Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2015, 13:06
Teun Teun is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2015
Berichten: 2
Teun is on a distinguished road
Standaard Carrièreswitch naar schoonmaak: hoe pas ik mijn CV aan?

Ik heb een CV met hogere opleidingen en bijbehorende ervaring (die compleet niets met schoonmaken te maken heeft). Hoe pas ik deze het beste aan voor een sollicitatie naar schoonmaakwerk?

Als ik mijn hogere opleidingen weghaal die niet relevant zijn voor schoonmaakwerk dan blijft er weinig over dan middelbaar onderwijs. Dan lijkt het alsof ik na mijn 18e nergens meer energie in heb gestoken?

Ditzelfde geldt voor cursussen, computerervaring etc…

Wat doe ik met mijn omschrijving van de verschillende functies die ook niets met schoonmaak te maken hebben? Wel vermelden, maar dan bundelen?

Ik heb al enkele maanden in de schoonmaak gewerkt en daar richt ik in mijn motivatiebrief en CV uiteraard mijn aandacht op, maar voor de rest blijft er dan weinig over.

In het verleden liep ik er tegenaan dat ik weleens op banen (b.v. productiewerk) solliciteerde en ze mij niet serieus namen gezien mijn opleiding en ervaring. Aan de andere kant wil ik ook niet overkomen als iemand die nooit iets heeft gedaan…ik zoek dus eigenlijk een middenweg….

Tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 maart 2015, 18:08
smant smant is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 8
smant is on a distinguished road
Standaard

Zelf heb ik ook een hbo opleiding gedaan, maar ook gewerkt in productiewerk en schoonmaak. Ik zette als motivatie erbij dat ik van aanpakken hou, en elk werk prima is omdat ik vaste lasten te betalen heb. In een brief heb ik ook benoemd dat er bij elk werk wel wat te leren valt, wat ik inmiddels ook ervaren heb op persoonlijk vlak.
Mijn ervaring is dat je bij zulke banen geen chique woorden hoeft te gebruiken en meer spreekt uit gevoel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2015, 21:18
Teun Teun is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2015
Berichten: 2
Teun is on a distinguished road
Standaard

het gaat me om de inhoud van de CV....motivatiebrief schrijven heb ik geen moeite mee..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 maart 2015, 10:18
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Waarom zou je je opleidingen en werkervaring weg willen poetsen ? Dat is gewoon wat je in het verleden hebt gedaan. Houd je in je cv gewoon bij de feiten en geef in je sollicitatiebrief een duidelijke motivatie waarom je schoonmaakwerk wilt doen. Met een ijzersterke argumentatie hoeft jouw achtergrond dan geen probleem te zijn.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 maart 2015, 17:09
serialchiller serialchiller is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 7
serialchiller is on a distinguished road
Standaard

Waarom wil je schoonmaakwerk doen? Als ik vragen mag...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
Hoe een origineel persoonlijk profiel toevoegen aan mijn cv? Nawara Sollicitatiebrief en cv 4 10 juli 2011 22:54
Wie wil er kritisch naar mijn cv kijken voor ik hem verstuur? carli Sollicitatiebrief en cv 0 21 juli 2010 14:38
hoe zeg ik mijn uitzendbaan op een fatsoenlijke wijze op? tweety_nl Loopbaanvragen 4 2 september 2008 12:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon