Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 december 2008, 14:30
Abigail_Virginia Abigail_Virginia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2008
Berichten: 4
Abigail_Virginia is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback

Hoi mede tijgers,

Graag zou ik feedback willen op mijn sollicitatiebrief, ik heb altijd het idee dat in mijn brieven een beetje enthousiasme ontbreken en dat ze zo standaard zijn. Maar ik zou niet weten hoe ik dit moet veranderen.

Ik heb ook nog een vraagje: Ik lees namelijk bij heel veel dat ze zich niet echt voorstellen, terwijl ik dit geleerd heb op school. Is dit achterhaald?

Oke de functie is dus assistent inkoop. Bij deze mijn brief


Geachte mevrouw ***,

Naar aanleiding van de vacature voor assistent productmanager op uw website stuur ik u hierbij mijn sollicitatie. Allereerst wil ik mij graag aan u voorstellen. Mijn naam is *** en ik zit in het laatste jaar van de opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs.

Tijdens mijn studie Toerisme en Recreatie, die ik in januari 2009 hoop af te ronden, ben ik in aanraking gekomen met de functie van productmanager. Voor mijn derdejaarsstage heb ik gekozen om op de inkoopafdeling te werken van een touroperator. Hier had ik de functie Junior Productmanager. Deze functie heb ik van februari 2007 tot augustus 2007 uitgevoerd. Helaas ging het bedrijf failliet, waardoor ik hier niet langer kon blijven.

Mijn interesse voor het beroep assistent productmanager is gebleven, juist vanwege de afwisselende taken die je moet uitvoeren. Het contact met de verschillende afdelingen, evenals de contacten met de uitgevers en winkels.

Ik ben een persoon die enthousiast, nauwkeurig en doelgericht te werk gaat. Tijdens mijn studie heb ik geleerd zowel in team verband als zelfstandig te werken. Ik beheers de Nederlandse en Engelse taal en kan goed overweg met verscheidene computerprogramma’s. Tijdens mijn vorige banen heb ik al gewerkt met het verwerken van gegevens, van het verwerken in Excel tot reserveringssystemen als DaVinci. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv.

Aangezien ik op dit moment bezig ben met het afronden van mijn studie ben ik pas vanaf februari 2009 fulltime beschikbaar, wel ben ik vanaf 11 januari al 2 dagen beschikbaar om eventueel ingewerkt te kunnen worden.

Ik hoop dat u mij zult uitnodigen voor een kennismakingsgesprek, waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2008, 18:19
borderwalk borderwalk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2008
Berichten: 10
borderwalk is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback

hey,

Ik vind het best een goed brief. Idd niet heel erg spetterend, maar tenminste niet overdreven. Je zegt in je brief dat je enthousiast nauwkeurig etc. bent. Misschien kun je dat wat sterker laten over komen aan te geven wat je gedaan hebt waaruit die eigenschappen blijken. De zinnen "Mijn interesse voor het beroep assistent productmanager is gebleven, juist vanwege de afwisselende taken die je moet uitvoeren. Het contact met de verschillende afdelingen, evenals de contacten met de uitgevers en winkels." lopen volgens mij niet helemaal lekker. Hoezo gebruik je 'juist', je hebt daarvoor nog niet gerefeerd aan de afwisselende taken. In de tweede zin zou je persoonlijker kunnen maken, door te vertellen waarom dat contact jou leuk lijkt is, nu is het een alleen opsomming (zelfs zonder ww) van de afwisselende taken.
Tot slot is mij geleerd dat het geachte/hoogachtend en beste/vriendelijke groet is.

succes ermee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2008, 13:17
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback

Hoi Abigail Virginia,

Ik heb je brief doorgelezen en enkele tips:

De tweede zin: Mijn naam is enz. kan iderdaad vervallen: Je naam staat boven de brief en het laatste gedeelte komt in de volgende alinea weer terug.

Verder moet je aangeven waarom je juist BIJ HUN wilt werken en niet bij een ander bedrijf.

Ik vind het sterk dat je aangeeft al eerder beschikbaar te zijn om je in te werken!

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief concurrentie onderzoek Webshop, Graag Feedback en advies Arrie65 Sollicitatiebrief en cv 1 8 december 2008 15:08
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
graag feedback en suggesties op sollicitatiebrief banqueting sales manager Rita1980 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon