in de ontwikkeling van de werknemers is indrukwekkend. Als ik dan ook nog lees dat het ziekteverzuim en uitstroompercentage laag is dan moet het toch wel bijzonder zijn om voor uw organisatie te werken en daar komt bij dat ook ik, net als die 88% van de Nederlanders, graag dicht bij huis wil werken.

Ook al woon ik tot 22 december nog in Engeland en is het wat lastig om op zeer korte termijn naar (plaatsnaam) te komen, ik zou toch willen benadrukken dat ik graag een uitnodiging voor een persoonlijk of telefonisch gesprek ontvang.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2006, 19:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Helpdesk Medewerker

Je lijdt in ernstige mate aan de Engelse ziekte Bijvoorbeeld: "drie koppige IT afdeling" is echt te gek. Dat moet "driekoppige IT-afdeling" zijn.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2006, 15:39
JennieG JennieG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 8
JennieG is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Helpdesk Medewerker

Dat krijg je ervan als Nederlands spreken (en schrijven) niet meer dagelijks voorkomt!

Rene, dank je wel voor je reactie. Ik stel het zeer op prijs.

Misschien iemand anders nog een reactie op de inhoud van m'n brief? Ik ben er nog niet helemaal tevreden over maar de brief moet echt vandaag of morgen de deur uit.

Jennifer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
sollicitatiebrief technische medewerker medische uitrusting Mathieu Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 15:37
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon