Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 20:40
Quaz Quaz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
Quaz is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief functie op reserveringsafdeling, met leidinggevende capaciteiten

Hallo,

Wie wilt mijn sollicitatiebrief nakijken?
Nadat ik afgelopen jaar ontslag heb ingediend, omdat ik toe was aan een nieuwe uitdaging, en deze uitdaging met mijn huidige job niet heb kunnen vinden ;-(

Het gaat om een sollicitatie op de reserveringsafdeling waar ze iemand vragen met leidinggevende capaciteiten
------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw ****,

Na het lezen van uw advertentie was ik direct erg enthousiast. Werken als *** bij een onderneming als *** lijkt mij een mooie uitdaging. In deze brief zal ik u uitleggen waarom ik ervan overtuigd ben dat ik geschikt zou zijn voor deze functie.

Mijn naam is *** en ik ben *** jaar oud. In ***(jaartal) heb ik mijn diploma aan de Hogere Hotelschool behaald. Na het behalen van mijn diploma heb ik diverse werkzaamheden uitgevoerd in de horecabranche op zowel operationeel vlak als in een commerciële functie

Na enkele jaren bij eenzelfde bedrijf gewerkt te hebben, leek ik een nieuwe uitdaging gevonden te hebben. Helaas is gebleken dat ik hier geen toekomst in zie.
Door mijn ruime ervaring op zowel operationeel vlak als op commercieel vlak, denk ik dat ik van grote waarde zou kunnen zijn binnen uw organisatie. Het ambitieuze karakter van uw bedrijf spreekt mij erg aan omdat ik zelf erg ambitieus ben en altijd probeer de best mogelijke resultaten te behalen.

Uit mijn afgelopen werkervaringen is gebleken dat ik zowel zelfstandig als in een team goed functioneer. Vaak word ik omschreven als flexibel, verantwoordelijk en commercieel. Daarnaast weet ik me snel aan te passen in verschillende situaties en op een tactvolle manier met mensen om te gaan. Door mijn ervaring in een leidinggevende functie voel ik mensen goed aan en voelen de meeste mensen zich bij mij al snel op hun gemak.

Hopelijk heeft mijn brief u net zo enthousiast gemaakt als uw advertentie mij. Graag zou ik de mogelijkheid krijgen mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

*****
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2011, 01:03
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Forumregels: eerst feedback geven en daarna feedback vragen. Rondlezen op dit forum geeft je vaak ook ideeen voor je eigen brief en bijna iedereen kan een ander helpen.

De tweede zin van je brief is een open deur. Zou ik weglaten.

Wat bedoel je met operationeel vlak/functie en commercieel vlak/functie? Volgens mij zijn dat niet perse tegenstellingen ofzo. Bijvoorbeeld: Als winkelmedewerker ben je operationeel/uitvoerend bezig, maar ook commercieel/klantgericht.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2011, 12:00
JoT JoT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2011
Berichten: 9
JoT is on a distinguished road
Standaard

De tweede zin zou ik weglaten. Wie je bent en wat je leeftijd is staat al in je CV, dat hoeft dus niet in de brief te staan. Bovendien, ik weet niet hoe oud je bent, maar je leeftijd noemen in je brief kan er ook voor zorgen dat je sollicitatie wordt afgewezen. Je brief moet de trekker zijn, je CV doet de rest.

De zin: Na enkele jaren bij eenzelfde bedrijf gewerkt te hebben, leek ik een nieuwe uitdaging gevonden te hebben. Helaas is gebleken dat ik hier geen toekomst in zie. vind ik niet echt lekker lopen. Bovendien vind ik het teveel aan informatie. Hou de reden waarom je bij je huidige bedrijf weg wil kort. Vertel liever wat uitgebreider waarom je zo graag bij dit nieuwe bedrijf zou willen werken. De laatste alinea en je afsluiter vind ik dan weer best goed eigenlijk.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2011, 17:17
Brammieboe
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het met JoT eens: Laat de zin 'Na enkele jaren bij eenzelfde bedrijf gewerkt te hebben, leek ik een nieuwe uitdaging gevonden te hebben. Helaas is gebleken dat ik hier geen toekomst in zie.' eruit. Dit klinkt negatief, terwijl je juist wilt dat ze positief over je gaan denken!
Als ze willen weten waarom je bij dat bedrijf weg bent gegaan vragen ze dat wel als je uitgenodigd wordt voor een gesprek.
Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2011, 17:29
Quaz Quaz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
Quaz is on a distinguished road
Standaard

Dank voor jullie tips. Heb inderdaad de zin weggehaald, en juist zo omschreven dat de afgelopen job positief opvalt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 oktober 2011, 12:52
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Tip voor de volgende keer: neem geen ontslag voor je iets nieuws hebt gevonden. Met de huidige crisis kan een nieuwe baan vinden nog wel eens lastig zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27
Sollicitatiebrief secretaresse wethouder (met spoed) evrentje Sollicitatiebrief en cv 4 6 januari 2009 14:55
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon