Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2012, 20:07
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard Hoe begin ik met een openingszin dan ik interesse in de functie en organisatie heb?

Ik ben begonnen met het schrijven van sollicitatiebrief, net als velle die hier ook rondwandelen over het forum.

maar nu is mijn struikelblok: hoe begin ik met een openingszin dan ik intresse in de functie en de organisatie heb.

hopelijk kan iemand mij helpen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2012, 22:39
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Hier vind je een topic over openingszinnen.
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=31

Daar staan er een aantal in, verder zou ik gewoon brieven van anderen bekijken en er uit halen wat je aanspreekt, wat bij jou past en bij je stijl van schrijven.
Neem een kijkje op de website van het bedrijf om te zien wat hun stijl van schrijven is en pas je brief daarop aan. Bij een formeel bedrijf zou ik geen hippe openingszin kiezen terwijl je bij een sportschool of een creatief bedrijf daar juist wel weer verder mee komt.
Ik heb in de loop der tijd al heel wat verschillende meningen gelezen en gehoord over een goede openingszin, de een zegt zo origineel mogelijk en de ander zegt hou het gewoon standaard. Elke recruiter is weer anders dus er is toch geen pijl op te trekken.....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2012, 23:11
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

dit is wat ik tot nu toe op papier heb staan, gaat mij om hoe ik begin met dat de sector mij aanspreek en de functie, gaat om verslavingszorg

Annemieke ..............
adres
postcode, plaats

Sappemeer, 11 januari


Organisatie
t.a.v:
Adres
Postcode, plaats


Betreft:

Geachte heer/ mevrouw,

Graag zou ik mij willen voorstellen als een zelfstandige enthousiaste jonge vrouw die weet wat zij wil.

Momenteel ben ik met plezier werkzaam bij organisatie te plaats. Ik werk met mensen die een verstandelijke beperking hebben, veelal in combinatie met psychiatrische problematiek. Binnen de organisatie heb ik geleerd om te gaan met risicovol en onbegrepen gedrag. Hierbij bied ik de mensen ondersteuning in alle facetten van het leven passend bij hun mogelijkheden. Ik ben flexibel, als er zich problemen of kansen voordoen, kan ik mijn gedragsstijl veranderen ten einde van gesteld doel bereiken. Gewetensvol en strikt ben ik omtrent nakomen van afspraken en beloftes. Door mijn gerichte opleiding en interesse kan ik zowel zelfstandig als in groepsverband werken. Ik zoek naar een werkomgeving waarin ik mijn enthousiasme en visie kwijt kan. Doordat ik graag iets nieuws wil leren, beschouw ik nieuwe dingen als een uitdaging. Graag zou ik willen verhuizen naar Drenthe om in de buurt te wonen van mijn familie en vrienden.



Ben een open en leergierig persoon. Graag waag ik mij aan een nieuwe uitdaging en ik hoop dat jullie mij die kans bieden.

Ik hoop voldoende inlichtingen te hebben gegeven om een eerste indruk te kunnen vormen van mij. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn enthousiasme over deze functie nader met u te bespreken. Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegde cv.

Met vriendelijke groet,

Annemieke ....................

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2012, 11:15
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Reageer je op een advertentie of betreft het een open sollicitatie?

Misschien kan je ons in het kort vertellen wat je zo aantrekt in deze sector en functie?
En waarom je weg wilt bij je huidige baan. Ik lees dat je wilt verhuizen, is dat een van de redenen


Hier staat nog een topic over de richting waar jij in zoekt, misschien kan je hier nog iets uithalen.
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=5293

Laatst gewijzigd door Sproet; 22 januari 2012 om 11:21 Reden: link toegevoegd
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 januari 2012, 11:34
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

oke, ga ik mee aan de slag.
ik wil verhuizen en ik ga om medische redenen weg bij mijn huidige werkgever. maar goed dat ga ik nu nog niet benoemen in solliciatiebrief
en is wel dat ik nu op vacature reageer
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 januari 2012, 13:57
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Nee medische reden zou ik zeker niet benoemen in een brief. Dat kan je altijd later nog doen, of helemaal niet als het geen beperking is voor je nieuwe functie. Geef liever aan als hoofdreden dat je wilt verhuizen om dichter bij je familie te zijn en daarom een baan in die regio/plaats zoekt.

Ik weet niet precies wat ze vragen in de vacature maar ik zou er iets van maken als;

Uw vacature (waar las je de vacature) waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een xxxxx sprak mij direct aan. Aangezien mijn passie ligt in de geestelijke gezondheidszorg is deze functie mij op het lijf geschreven. Daarom wil ik mij met deze brief graag beschikbaar stellen.

of:
Mijn passie ligt in de geestelijke gezondheidszorg en met name de verslavingszorg. Daarom sprak uw vacature xxxxx mij direct aan. Heel graag wil ik mijzelf beschikbaar stellen (of solliciteer ik naar) voor deze functie bij uw instelling

Verder gebruik je wel heel vaak het woordje Ik in je brief, dat zou ik anders doen. En ik mis de motivatie waarom je juist voor dat bedrijf zou willen werken. Dat is wel iets wat de meeste werkgevers graag willen lezen.

Je geeft al aan dat je nu al werkzaam bent in de geestelijke gezondheidszorg en dat je dat met veel plezier doet. Probeer ook aan te geven dat je je graag wilt toespitsen op de verslavingszorg en de reden waarom je dat wilt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 januari 2012, 14:03
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

super bedankt
ja ik werk in gehandicaptenzorg, met vooral gedragsproblematiek maar ik moet baan zoeken waarbij ik niet de echte lichamelijke verzorging niet meer heb, heb namelijk huidziekte op mijn handen en water is gif.
ja dan stukje moet ik nog beschrijven waarom ik bij die organisatie wil werken, maar met deze tips van jullie kan ik weer fanatiek aan de slag

tussendoor ben ik dus nu ook zoekende naar doelgroepen die ik echt leuk vind, heb nog even de tijd. volg momenteel via mijn huidige werkgever reintergratietraject en kan bij mijn huidige werkgever tot december blijven werken
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 januari 2012, 14:05
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

kijk er zijn mensen die hebben een brief zo uit hun mauw geschut, bij mij kost gewoon effe tijd, en wil dan ook gelijk goede brief neerzetten, die dan ook weer anders is dan andere brieven
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 januari 2012, 14:13
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Nou ik schud ze ook niet uit mijn mouw hoor hahaha....
Ben altijd uren bezig met een brief omdat ik het belangrijk vind dat je in een brief laat zien dat je echt voor die functie bij dat specifieke bedrijf gaat ipv er een standaardbrief tegenaan te mikken.

En gelukkig heb je de tijd dus geen stress....... veel succes
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 januari 2012, 14:22
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

zeker, ik ben ook niet van de standaard
dankje wel sproet voor je advies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Hoe vul je de functie trafficmedewerker bij een deurwaarderskantoor in? MSnuffel Alle andere carrièreonderwerpen 1 6 december 2011 20:00
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon