Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2005, 00:43
Les Les is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 4
Les is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent ANW

Geachte heer <naam>,

Na het lezen van uw advertentie op <website> en een telefonisch gesprek me u te hebben gehad, wil ik u via deze brief graag kenbaar maken zeer geïnteresseerd te zijn in een functie als docent ANW op uw scholengemeenschap. Tevens ben ik zeer geïnteresseerd in een deeltijdfunctie als docent scheikunde.

Onlangs heb ik mijn lio stage afgerond op het <school> te <plaats>. Tijdens deze stage ben ik in aanraking gekomen met onderwijsvernieuwingen op uw scholengemeenschap, en heb deze als erg positief ervaren.

Gedurende mijn lio stage heb ik de hoofddoelen rust, respect en terugkoppeling uitgebreid uitgewerkt. Ik ben er achtergekomen dat deze doelen voor mij erg belangrijk, zo niet onmisbaar zijn in de functie als docent. Deze doelen zorgen voor een gestructureerde lessituatie waarmee ik goed uit de voeten kan, op deze manier kan ik veel betekenen voor leerlingen.

Onlangs heb ik mijn diploma 2e-graads docent biologie in ontvangst mogen nemen, behaald aan de <hogeschool>.
Vanaf september tot en met oktober ben ik aangesteld aan het <school> te <plaats> als docent biologie in een deeltijdfunctie. Tevens ben ik werkzaam bij het <instituut>te <plaats> als huiswerkbegeleider exacte vakken. In deze functie spreekt het individueel werken met jongeren me erg aan.

Ik ambieer een reguliere deeltijd baan om me hiernaast in oktober te gaan richten op een 1e-graads studie biologie. Ook geeft een baan mij de mogelijkheid me verder te ontwikkelen als beginnend docent in het voortgezet onderwijs. Verder straal ik rust uit, ben ik flexibel, ambitieus en stressbestendig. Ik hoop hiermee een aanwinst te zijn voor uw scholengemeenschap.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u mijn sollicitatie verder toelichten. Ik hoop dan ook hiervoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Hoogachtend,

<naam>


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2005, 01:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Wink Re: Sollicitatiebrief docent ANW

Hallo Les,

Welkom op dit forum voor en door sollicitanten!

Als aankomend docent ANW en scheikunde ben je ongetwijfeld bekend met de behoudswetten van de natuur. Simpelgezegd: bij elk proces blijft er evenveel van de fundamentele grootheden bestaan, behalve natuurlijk van entropie, want die neemt altijd toe.

Op dit forum hebben we ook zo'n behoudswet. De belangrijkste is het behoud van bijdrage, die wordt toegelicht in het welkomstbericht ("tegenprestatie"). Als iedereen zich aan deze behoudswet houdt dan blijft het systeem draaien als een perpetuum mobile.

Dus... de tegenprestatie! Je kunt kiezen:
  • Reageer op de sollicitatiebrief van iemand anders in dit forum. Vind je de brief duidelijk en overtuigend? Zie je taal- of spelfouten? Wat zou jij anders doen?
  • Lever een andere zinnige bijdrage. Plaats bijvoorbeeld een gave carrièretip in een van de andere forums, of beantwoord een vraag.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2005, 11:53
Les Les is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 4
Les is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief docent ANW

ik heb je antwoord ter harte genomen Rene, ik heb gereageerd op andere brieven ik hoop dat andere mensen mijn brief ook zouden willen lezen en van commentaar voorzien, alvast bedankt in ieder geval.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2005, 12:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief docent ANW

De openingszin kan wat creatiever, of gewoon bondiger: "Door ons telefoongesprek van afgelopen dinsdag ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in een functie als docent ANW of Scheikunde op scholengemeenschap <naam>." Hiermee vermijd je het wat ongelukkige beeld dat je zeer geïnteresseerd bent in twee verschillende functies.

De positieve ervaring met onderwijsvernieuwing lijkt me een heel goed punt in je brief. Ik zou het iets concreter maken: welke vernieuwing, wat was er positief aan en hoe houdt dat verband met jouw motivatie? Als onderwijsbestuurders het ergens moeilijk mee hebben (na geld) dan is het wel onderwijsvernieuwing top-down voor elkaar te krijgen bij docenten, dus in een docent die positief staat tegenover hun vernieuwingsplannen zijn ze misschien bijzonder geïnteresseerd.

Dat individueel werken met jongeren je aanspreekt is mooi, maar is dat wel wat je als docent vooral gaat doen?

Ik mis de uitleg waarom je na en naast de opleiding 'docent biologie' solliciteert op scheikunde.

De slotzin zou ik weer iets directer maken: "Ik hoop dat u mij hiervoor wilt uitnodigen". Maar dat is een kwestie van smaak.

Taaldingetjes:
  • diploma behaald i.p.v. in ontvangst mogen nemen
  • gesprek met u
  • lio-stage
  • deeltijdbaan
  • erachter gekomen i.p.v. er achtergekomen (hier ben ik niet 100% zeker van)
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 augustus 2005, 01:12
anomalus anomalus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 11
anomalus is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief docent ANW

Vooral de connectie met scheikunde zie ik niet. Voor de rest is alles al gezegt.


René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juni 2006, 16:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief docent ANW

gezegd is met een D
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Sollicitatiebrief docent Free Sollicitatiebrief en cv 2 21 april 2006 00:10
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon