Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2008, 11:24
nala nala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 4
nala is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerwerkplaats SPW

Hallo,
In september wil ik starten aan de opleiding SPW en ben nu opzoek naar een BBl plaats. Wie wilt mijn brief nakijken en even aan geven wat ik he bestekan veranderen?


Geachte mevrouw J,

In het nieuwe schooljaar 2008/2009 zou ik graag willen beginnen aan de opleiding tot Sociaal Pedagogisch Werker via de beroeps begeleidende leerweg bij het KB. College te …...
Om toegelaten te worden tot deze bbl variant vraagt de school een leer -werkovereenkomst bij een voor de opleiding relevante instelling.
In mijn zoektocht naar een leerwerkplaats binnen de geestelijke gezondheidszorg kwam ik op uw site terecht. Waar de meeste instellingen alleen bbl plaatsen hebben voor verpleegkundige biedt u ook mogelijkheden voor SPW leerlingen. Mijn enthousiasme is niet te beschrijven.
Graag solliciteer ik bij u naar de functie van leerling cliënt begeleider.

Het werken in de zorg en welzijn trekt mij al geruime tijd. Vooral de geestelijke gezondheidszorg heeft mijn aandacht. Dit is mede doordat ik van dichtbij heb mogen meemaken hoe belangrijk de zorg en begeleiding kan zijn voor mensen met psychische klachten.
Voornamelijk nieuwsgierigheid heeft mij doen beseffen dat ik mijzelf wil verdiepen in deze vorm van zorg en begeleiding.

Onlangs heb ik een eerste stap genomen in deze richting en heb ik een bezoek gebracht aan de opendag van het ROC. Daar werd mij duidelijk dat de opleiding SPW het beste bij mij past . Deze opleiding is zeer breed opgezet en wat mij het meest aanspreekt is dat zowel verzorgen als begeleiden zeer uitgebreid aan bod komen.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, verantwoordelijk, betrokken, creatief , gemotiveerd en leergierig.
Naïef ben ik zeker niet. Ik ben een jonge moeder van 25 jaar met twee kinderen in de leeftijden van 3 en 7 jaar. Ik ben mij er van bewust dat het werken en leren in combinatie met de zorg voor mijn gezin geen makkelijke taak zal worden. Maar waar een wil is, is een weg!

Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie in een gesprek nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

N

Bijalge CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2008, 11:56
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

Hoi Nala,


Ik hoop dat je hier wat aan heb!


Veel succes met solliciteren.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief.doc‎ (22,0 KB, 731x gelezen)
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2008, 12:11
nala nala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 4
nala is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

Super bedankt voor je aanpassingen alleen wat bedoel je met de laaste zin? Moet ik omschrijven waarom ik het zo graag wil? En moet ik erin zetten dat een van mijn ouders geestelijke zorg heeft gehad?

Thnx
Nala
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2008, 12:18
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

Hoi Nala,

Ik heb nog enkele aanvullende tips bij de reactie van TumTumm:

Citaat:
Graag solliciteer ik bij u naar de functie van leerling cliënt begeleider
Deze regel kun je (op een andere manier) beter in je openingszin vermelden. Het moet voor de selecteur meteen duidelijk zijn waar het over gaat. Tevens moet client begeleider aaneen geschreven worden.

Citaat:
een bezoek gebracht aan de opendag van het ROC.
opendag moet zijn open dag


Hans
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2008, 12:33
nala nala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 4
nala is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

Hallo,
Ik heb hem een beetje aangepast hoop dat die nu beter is.




naam bedrijf>
T.a.v. <voorletters> <achternaam>
<adres>
<postcode> <plaats>



<plaats>, <datum>

Betreft: Open sollicitatie voor een leerwerkplaats.


Geachte mevrouw de Jager,

In het nieuwe schooljaar 2008/2009 ga ik beginnen aan de opleiding tot Sociaal Pedagogisch Werker via de beroeps begeleidende leerweg bij het KB. College te Roosendaal. Om toegelaten te worden tot deze opleiding vraagt de school een leer -werkovereenkomst bij een voor de opleiding relevante instelling. In mijn zoektocht naar een leerwerkplaats binnen de geestelijke gezondheidszorg kwam ik op uw site terecht. Waar de meeste instellingen alleen leerwerkplaatsen hebben voor verpleegkundige biedt u ook mogelijkheden voor SPW leerlingen.
Graag solliciteer ik bij u naar de functie van leerling cliëntbegeleider.

Het werken in de zorg en welzijn trekt mij al geruime tijd. Vooral de geestelijke gezondheidszorg heeft mijn aandacht. Dit is mede doordat ik van dichtbij heb mogen meemaken hoe belangrijk de zorg en begeleiding kan zijn voor mensen met psychische klachten. Voornamelijk nieuwsgierigheid heeft mij doen beseffen dat ik mijzelf wil verdiepen in deze vorm van zorg en begeleiding.

Onlangs heb ik een eerste stap genomen in deze richting en heb ik een bezoek gebracht aan de opendag van het ROC. Daar werd mij duidelijk dat de opleiding SPW het beste bij mij past. Deze opleiding is zeer breed opgezet en wat mij het meest aanspreekt is dat zowel verzorgen als begeleiden zeer uitgebreid aan bod komen.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, verantwoordelijk, betrokken, creatief, gemotiveerd en leergierig. Naïef ben ik zeker niet. Ik ben een jonge moeder van 25 jaar met twee kinderen in de leeftijden van 3 en 7 jaar. Ik ben mij er van bewust dat het werken en leren in combinatie met de zorg voor mijn gezin geen makkelijke taak zal worden. Maar ik heb de wil om te slagen, en ben er van overtuigd binnen uw instelling een weg te kunnen vinden die bij mij past.

Ik verwijs u voor een overzicht naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.
Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijn motivatie in een gesprek nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,



N



Bijlage curriculum vitae
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2008, 12:37
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nala Bekijk bericht
wat bedoel je met de laaste zin? Moet ik omschrijven waarom ik het zo graag wil?
Als je neerzet: Waar een wil is, is een weg! Dan moet je ook laten merken dat die WIL er bij jou is, zonder twijfel. Als je die zin neerzet, maar verder niet laat merken dat de WIL er is, dan is het een 'loze' zin. Snap je wat ik bedoel?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nala Bekijk bericht
En moet ik erin zetten dat een van mijn ouders geestelijke zorg heeft gehad?
Als het voor jou geen probleem is, zou ik het er in zetten. Want dan weten ze meteen dat jij er mee opgegroeid bent en weet waar je over praat. Het onderstreep ook nog eens dat jij bewust en gericht gekozen heb voor deze opleiding en werkrichting.
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 februari 2008, 12:44
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

<naam bedrijf>
T.a.v. <voorletters> <achternaam>
<adres>
<postcode> <plaats> (tussen de postcode en plaatsnaam horen 2 spatie)



<plaats>, <datum>

Betreft: Open sollicitatie voor een leerwerkplaats.


Geachte mevrouw de Jager,

In het nieuwe schooljaar 2008/2009 ga ik beginnen aan de opleiding tot Sociaal Pedagogisch Werker via de beroeps begeleidende leerweg bij het KB. College te Roosendaal. Om toegelaten te worden tot deze opleiding vraagt de school een leer -werkovereenkomst bij een voor de opleiding relevante instelling. In mijn zoektocht naar een leerwerkplaats binnen de geestelijke gezondheidszorg kwam ik op uw site terecht. Waar de meeste instellingen alleen leerwerkplaatsen hebben voor verpleegkundige biedt u ook mogelijkheden voor SPW leerlingen, daarom solliciteer ik bij u naar de functie van leerling cliëntbegeleider.

Het werken in de zorg en welzijn trekt mij al geruime tijd. Vooral de geestelijke gezondheidszorg heeft mijn aandacht. Dit is mede doordat ik van dichtbij heb mogen meemaken hoe belangrijk de zorg en begeleiding kan zijn voor mensen met psychische klachten. Voornamelijk nieuwsgierigheid heeft mij doen beseffen dat ik mijzelf wil verdiepen in deze vorm van zorg en begeleiding.

Onlangs heb ik een eerste stap genomen in deze richting en heb ik een bezoek gebracht aan de opendag (H@ns heeft gelijk, opendag moeten 2 losse woorden zijn: open dag) van het ROC. Daar werd mij duidelijk dat de opleiding SPW het beste bij mij past. Deze opleiding is zeer breed opgezet en wat mij het meest aanspreekt is dat zowel verzorgen als begeleiden zeer uitgebreid aan bod komen.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, verantwoordelijk, betrokken, creatief, gemotiveerd en leergierig. Naïef ben ik zeker niet. Ik ben een jonge moeder van 25 jaar met twee kinderen in de leeftijden van 3 en 7 jaar. Ik ben mij er van bewust dat het werken en leren in combinatie met de zorg voor mijn gezin geen makkelijke taak zal worden. Maar ik heb de wil om te slagen, en ben er van overtuigd binnen uw instelling een weg te kunnen vinden die bij mij past. (Helemaal goed, zo is die zin VEEL zinvoller voor jou!!!)

Ik verwijs u voor een overzicht naar mijn bijgevoegde curriculum vitae, mocht er nog onduidelijkheid zijn kom ik graag op gesprek om mijn curriculum vitae en mijn motivatie nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,



N



Bijlage: Curriculum vitae
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 februari 2008, 15:33
meisje meisje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 23
meisje is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wilt bijn brief nakijken aub?

In mijn zoektocht naar een leerwerkplaats binnen de geestelijke gezondheidszorg kwam ik op uw site terecht. Waar de meeste instellingen alleen bbl plaatsen hebben voor verpleegkundige biedt u ook mogelijkheden voor SPW leerlingen. Mijn enthousiasme is niet te beschrijven.
Graag solliciteer ik bij u naar de functie van leerling cliënt begeleider.


HAllo,
IK zou ipv geestelijke gezondheidszorg, beschrijven mensen met een psychische problematiek/handicap. Ik vind dat persoonlijk beter klinken.
Succes met je opleiding etc.
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief spw kinderleidster sanka Sollicitatiebrief en cv 4 29 maart 2006 18:29
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon