Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 14 november 2014, 12:52
LiefJongen LiefJongen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2014
Berichten: 2
LiefJongen is on a distinguished road
Standaard loi

Ja dezelfde problemen heb ik ook bij de LOI.

Ik zou ook graag willen weten of er mensen zijn die weten of het mogelijk is om juridische stappen te ondernemen tegen LOI.

Is de kans klein/groot om je studiekosten terug te krijgen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 november 2014, 15:59
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Weing tot geen kans. Ze hebben aan hun contractverplichting voldaan door onderwijs aan te bieden. Jij hebt de plicht om te betalen. Overeenkomst conform de voorwaarden beeindigen dus lijkt me. En niet meer terug kijken.

Succes!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 november 2014, 13:36
LiefJongen LiefJongen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2014
Berichten: 2
LiefJongen is on a distinguished road
Standaard loi

En als een onderwijsinstelling aantoonbaar tekortschiet in het nakomen van de opleidingsfaciliteiten, bestaat er ook geen mogelijkheid om naast een klacht , een claim in te dienen voor vergoeding van de geleden schade?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 november 2014, 16:12
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Hypothetisch gezien: ja. Maar in de praktijk moet je dan naar de rechter of een geschillencommissie en dien je te bewijzen dat dit het geval is. Aangezien LOI een miljoenenbedrijf is geef ik je weinig tot geen kans je gelijk te halen.

Kortom: verspilde moeite. Sluit dit hoofdstuk af en ga verder met je leven.

Succes!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 8 december 2014, 17:23
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard juridische stappen

Ik volg een lerarenopleiding bij de LOI. Ik ben de fase van praten en overleggen voorbij. De LOI toont begrip en vraagt begrip, maar er verandert niets. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 december 2014, 19:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down loi trap er niet in

Ben in 2011 begonnen bij de loi met een opleiding, wat een waardeloos bedrijf. Ik haalde de mooiste cijfers met het inleveren van mijn huiswerkopdrachten. Dus dan verwacht je ook na veel studie uren er ingestoken te hebben dat je het examen gaat halen. Niets is minder waar...dan maar inkijken...kost geld...weeer examen...weer gezakt ...weeer betalen, weer inkijken...bezwaar gemaakt...betalen eindeloos wachten op uitslag van t bezwaar...afgewezen terwijl goed onderbouwt was.nog een brief gestuurd door de werkgever...zou 25 werkdagen duren.....dit werden er 40!!!!En de uitslag...bleef hetzelfde . ondertussen hebben ze de manier van examineren veranderd waardoor mijn behaalde cijfers zouden komen te vervallen...nee ik moet mij opnieuw inschrijven en de gehele opleiding opnieuw doen!ben er zo klaar mee!!!!nooit zal ik iemand aanraden voor de loi te kiezen......... dus luister vooral naar alle berichten begin er niet aan. Zonde van je tijd energie en geld!!!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 4 januari 2015, 03:35
Gryffix Gryffix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Berichten: 6
Gryffix is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Rooijmans Bekijk bericht
Je verhaal is erg warrig en ik begrijp niet zo goed wat je er mee wil. Je bent een overeenkomst aangegaan dus waarschijnlijk moet je gewoon betalen.

Succes!
Niet helemaal correct. Hij moet betalen MITS de instelling voldeed aan de voorwaarden waaronder de overeenkomst is gesloten. En "slecht lesmateriaal, onvoldoende communicatie en niet-betrokken docenten" stond vast niet in het contract.

...Als hij/zij concreet kan aantonen dat LOI te kort geschoten is, heeft hij een zaak. Dan moet hij wel bereid zijn om zich hard te maken hiervoor, hetgeen geld, tijd en energie kan kosten.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 4 januari 2015, 14:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gryffix Bekijk bericht
Niet helemaal correct. Hij moet betalen MITS de instelling voldeed aan de voorwaarden waaronder de overeenkomst is gesloten.
Dat is volgens mij ook niet helemaal correct. Er is een overeenkomst tussen student en de onderwijsinstelling, die twee verplichtingen met zich meebrengt:
  1. De onderwijsinstelling moet het beloofde goede onderwijs leveren aan de student
  2. De student moet betalen aan de onderwijsinstelling

Wat de student juridisch gezien kan doen, is de onderwijsinstelling dwingen om zijn verplichting (1) na te leven. Pas als de student die stap heeft gezet en daarvoor een redelijke termijn heeft geboden, en de onderwijsinstelling ook dan zijn verplichting niet nakomt, kan de student de overeenkomst ontbinden waardoor de betalingsverplichting (2) vervalt.

Het punt is natuurlijk dat als je de eerste stap zet in de vorm van een aangetekende brief, de onderwijsinstelling waarschijnlijk wel reageert en zal stellen dat het zijn verplichting (alsnog) is nagekomen.

De betalingsverplichting blijft dan staan (tenzij je de overeenkomst via de rechter ontbonden/vernietigd krijgt). Dat is de reden waarom je op internet verhalen leest van ontevreden studenten die incassobureaus op zich af krijgen. Ze zijn ontevreden, maar hebben dat juridisch niet op de goede manier in het vat gegoten en houden hun betalingsverplichting.
__________________
René
Met citaat reageren
  #19  
Oud 26 januari 2015, 11:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard LOI niet aan te raden

Voor zelfstudie word je een prachtige digitale leeromgeving beloofd, maar deze werkt niet altijd naar behoren. Het ligt volgens mij niet aan de docenten, zij doen hun best. Ik liep met namen vast bij de examentrainingen. Die waren er opeens niet en de kennistrainer app was bij mijn studie niet beschikbaar. Ze bieden een digitale leeromgeving aan, maar hebben geen echte helpdesk bij technische problemen.Deze worden dan ook niet opgelost. Ik heb nu eigenlijk geen idee of ik genoeg heb geleerd of dat ik bepaalde zaken nog moet bijschaven en ga wat onzeker het examen in. Leren op afstand zorgt bij de LOI daadwerkelijk ook voor afstand. Ze hebben hun organisatie simpelweg niet ingericht op het bieden van service of hulp op afstand en zullen hierdoor weinig tot geen aanbevelingen krijgen. Ieder boek over marketing hamert op het behoud van bestaande klanten, helaas heeft het personeel van LOI hier geen kaas van gegeten en zullen ze dus moeten blijven jagen op nieuwe klanten die nog niet bekend zijn met LOI. Ik zal een volgende keer niet nog eens gebruik maken van deze manier van studeren.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 26 januari 2015, 16:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben stagebegeleider voor een student van het LOI

een groot drama! geen fatsoenlijk contact om te overleggen, uren in de wacht gezet. Ik begrijp nu waarom de meeste huisartsenpraktijken geen stagiaires van het LOI willen aannemen .

studie LOI> niet doen !


stagiaire LOI > niet doen !

erg jammer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, studeren, studiekeuze, studieovereenkomst, thuisstudie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Ervaring met thuisstudie magazijn/logistiek medewerker NTI, LOI, NHA? hallosunshine Opleiding kiezen en volgen 1 3 april 2012 11:03
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon