Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2010, 10:46
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

hallo tijgers!

heb ik eindelijk na 6 maanden zoeken een leuke baan, bieden ze me echt een prut-salaris....
ik kan aan de slag als assessor. in dit geval als beoordelaar gastouders. ok, dat het geen top functie is had ik wel ingeschat, maar nu bieden ze me salaris 6, trede 9 (bemiddelingsmedewerker). voor 2 dagen werken (16 uur) komt dat op €690 netto. mijn uitkering is hoger dan dit!! zelfs als ik een 3e dag erbij krijg kom ik niet boven de €1000. heb ik nou zo'n verkeerd beeld van salarissen? ik kom uit het basisonderwijs, ook niet heel dik betaald maar toch veel beter dan dit...

heb nu een mailtje klaarstaan maar twijfel of ik het zo kan versturen.
tips graag (over de mail en over het salaris)

Hoi Xxxx,

Bedankt voor je email.
ik heb even nagedacht over je voorstel. Op dit moment heb ik recht op een uitkering en die is een stuk hoger dan het salaris wat jullie me bieden (heb berekend dat het op ongeveer €690 netto uitkomt).
Ik ben van mening dat mijn opleidingen en werkervaringen meer waard zijn dan salarisschaal 6 trede 9. wellicht zou je je voorstel nog eens willen overwegen.

Met vriendelijke groeten
Xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 maart 2010, 14:15
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: salarisonderhandeling

heb mijn mail aangepast.
meer in de trant van 'het salaris wordt ongeveer zoveel, dat is slechts 50% van mijn laatst verdiende loon.
ben van mening dat mijn opleidingen en werkervaring meer waard zijn dan dit.
misschien zou je je voorstel nog eens willen overwegen...

nu afwachten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 maart 2010, 14:39
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: salarisonderhandeling

Volgens mij is het heus niet zo heel slecht betaald. Bij mijn vorige baan (HBO) kreeg ik 1400 netto voor 40 uur. (halve week dus ook rond de 700 euro. klinkt dus niet heel slecht. Proberen kan natuurlijk ook. Ben je alleen niet bang dat ze je niet alsnog afwijzen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 maart 2010, 15:18
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

ik mocht een voorstel doen, heb ik gedaan maar ze bleven bij hun 1e voorstel (wat is dan het nut van mijn voorstel geweest????).
ze willen me 3 dagen werk bieden, met dezelfde salarisschaal.
als ik de baan neem moet ik er geld op toe leggen. nu met een uitkering heb ik geen kosten voor opvang van mijn kinderen, dat gaat straks ruim €700 kosten, met de bijdrage van de belastingdienst moet ik toch nog zo'n €200 zelf betalen, bovendien maak ik veel km met de auto, kost ook altijd geld.
ik vond het erg moeilijk, en heb er veel over gehad met mijn man maar heb het aanbod afgeslagen... in een fabriek verdienen ze nog meer... bovendien was dit een tijdelijke baan en dat betekent dus ook dat mijn uitkering na dit halve jaar weer lager wordt.
een fulltime hbo baan waar je netto €1400 verdiend? zeker in het onderwijs??? haha
hoe oud ben je en wat is je opleiding?
ik ben 41 en neem ook 20 jaar werkervaring mee, scheelt ook iets..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 maart 2010, 15:30
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

Goede inschatting. Ik ben eind twintig en ik heb inderdaad een lerarenopleiding gedaan. Lang leve het onderwijs...
Succes met het vinden van een andere baan!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 maart 2010, 16:46
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midosil Bekijk bericht
als ik de baan neem moet ik er geld op toe leggen. nu met een uitkering heb ik geen kosten voor opvang van mijn kinderen, dat gaat straks ruim €700 kosten, met de bijdrage van de belastingdienst moet ik toch nog zo'n €200 zelf betalen, bovendien maak ik veel km met de auto, kost ook altijd geld.
ik vond het erg moeilijk, en heb er veel over gehad met mijn man maar heb het aanbod afgeslagen... in een fabriek verdienen ze nog meer... bovendien was dit een tijdelijke baan en dat betekent dus ook dat mijn uitkering na dit halve jaar weer lager wordt.
Ik verbaas me er altijd over dat kinderopvang wordt berekend ten opzichte van salaris vrouw. Je moet met de kosten kinderopvang uitgaan van salaris van je man en jij. Het zijn toch ook zijn kinderen?

Ik zou voortaan niet meer in een mail zetten dat je nu een uitkering hebt en dat salaris ten opzichte daarvan tegenvalt. Komt gewoon raar over.

Je moet niet alleen kijken naar salaris, maar ook afwegen dat je ergens binnen bent en wellicht op andere interne vacatures kunt reageren. Verder heb je er weer stuk werkervaring bij op je CV.

Inmiddels heb je baan afgezegd, maar ik zou het voor de volgende keer wel meenemen. Jammer dat ze niet bereid waren om je tegemoet te komen met salaris. Wellicht hebben ze veel sollicitanten gehad en daarom veel keus.

Succes met je volgende sollicitaties!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 maart 2010, 16:49
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: salarisonderhandeling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midosil Bekijk bericht
heb mijn mail aangepast.
meer in de trant van 'het salaris wordt ongeveer zoveel, dat is slechts 50% van mijn laatst verdiende loon.
ben van mening dat mijn opleidingen en werkervaring meer waard zijn dan dit.
misschien zou je je voorstel nog eens willen overwegen...

nu afwachten
Maar was je vorige salaris ook gebaseerd op 2 dagen werken? Als je bij je vorige baas 1380 netto (2x 690) kreeg voor 16 uur, dan wil ik heel graag het
adres. :-))
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 maart 2010, 19:21
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: salarisonderhandeling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Maar was je vorige salaris ook gebaseerd op 2 dagen werken? Als je bij je vorige baas 1380 netto (2x 690) kreeg voor 16 uur, dan wil ik heel graag het
adres. :-))

Zo'n baas wil ik ook

Ik werk nu 32 uur p.w met een netto salaris van € 1324,00 p.m
Ben begonnen bij dit bedrijf met een 24 urige werkweek, dus een stuk minder inkomen.
Soms moet je inleveren/investeren om er later op vooruit te gaan.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 maart 2010, 07:37
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

Aan de ene kant moet je een veer laten, wil je in deze arbeidsmarkt weer aan de slag te kunnen komen. Aan de andere is die veer wel heel erg groot. Ik snap het wel dat je deze mogelijkheid langs je heen laat gaan. Natuurlijk word je niet enthousiast wanneer het aangeboden salaris fors onder het niveau van je uitkering zit. Laat staan het salarisniveau waar je hiervoor op zat. Ik kan me ook goed voorstellen dat je bang bent dat dit het beste aanbod bleek te zijn.

Wat is qua werk eigenlijk jouw achtergrond? Is het reëel dat je straks een baan vindt dat rond jouw oude salarisniveau zit?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 6 maart 2010, 14:23
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Na 6 maanden een leuke baan gevonden, maar krijg prutsalaris geboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midosil Bekijk bericht
ik mocht een voorstel doen, heb ik gedaan maar ze bleven bij hun 1e voorstel (wat is dan het nut van mijn voorstel geweest????).

ik ben 41 en neem ook 20 jaar werkervaring mee, scheelt ook iets..
Volgende keer meenemen in je salarisonderhandeling en concreet toelichten waarom jij vindt dat er tegenover jouw waarde meer salaris moet staan. Dus goed onderbouwen met steekhoudende argumenten.

Ik denk dat je het te algemeen hebt gehouden. In de mail geef je aan meer waard te zijn, maar niet hoeveel meer waard. In plaats van hun bod open te houden, kun je beter een concreet tegenbod doen. Dus aangeven in euro's wat jij wilt verdienen.

In plaats van af te sluiten met de vraag of ze het misschien nog eens willen overwegen?, kun je beter afsluiten met bijvoorbeeld: uw antwoord wacht ik af of een hernieuwd aanbod zie ik met belangstelling tegemoet.

Nooit vragen of ze je misschien alsjeblieft tegemoet willen komen, maar opkomen voor wat je waard bent en je zakelijk vermogen aanspreken
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon