Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2014, 20:22
svdsingel svdsingel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 1
svdsingel is on a distinguished road
Standaard Slechte ervaring met studie bij LOI

Ik ben augustus 2010 begonnen met een hbo- opleiding bij de LOI. Twee jaar
lang ben ik naast mijn full time baan met deze studie bezig geweest.

Het principe van studeren op afstand is ideaal voor mij. Het is dan ook heel
jammer dat de LOI hele lage kwaliteit levert. Wat mij allemaal overkomen is?
-leraren die het huiswerk niet nakijken ( met de melding dat ze de antwoorden niet hebben )
-E-mails die nooit / veel te laat beantwoord worden (terwijl er wel een automatische
reactie is gestuurd dat ze binnen 5 / 7 / 10 dagen reageren )
-Bij het opbellen door de klantenbalie gevraagd worden om te mailen ( zie hierboven )
-Lesstof met grove taalfouten en verder erg onduidelijk geschreven; op de copy/paste stukjes uit andere boeken na natuurlijk
-Studiestof die niet aansluit op examens
-Vrijstellingen aanvragen voor examenvakken waarbij je externe exameninstanties moet gebruiken kunnen alleen met veel moeite en tijd worden aangevraagd ( denk maanden en zeker meerdere aanvragen )
-Studieprogramma’s kunnen met een vrij korte waarschuwing geheel worden aangepast, mijn hbo- opleiding is zo veranderd dat er nog maar een handvol vakken hetzelfde zijn als toen ik begon ( aug. 2010 ), studiepunten die ik al heb verdiend zijn me afgenomen omdat ze de studiepunten verdeling veranderden ( een vak is zelfs van 5 studiepunten naar 0 studiepunten veranderd na het slagen van het examen ) en nee, ze geven dit niet aan wanneer je begint met je studie.
-de administratie van de LOI is zo slecht dat nadat ik 4x telefonisch en zelfs meerdere malen per mail mijn adres verandering heb doorgegeven, het nog niet doorgevoerd was binnen hun systeem. En.. ze blijven erbij dat het mijn verantwoordelijkheid is mijn adres te veranderen en dat ik dit niet heb gedaan! Had ik hun systeem moeten hacken en mijn adres zo aan moeten passen? Ik bedoel, ik heb zelfs e-mails van de LOI waarin zij zelf terugverwijzen naar mijn adres wijziging!

Ik heb veel research hier naar gedaan en het blijkt dat er erg veel mensen heel ontevreden zijn over de services van de LOI en dat deze ook vaak ook dezelfde klachten hebben als ik. Ik zou heel graag willen horen hoe anderen hun problemen hebben opgelost. Is de LOI ooit iemand tegemoet gekomen? Hebben zij ooit hun excuses aangeboden voor hun gebrekkige producten?
Mensen die er nog over nadenken om bij de LOI te studeren.. Ik raad het ten strengste af. Ik ben met een andere studie begonnen nadat ik al tijden probeer de LOI op te zeggen. Helaas vind de LOI de ervaring van hun studenten niet belangrijk en vinden ze dat ik hun de rest van de studiekosten moet betalen. En dat vragen ze niet aardig, ik heb meteen een incassobureau op mijn nek! Ik heb vooraf niet eens rekeningen ontvangen van de LOI. Alhoewel, misschien hebben ze deze wel naar mijn oude adres gestuurd…
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2014, 20:51
Harry Rooijmans
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je verhaal is erg warrig en ik begrijp niet zo goed wat je er mee wil. Je bent een overeenkomst aangegaan dus waarschijnlijk moet je gewoon betalen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2014, 23:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svdsingel Bekijk bericht
nadat ik al tijden probeer de LOI op te zeggen.
Als je ontevreden bent met een geleverd product of dienst, mag je niet zomaar weigeren te betalen. En opzeggen is ongetwijfeld aan voorwaarden verbonden.

Wat je globaal moet doen is:
  1. Je stelt de LOI per aangetekende brief in kennis van al je klachten, biedt een redelijke termijn om eraan tegemoet te komen (specifiek zijn over wat LOI volgens jou moet doen) en stelt de LOI in gebreke als ze hieraan niet tijdig voldoet.
  2. Als de LOI na het verstrijken van de termijn onvoldoende aan je klacht tegemoet is gekomen, is zij in gebreke en mag jij de overeenkomst ontbinden (wat iets anders is dan opzeggen).
  3. Als de LOI daarna volhardt in incassopogingen, laat je het voor de (kanton)rechter komen. Als je klachten geloofwaardig en terecht zijn en LOI nalatig is, is er een goede kans dat je in het gelijk wordt gesteld en niet hoeft te betalen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juli 2014, 20:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard slechte ervaring

Ik ben pas net begonnen en stuit nu ook al tegen dezelfde problemen aan. Huiswerk wordt niet nagekeken. Mails worden niet beantwoord of pas veel te laat. Ben tot nu toe erg ontevreden over de werkwijze van LOI en zit zelfs te denken aan juridische stappen als dit zo doorgaat. Voor het geld wat je betaalt mag je toch wel verwachten dat ze een goede service leveren, maar heb het idee dat de afdelingen niet goed met elkaar communiceren en onderbezet zijn. Mag toch hopen dat LOI met maatregelen komt want ik zie het niet zitten om op deze manier mijn studie voort te zetten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juli 2014, 03:12
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Deeltijd regulier HBO gaan doen lijkt me. Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 september 2014, 08:22
Backus
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Slechte ervaring LOi

Ik loop tegen hetzelfde aan. Lesstof sluit niet aan op (externe) examens, klachten daarover worden pas na 10 weken afgehandeld. Nieuwe lesstof sluit weer niet aan op examen. Dat is simpel na te gaan omdat ik nu weet naar welke specifieke onderwerpen ik moet zoeken.

Het externe examen van de eerste module uit de opleiding heb ik wel gehaald, maar vooral omdat ik door werkervaring wel bekend was met de nieuwste materie- in dit geval HTML5. LOI was nog blijven steken bij 4. Ook zaken als SAAS en cloud werden wel in het examen behandeld, maar niet in de lesstof.

Voor de tweede module een soortgelijk verhaal, alleen heb ik daar geen werkervaring in, en dus ook helaas het examen niet gehaald.

Klachtenunit is uitsluitend per mail bereikbaar. Telefonisch overleg lijkt niet mogelijk, terwijl je dan sneller spijkers met koppen zou kunnen slaan.

De opleiding die ik in januari ben gestart wordt niet meer aangeboden. Mijn vraag of dat er mee te maken heeft dat de lesstof achterhaald is werd niet beantwoord.

Ik voel me er als student in elk geval niet serieus genomen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 oktober 2014, 21:05
Een hele boze student!
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Loi

De LOI is een drama, ik adviseer iedereen NIET met deze oplichters in zee te gaan.

Alle verhalen die hier geschreven worden zijn 100% waar. Ik heb hier zo genoeg van dat zij dit mogen en kunnen doen bij mensen die hard werken aan hun toekomst en hiervoor dik investeren. Nogmaals zoek een instelling die wel zijn afspraken nakomt!!!!!!!

LOI fails bigtime!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 oktober 2014, 20:17
serialchiller
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard loi

Ik had mij ook voor een opleiding bij de LOI ingeschreven, na 3 of 4 maanden had ik er spijt van. Dus ik had per mail de opleiding geannuleerd, en dat was zonder problemen moest nog 1 maand dan extra betalen en dat was het. Ik snap niet dat jullie alsnog het gehele opleiding moest betalen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 november 2014, 10:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard loi

Hallo ik heb een vraag aan de mensen die bij loi studeren of hebben gestudeerd

Wie hebben er allemaal problemen bij de loi ?

Bijvoorbeeld geen antwoord terug krijgen of je lessen worden slordig naar gekeken .. niet goed geholpen worden door ze aan de telefoon

Ik begon januari 2014 bij de loi sinds die tijd heb ik alleen maar problemen met ze ik kan me examens niet meer doen omdat ze dat allemaal niet vermeld hebben ik wordt nu best wel moe van de loi en ik heb het bij de ombusman neergelegt omdat ik me geld niet terug krijgt want ze reageren niet op mij mailtjes en aan de telefoon weten ze ook niks

Dus als jullie hier ook problemen mee hebben moeten jullie de ombusman bellen hoe meer klachte hoe beter dan kunnen ze er iets aan gaan doen want anders zien jullie je geld niet meer terug
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 november 2014, 15:37
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

LOI/NHA/NTI/NCOI zijn al decennia berucht om hun praktijken. Er zal weinig tot niets aan veranderen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, studeren, studiekeuze, studieovereenkomst, thuisstudie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Ervaring met thuisstudie magazijn/logistiek medewerker NTI, LOI, NHA? hallosunshine Opleiding kiezen en volgen 1 3 april 2012 11:03
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon