Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 28 januari 2015, 19:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard ook ontevreden

Ik heb net een cursus/studie achter de rug, hbo arbeidsrecht. Wat een drama de LOI! Zo kon men niet zeggen welke wetboeken ik wel mee mocht nemen (heeft ze meer dan 4 weken geduurd om te antwoorden en later bleek het antwoord niet te kloppen). Ik vroeg iets over het examen aan mijn studiebegeleidster en zij vertelde me dat ik bij de klantenservice en die vertelde me natuurlijk weer dat ik toch echt bij de studiebegeleidster moest zijn... en dat ging nog even door. Uiteindelijk bood de studiebegeleidster haar excuses aan voor de LOI! Mijn tekst stond vol met typfouten. Moest er bijv staan artikel 7:610 BW stond er 7:160 en dat niet een keer, maar meerdere keren. Toen ik net begon dacht ik dat "ik zal het wel fout hebben want ik begin net" maar tot mijn verbazing heb ik de LOI meerdere keren op de fouten gewezen. Ik ging heel onzeker het examen in, niet wetende wat ik kon verwachten. Ik had heel goed geleerd maar was onnodig zenuwachtig. LOI is gewoon: geld binnenhalen, veel beloven maar niets doen. Er waren nooit medestudenten in mijn forum, antwoorden van de begeleidster duurde soms 4-5 dagen en waren te vaak summier. Klantenservice: 20 min in de wacht voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, vervolgens moet de medewerkster intern navragen en voila, 1 uur aan de telefoon gehangen zonder het goede antwoord. Nooit en nooit meer een cursus bij de LOI. waardeloos bedrijf, met zeer slechte klantenservice.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 2 maart 2015, 18:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hallo ik heb een vraag aan de mensen die bij loi studeren of hebben gestudeerd

Wie hebben er allemaal problemen bij de loi ?

Bijvoorbeeld geen antwoord terug krijgen of je lessen worden slordig naar gekeken .. niet goed geholpen worden door ze aan de telefoon

Ik begon januari 2014 bij de loi sinds die tijd heb ik alleen maar problemen met ze ik kan me examens niet meer doen omdat ze dat allemaal niet vermeld hebben ik wordt nu best wel moe van de loi en ik heb het bij de ombusman neergelegt omdat ik me geld niet terug krijgt want ze reageren niet op mij mailtjes en aan de telefoon weten ze ook niks

Dus als jullie hier ook problemen mee hebben moeten jullie de ombusman bellen hoe meer klachte hoe beter dan kunnen ze er iets aan gaan doen want anders zien jullie je geld niet meer terug
Ik heb er ook last van tis alleen maar ellende en contact met ze is ook lastig want alles moet per email.
Ik probeer mijn opleiding kosteloos terug te sturen maar kreeg em 2 keer retour thuis waardoor ik over de termijn van kosteloos versturen heen zat en nu moet ik een jaar (€1000) betalen.
Het is niet mijn fout dat ze em terugsturen en het lijkt wel of ze het erom doen.
Met mijn geluk natuurlijk het verzendbewijs kwijt achterlijk dat ik ben en kan nu niks meer maken. Maar ik ga niet de hele opleiding betalen. Gelukkig heb ik de overeenkomst uit slordigheid nog niet getekend opgestuurd dus misschien dat ik op deze manier er onderuit te komen aangezien ik niks heb getekend. Ook de betalingsmachtiging heb ik niet getekend en toch proberen ze geld af te schrijven wat in principe niet mag zolang ik niet getekend heb. Anyways lukt dit niet ga ik het ook juridisch doen want ik ga niet betalen voor een fout die hun maken. Slechte onderwijsinstelling!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 6 maart 2015, 17:15
serialchiller serialchiller is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 7
serialchiller is on a distinguished road
Standaard

Ik had juist een aangename ervaring gehad bij de loi..
Precies wat ik in een thuisstudie had verwacht.
Alles was netjes op tijd, het enige kritiek die ik op loi heb is de 'bereikbaarheid' ik vind ze telefonisch moeilijk te bereiken en vooral met
zo'n lange wachtrij.

Ik hoor goede en slechte verhalen over loi, ben je van plan
om je studie af te maken bij de loi of ga je naar een reguliere hogeschool?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 9 maart 2015, 10:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Welke opleiding heb je bij het LOI gevolgd?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 9 maart 2015, 11:52
serialchiller serialchiller is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 7
serialchiller is on a distinguished road
Standaard

Associate degree - Security management
Met citaat reageren
  #26  
Oud 9 maart 2015, 11:58
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Kun je er iets meer over vertellen? Heb je de opleiding afgemaakt? Zo ja, hoe lang heb je erover gedaan?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 9 maart 2015, 12:14
serialchiller serialchiller is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 7
serialchiller is on a distinguished road
Standaard

Ik had alleen me propedeuse gehaald (had ik 1 jaar over gedaan), en dat is omdat ik een ander opleiding op het oog heb

Er zijn wel een aantal verbeterpunten bij de LOI nodig: en dat is de klantenservice!

Me huiswerk (vind ik) dat ik vrij snel of enkele dagen erna een feedback over krijg en wat ik moet verbeteren.
Lesmateriaal was goed, soms waren wat onduidelijkheden bij de loi-campus en was ik vaak aan het zoeken.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 9 maart 2015, 12:23
serialchiller serialchiller is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 7
serialchiller is on a distinguished road
Standaard

Mijn tip is voor iedereen die aan een thuisstudie wilt beginnen is om eerst een module van jou gewenste opleiding te volgen om zo te kunnen kijken of de manier van studeren echt iets voor jou is.
En als een organisatie zoals LOI zwaar faalt of als jij die manier van studeren niks vind, kan je gewoon je module afmaken (ongeveer 2 tot 6 maanden) en een ander onderwijsinstituut zoeken.
Zonder al te veel geld kwijt te zijn.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 10 juni 2015, 16:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Verder met je leven

Pietje2 heeft inderdaad gelijk.
Nadat je alle juridische stappen hebt overwogen, kom je tot de ontdekking dat er veel leukere dingene zijn om je mee bezig te houden.
Het blijft ergens wel heel bijzonder dat dit soort instellingen continu blijft falen.
Ze hebben mij inderdaad ook veel geld afgetroggeld.
Ik had daar een mooie auto voor kunnen kopen, en meer.
Maar je doet er inderdaad niets aan, dus bij deze onderstreep ik de reactie van Pietje2. Kijk niet achterom, maar ga verder met je leven. Nooit aan een LOI-opleiding beginnen. Een korte cursus kan nog wel, maar dat zou ik nu al niet meer willen doen omdat je dan hen iets oplevert.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 17 augustus 2015, 23:27
studiebol studiebol is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2015
Berichten: 1
studiebol is on a distinguished road
Standaard loi klachten

LOI studie is één groot drama:
In febr. met een opleiding begonnen, maar moet meer tijd steken in bellen, mailen naar de loi als aan het studeren:
- Mails worden standaard beantwoordt met ontvangstbevestiging en bijvoorbaat excuus voor als het lang gaat duren voor je antwoord krijgt
- vragen aan studie begeleider worden niet beantwoordt, of heel laat, of zij is de vraag kwijt, of zij weet het antwoord niet en stuurt het door, waarna ik nooit meer iets heb gehoord, of zij wil niet toegeven dat er een fout in de reader staat etc. etc.
- certificaten worden thuisgestuurd in een envelop zonder karton, dus gescheurd, verkreukeld bij de post. Vraag is een nw. aan, gebeurt precies het zelfde en is de datum op het certificaat aangepast, HOEZO?
- in de lesstof wordt gesproken over een wetgeving die in 2012 in zal gaan, ik volg deze studie in 2015. Dus lesstof in de reader is al 4 jaar niet aangepast. Daar betaal ik wel bijna € 1000,- voor
- veel spelfouten in de lesstof, dubbele uitleg, onoverzichtelijk en heel onduidelijk en moeilijk uitgelegd.
- 7x bellen en 4x mailen om een bevestiging van mijn examen te krijgen
- als ik loi belt sta ik altijd lang in de wacht en wordt er van alles beloofd maar er veranderd niets
- vragen op een examen over stof die (nog) niet behandeld is
- als ik examen in wil zien, moet ik op bepaalde datum langskomen en daar dus dag vrij voor nemen.

Dit zijn een aantal punten waar ik veel mensen over hoor en waar de LOI niets mee doet. Hoe is dit mogelijk, kan iemand hier iets aan doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, studeren, studiekeuze, studieovereenkomst, thuisstudie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Ervaring met thuisstudie magazijn/logistiek medewerker NTI, LOI, NHA? hallosunshine Opleiding kiezen en volgen 1 3 april 2012 11:03
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon