Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juli 2017, 17:19
Neel Neel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2017
Berichten: 1
Neel is on a distinguished road
Standaard Vraag over CV

Ik ben in april na een reorganisatie helaas mijn baan kwijt geraakt. Ik werkte daar inmiddels 5 jaar en had het erg goed naar mijn zin.
Vrij snel gelukkig vond ik halverwege mei al een nieuwe baan. Ik ben hier nu 8 weken en heb het verschrikkelijk slecht naar mijn zin. Niks van wat er is besproken in het sollicitatiegesprek is nagekomen. Het is een compleet ander verhaal geworden. Ik doe zo'n beetje 85% van de dag niks. Na herhaaldelijk vragen hierover van mijn kant hierna gaan ze dit nu oplossen met "klusjes". Tot mijn verbijstering gaven ze zelfs toe dat ze kozen voor overcapaciteit zodat ze konden afwachten hoe dit zich op ging lossen en dan konden ze "altijd nog na een jaar weer afscheid nemen van iemand".

Ik heb de beslissing genomen om niet iedere dag op zo'n manier naar mijn werk te moeten en ga verder zoeken naar een andere baan. Ik blijf wel bij mijn huidige werkgever tot ik wat anders heb. Maar hoe vermeld ik dit op mijn CV? Vermeld ik deze "werkervaring" uberhaupt? En hoe komt dit over op bedrijven dat ik na 8 weken al verder aan het solliciteren ben?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juli 2017, 10:27
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Wees niet te bang dat je hierop afgerekend wordt. Een mens kan altijd een vergissing maken. Of beter - iets kan anders uitpakken dan je je van tevoren kon bedenken. Hiervoor heb je 5 jaar bij een werkgever gezeten en je bent niet uit jezelf vertrokken. Je kunt zien dat je geen hopper bent. Natuurlijk krijg je er vragen over. Ik zou ook willen weten of je deze situatie hebt besproken met je leidinggevende en of je gezocht hebt naar een andere oplossing. Maar wanneer je jouw redenen op een feitelijke manier vertelt, zonder het andere bedrijf hard in de grond te boren, dan is het ook een teken van kracht. Je kiest niet voor een baan waarbij er geen eisen aan je wordt gesteld.

Nu zou ik het nog wel vermelden in je CV, omdat het altijd fijner is om te solliciteren vanuit een positie waarin je een baan hebt. Wanneer je hierna weer mocht solliciteren, dan kun inderdaad besluiten om die werkervaring niet meer in je cv op te nemen. Het is immers niet relevant.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2017, 12:18
Thesearchcompany Thesearchcompany is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2017
Berichten: 3
Thesearchcompany is on a distinguished road
Standaard

Het is geen probleem om verder te gaan met solliciteren. Je kan aangeven dat je op dit moment werkzaam bent in een tijdelijke functie en dat je deze accepteerde om aan het werk te zijn. Ben sowieso niet negatief over de functie die je nu vervuld. Dan verzand je in moeilijke gesprekken als "wat heb je er zelf aan gedaan om de situatie te veranderen". Dus duidelijk aangeven dat het gaat om een tijdelijke baan maar dat je voorkeur uitgaat naar een dienstverband met een uitzicht op een vaste betrekking. Succes met solliciteren. The Search Company.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief voor stage, vrijwilligerswerk op cv? Snowtroll Sollicitatiebrief en cv 4 2 september 2014 11:25
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Kan ik bij een open sollicitatie mijn huidige werkgever onvermeld laten op mijn cv? glider1971 Sollicitatiebrief en cv 2 10 augustus 2011 17:38
CV vraag rickster Sollicitatiebrief en cv 3 8 september 2010 12:16
Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv? Tom76 Sollicitatiebrief en cv 6 12 augustus 2009 10:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon