Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 februari 2016, 17:31
Jochem Giesen Jochem Giesen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2016
Berichten: 1
Jochem Giesen is on a distinguished road
Standaard Welk beroep en opleiding/studie past bij wat ik wil?

Hallo,

Mijn naam is Jochem Giesen, ik ben 17 jaar oud en ik zit in 5 Havo.
Mijn profiel is E&M met wiskunde a en Frans.

Ik wil later graag mensen helpen op het gebied van persoonlijke problemen.
Hierbij zat ik te denken aan een studie Toegepaste Psychologie. Alleen weet ik niet zeker welk beroep ik moet gaan doen om te kunnen doen wat ik graag wil doen.

Ik wil later graag mensen helpen met hun persoonlijke problemen. Dit kan natuurlijk als psychiater, alleen is het probleem dat ik geen medicijnen kan studeren en dus geen psychiater kan worden. Ik wil graag 1 op 1 gesprekken voeren met mensen en dat zij dan hun problemen aan mij vertellen zodat ze iemand hebben om er mee over te kunnen praten en eventueel samen naar een oplossing kunnen zoeken. Dit bijvoorbeeld op het gebied van relaties, maar ook op het gebied van persoonlijke en emotionele ervaringen die hem of haar dwars zitten. Later zou ik misschien ook wel een eigen praktijk willen starten.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de goede studie en het goede beroep wat past bij wat ik wil.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Jochem Giesen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2016, 11:12
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Voor mij was psychiater ook uit den boze vanwege de medicijnenkant ervan, maar als psycholoog kun je ook heel goed met mensen 1 op 1 werken en helpen. Ik heb geen ervaring met Toegepaste Psychologie, maar het klinkt wel als iets wat bij je past.

Je zou natuurlijk ook door kunnen studeren en later een WO psychologie master doen bijvoorbeeld. Maar er zijn ook een heleboel opleidingen op HBO niveau waarmee je een eigen praktijk kunt beginnen. Voorbeelden: Psychodynamica, Aumm, Gestalt. Google die maar eens.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 februari 2016, 10:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik kan me voorstellen dat Toegepaste Psychologie je aanspreekt. Helaas is het zo dat het met deze studie lastig is om aan een baan te komen. Je kunt voor jezelf beginnen, maar meestal doe je dit als je al ergens werkervaring hebt opgedaan en wat meer levenservaring hebt. Je kunt ook overwegen om na het havo door te gaan met het vwo en Na het behalen van je diploma Psychologie te gaan studeren aan de universiteit, maar er is op de huidige arbeidsmarkt al een flink overschot aan afgestudeerde psychologen die geen baan in hun richting en op hun niveau kunnen vinden.

Je kunt ook nog denken aan de opleidingen Sociaal Juridische Dienstverlening of Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik raad je aan flink wat open dagen te bezoeken en voor jezelf helder proberen te krijgen naar welke doelgroep(en) jouw voorkeur uitgaat. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik geloof er wel in dat als jij weet wat je wilt en hiervoor wilt gaan je uiteindelijk komt waar je wilt komen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beroep, keuze, moeilijk, studie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat wil ik? StephanieVM Opleiding kiezen en volgen 1 4 april 2014 19:43
Ik weet niet wat ik wil! Heleen94 Loopbaanvragen 10 11 januari 2013 20:00
Help ik weet niet wat ik wil worden. sasa Opleiding kiezen en volgen 2 8 januari 2013 21:52
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon