Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Moet ik doorgaan op de ingeslagen weg?
Ja, je moet doorgaan 0 0%
Nee, je moet niet doorgaan 0 0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2015, 12:58
Martine.M Martine.M is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2015
Berichten: 1
Martine.M is on a distinguished road
Exclamation vwo-beta certificaten

Dag!

Ik ben gisteren voor de tweede keer gezakt voor het halen van een particulier-examen wiksunde-b, dat mij in combinatie met het behalen van de certificaten scheikunde en natuurkunde, een studieplaats aan de WUR kan opleveren.
Nu vraag ik mij af of het verstandig is om nog een keer een herkansing te maken, of dat het een keuze is die verkeerd is. Moet ik mijn doel, een studie biologie om ecologe te kunnen worden, loslaten?

Inmiddels ben ik 31 jaar oud en zou ik in september kunnen starten, mits ik wiskunde-b en de andere vakken natuur-en scheikunde haal. Dit zou ik voor de zomer van 2016 kunnen doen als ik start in Januari. Mijn examen biologie heb ik al op vwo-niveau gehaald. Ik begrijp wiskunde-b wel, maar ik ben te langzaam.

Ik heb hiervoor een studie HRM gevolgd, die ik tot de vierde zonder vertraging doorliep. Tijdens mijn stage ontdekte ik dat ik het lastig vond om met mensen te werken. Mijn laatste "exacte" ervaring, deed ik op het vmbo op. Toen ik 16 was (15 jaar geleden). Het grootste deel van deze weg naar mijn vwo-examens, bestaat uit zelfstudie. Ik heb geen geld voor bijles en mis nog routine in het oplossen van examenvragen. Maar hoe lang moet je iets volhouden? Kan een studierichting bij me passen als de weg er naartoe zo zwaar is? Ik leer hier nu al een jaar voor, dat deed ik naast het leren voor biologie. Dit examen heb ik wel (in twee keer) gehaald.
Als ik nu verder studeer, kan ik in december weer examen doen, maar dan moet ik later met natuur-en scheikunde starten, waardoor ik hier minder tijd voor heb, omdat ik voor deze vakken in juni en uiterlijk in augustus 2016 examen moet doen.

Doe ik het met mijn voorkennis te langzaam? Is het reëel om te verwachten dat ik het volhoudt? Heb ik het niveau, of mag ik concluderen dat dit niet zo is?

Ik zou het fijn vinden als jullie (een ieder die zich betrokken voelt) een heldere raad voor me hebben.

Met groet!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2015, 14:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

We zijn nu een week verder en ik zie nu je bericht pas. Heb je nog advies nodig?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
biologie, studentencoach, studiebegeleiding, wiskunde, zelfinzicht

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LinkedIn en CV probleem betreft opleiding van VWO naar Havo Brigittex13x03 Sollicitatiebrief en cv 3 4 juni 2013 17:32
Welke opleiding moet je doen om journalist te worden: mavo/havo of vwo? synchroongirl Opleiding kiezen en volgen 2 20 september 2011 00:11
Advocaat worden via havo of vwo? G-ta Opleiding kiezen en volgen 10 16 augustus 2011 12:05
Vavo: Havo of VWO? Martin79 Opleiding kiezen en volgen 2 22 juni 2010 12:41
Is HBO-Verpleegkunde zwaar na vwo profiel cultuur en maatschappij? Atsje Opleiding kiezen en volgen 4 22 mei 2009 12:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon