Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2007, 17:16
sQz sQz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 3
sQz is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar

XXXXXXXXX, 9 maart 2007

Betreft: Sollicitatie vacature assistent makelaar

Geachte XXXX

Met grote belangstelling las ik de vacature voor assistent makelaar op uw site. Graag zou ik mij aan u willen voorstellen als kandidaat voor deze functie.

Momenteel loop ik stage bij een makelaarskantoor in Rotterdam, deze stage zal ik in mei afronden, mijn Hbo opleiding Makelaardij o.g. zal ik in juli voltooien. Na het afronden van mijn stage wil ik graag aan de slag bij een makelaar met een stevige positie in de markt waar ik mij kan ontwikkelen tot volwaardig makelaar – taxateur in mijn eigen regio.

Tijdens mijn stage heb ik gemerkt dat particuliere woningmakelaardij perfect bij mij past. Terwijl het meer zakelijke karakter en de meer objectieve benadering van bedrijfshuisvesting mij ook erg aanspreekt. Ik ga graag om met mensen en ik heb ook altijd gewerkt in functies waarin ik mensen kan helpen, zonder mijn eigen doelstellingen uit het oog te verliezen. Hierdoor heb ik mijn commerciële en dienstverlenende eigenschappen goed kunnen ontwikkelen.

De interne opleiding en de combinatie van woningmakelaardij met bedrijfshuisvesting die u in uw vacature vermeld spreken mij erg aan. Evenals uw ruime aanbod in zowel particulier als zakelijk aanbod. De mogelijkheid om mij intern te ontwikkelen is precies wat ik zoek in een baan.

In uw vacature beschrijft u dat uw kandidaat in het bezit dient te zijn van een
makelaarsdiploma, deze zal ik begin juli behalen, maar per begin juni ben ik al beschikbaar voor deze functie.

Graag zou ik u tijdens een persoonlijk onderhoud mijn sollicitatie willen toelichten. Voor mijn contactgegevens en verdere informatie verwijs ik u graag naar mijn C.V. welke ik als bijlage heb toegevoegd.

In afwachting van uw reactie, en hopende op een snelle kennismaking,

Hoogachtend,



XXXXXXXXXXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2007, 00:03
Betty Betty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 6
Betty is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar

Hoi sQz,

Ik heb je brief doorgelezen en vond het een goede brief. Ik heb onderstaand enkele veranderingen aangebracht. Hopelijk heb je er nog iets aan .

Brief:

Met grote belangstelling las ik de vacature voor assistent makelaar op uw site. Graag zou ik mij aan u willen voorstellen als kandidaat voor deze functie.

Momenteel loop ik stage bij een makelaarskantoor in Rotterdam, deze stage zal ik in mei afronden. Mijn Hbo-opleiding Makelaardij o.g. zal ik in juli voltooien. Na het afronden van mijn stage wil ik graag aan de slag bij een makelaarskantoor met een stevige positie in de markt waar ik mij kan ontwikkelen tot volwaardig makelaar–taxateur in mijn eigen regio.

De interne opleiding en de combinatie van woningmakelaardij met bedrijfshuisvesting die u in uw vacature vermeld spreken mij daarom erg aan. Evenals uw ruime aanbod in zowel particulier als zakelijk aanbod. De mogelijkheid die geboden wordt om je intern te ontwikkelen is bovendien precies wat ik zoek in een baan.

Tijdens mijn stage heb ik ervaren dat de particuliere woningmakelaardij perfect bij mij past (Leg kort uit waarom). Anderzijds spreekt het meer zakelijke karakter en de objectieve benadering van bedrijfshuisvesting mij ook erg aan. Ik ga graag om met mensen en ik heb ook altijd gewerkt in functies waarin ik mensen kan helpen, zonder mijn eigen doelstellingen uit het oog te verliezen (wat bedoel je met dit laatste stuk? Het lijkt er nu op dat je mensen graag helpt, maar alleen als het past binnen je eigen doelstellingen. Misschien kan je dit laatste stuk beter weg laten?). Hierdoor heb ik tijdens mijn opleiding en stage mijn commerciële en dienstverlenende eigenschappen goed kunnen ontwikkelen.

In uw vacature beschrijft u dat uw kandidaat in het bezit dient te zijn van een
makelaarsdiploma, deze zal ik begin juli 2007 behalen. Begin juni ben ik echter al beschikbaar voor deze functie.

Graag zou ik u tijdens een persoonlijk onderhoud mijn sollicitatie willen toelichten. Voor mijn contactgegevens en verdere informatie verwijs ik u graag naar mijn C.V. welke ik als bijlage heb toegevoegd.

In afwachting van uw reactie, en hopende op een snelle kennismaking,

Hoogachtend,



XXXXXXXXXXXXXX
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2007, 16:58
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar

Hoi,


Jaaahhaaa, een goede brief. Eén klein puntje, je mag tegenwoordig afsluiten met: met vriendelijke groet in plaats van hoogachtend.

Ik hoop dat je aangenomen wordt want je brief verdient het in ieder geval.

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2007, 17:12
sQz sQz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 3
sQz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar

ok dan, bedankt voor de tips, ik de meeste veranderd in mijn brief, een soortgelijke brief die ik al had verstuurd was ook goed, ben uitgenodigd voor een gesprek!

bedankt he!

Gr. sander
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 maart 2007, 18:06
Marloes102 Marloes102 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
Marloes102 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar

Hoi Sander,

Ik weet niet of je de brief al verzonden hebt.

Maar ik zou het volgende nog veranderen:
Hbo - hbo
en C.V. - curriculum vitae

groetjes Marloes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
sollicitatie afstudeeropdracht: graag commentaar sunshine14 Sollicitatiebrief en cv 0 22 februari 2007 11:23
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
controleer graag even bbl sollicitatie graag commentaar yvon25387 Sollicitatiebrief en cv 5 24 augustus 2006 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon