Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2016, 18:21
Lettie Lettie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 3
Lettie is on a distinguished road
Standaard Secretaresse? MBO-4 in 1 jaar? (Met het oog op Barcelona)

Hoi allemaal,

Ik wil graag ervaringen horen van mensen die een opleiding Secretaresse hebben gevolgd. Met watvoor type mensen werk je? Watvoor type persoon moet je zijn om succesvol te zijn als secretaresse? Watvoor mogelijkheden heb je als je iets uitdagenders wilt doen? Behalve het vak Engels, zit er verschil in een opleiding Internationaal Secretaresse of gewoon Secretaresse?

Verhalen van mensen die in Spanje wonen en werken zijn zeer welkom, maakt niet uit watvoor werk.

Ik ben opzoek naar een school waar ik in een jaar een MBO-4 diploma kan behalen (thuis of deeltijd), en ook Spaans kan leren.

Is het realistisch om te denken dat ik met zo'n diploma voor een bedrijf of hotel in Barcelona kan werken?


Achtergrond info

Een aantal jaar geleden heb ik een MBO 3 opleiding Front-Office (Toerisme) afgerond. Ik vond de opleiding en het werk allebei niet leuk. Sinds ik mijn diploma heb, heb ik niet in deze sector gewerkt. Mijn stage's gingen niet goed, dus ik durf geen referentie's op mijn cv te zetten. Ik ben eigenlijk alles wat ik geleerd heb (wat al heel weinig was) vergeten.

Na tien jaar zoeken, heb ik het opgegeven om een beroep/opleiding te vinden die helemaal bij mij past. Ik heb ondertussen honderden euro's uitgegeven aan beroepskeuzetesten.

Wat vaak naar boven kwam tijdens de test's is dat ik eigenlijk altijd onder mijn niveau heb gewerkt en geleerd, en dat ik makkelijk HBO had kunnen doen, alleen dat mijn Nederlands niet op HBO niveau is. Maar ik wil geen HBO opleiding doen omdat het te duur is en te lang duurt.

Ik denk dat ik ook gelukkig kan zijn met een baan die minder leuk is, als ik in mijn droom-omgeving woon. Het liefst zou ik in Barcelona of Girona wonen. Gezien de economische situatie, de extreem hoge werkloosheid en het feit dat ik geen Spaans of Catalaans spreek, lijkt het onmogelijk. Ik heb al een aantal maanden in Barcelona gewoond en kon geen ''echt'' werk vinden. Nu woon ik weer bij mijn ouders.

Nu ben ik op het idee gekomen om mij tóch te gaan richten op toerisme, of werken voor internationale/Nederlandse bedrijven in Catalonië. Omdat ik geen relevante werkervaring heb, en mijn kennis kwijt ben, wil ik in één jaar een MBO-4 diploma halen, thuis of deeltijd, zodat ik ondertussen kan sparen. Maar om weer toerisme te gaan doen is ook zo saai. Zo ben ik uitgekomen op de opleiding Internationaal Secretaresse van Schoevers. Helaas ligt het niveau Engels heel laag, en zou ik natuurlijk liever Spaans leren.

Bedankt voor het lezen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
barcelona, beroepskeuze, secretaresse, spanje, studiekeuze

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 22:44
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon