Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2014, 19:22
ElRoze ElRoze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 september 2014
Berichten: 1
ElRoze is on a distinguished road
Standaard Naar deeltijd (hbo Bos en Natuurbeheer) zonder juiste vooropleiding

Hallo allemaal!

Even een 'korte' introductie van mijzelf...

Ik ben Leon net 33 jaar geworden bezit samen met vriendin een huis met hypotheek en (nog) geen kinderen. Ik heb al de nodige switches in mijn leven gehad omdat ik na een paar jaar verveeld raak en wat anders wil. Nu wist ik ook nooit echt wat ik wou maar het is me nu langzamerhand duidelijk geworden.
Ik begon op de Havo heb het met erg weinig inspanning geschopt tot havo 4 met 1 keer blijven zitten op het eind omdat ik het gewoon een beetje opgaf.
Toen 1 jaar MTS electrotechniek gedaan omdat ik wat moest doen en mijn vader deed dat ook dus dat maar.. Werd dus niks. Daarna 2 jaar Transport en Logistiek op mbo gevolgd in een versneld traject terecht gekomen en afgerond op nivo 3 ipv nivo 4 in 4 jaar. 5 jaar erin gewerkt maar het is een wereld die draait om tijd en geld en dat is niks voor mij. Toen 1 jaar wezen backpacken om maar eens goed na te denken en wilde ik graag een baantje waarbij ik andere belangen had dan geld dus ging ik het in de milieusector proberen. Het werd een mbo werk/leer traject (want de huur moest ook nog betaald worden) als milieutechnisch veldwerker bodemonderzoek. Afgerond op nivo3 ipv 2 Hierin werk ik nu inmiddels 5 jaar maar ik haal er geen voldoening meer uit en word niet meer uitgedaagd. De doorgroeimogelijkheden die ik zou kunnen doen zie ik niet zitten want dat is niet mijn ding.

Echter heb ik heel mijn leven al een passie voor de natuur en wil graag een opleiding daarin gaan doen. Ik ben financieel gezien gebonden aan een deeltijd opleiding en dan vallen er al een heleboel af. Opleidingen die ik graag zou doen zijn toegepaste biologie in den bosch of Bos en Natuurbeheer . Nu is er alleen voor die laatste een deeltijd traject beschikbaar. Alleen zijn er sinds vorig jaar wat veranderingen geweest en bieden ze die niet meer op mbo nivo aan. Er is nog wel een traject maar dan moet je 1 dag in de week naar school en 2 dagen stage lopen en dat betekend dat ik de 2 andere dagen zoveel moet verdienen om mijn hypotheek te kunnen betalen. Geen optie dus lijkt mij.

Het liefst zou ik HBO doen maar daarvoor ben ik niet gekwalificeerd genoeg voor volgens degene die de opleiding aanbied.
Bij die opleiding is het niet mogelijk om 21+ toets te doen zelfs niet met mijn (bijpassende) milieuopleiding nivo3. Ik word alleen toegelaten met een volledig Havo diploma. Prima die wil ik best doen maar dan ben ik inmiddles weer 2 jaar verder(loi cursus oid) en dan moet ik nog 4 jaar HBO gaan doen. En dat vind ik een erg lang traject zeker die 2 jaar havo want als ik daarmee klaar ben heb ik nog niks gewonnen waar ik op de arbeidsmarkt iets mee kan.

Financieel gezien kan ik 1 dag minder werken in de week (4 dagen ipv 5) maar heb die 4 dagen met huidig loon echt nodig. Stage lopen met mbo betekend een aanslag op mijn inkomen wat ik niet trek.

Mijn vraag nu of iemand misschien een tip heeft om sneller naar het HBO te kunnen, misschien een alternatieve deeltijd opleiding weet of een constructie met een studiebeurs waarmee ik paar stappen financieel achteruit kan? Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en twijfel of ik het trek om 6 jaar naast mijn werk te gaan studeren.

Bedankt voor het lezen en hoop op een reactie.

Groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hbo-opleiding zonder juiste vooropleiding Bas2 Opleiding kiezen en volgen 4 4 februari 2015 01:02
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Van mbo 2 naar mbo 3 zonder juiste sector? peterman Opleiding kiezen en volgen 2 13 juni 2011 10:19
Mbo niet af, via 21+ toets naar hbo ICT in deeltijd? Umut Opleiding kiezen en volgen 4 6 februari 2011 09:17
Beginnen HBO MER deeltijd na jaren niet naar college te zijn geweest cealis Opleiding kiezen en volgen 0 16 januari 2011 18:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon