Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2010, 16:25
s-noekie s-noekie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2010
Berichten: 4
s-noekie is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Ik mag het niet al verknoeien bij de brief! Dit is de baan die ik heeeeel graag wil! Zouden jullie mijn sollicitatiebrief willen beoordelen, en waar nodig corrigeren. Alle tips zijn welkom!

Geachte mevrouw .......,
Mijn ambitie ligt al geruime tijd op het gebied van de verslavingszorg. Echter, mijn gebrek aan ervaring met de doelgroep heeft mij er tot op heden van weerhouden te solliciteren.
Naar aanleiding van het lezen van uw vacature is mijn enthousiasme over dit werkveld weer gewekt. Omdat ik, ondanks het gebrek aan ervaring in de verslavingszorg, wel aan alle andere functie-eisen voldoe, wil ik bij deze graag solliciteren naar de functie van Begeleider MBO 4.

Ik ben ..., 26 jaar oud, samenwonend en moeder van 2 kinderen. Na het afronden van mijn opleiding Sociaal Pedagogisch Werk 4 heb ik als activiteitenbegeleider met demente ouderen, en als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt.
In mijn huidige baan als Gastouder mis ik een stukje groei in mijn persoonlijke ontwikkeling, afwisseling in de werkzaamheden, en het gevoel deel uit te maken van een team met collega’s. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.

In mijn werk wil ik er graag zijn voor mensen. Ik ben geduldig in de omgang, en zie mensen als individu met elk een eigen hulpvraag. In mijn werk als activiteitenbegeleider met demente ouderen, heb ik geleerd zorg op maat te bieden. Ik vond het fijn te merken dat ik zo echt iets voor mensen kon betekenen. Ik ben empatisch ingesteld en heb een luisterend oor.
Een baan in de verslavingszorg is daarom echt iets voor mij. Ik vind het een uitdaging om verslaafde mensen te motiveren een zo normaal mogelijk leven te leiden, en ze daarbij te begeleiden.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn vaardigheden en mijn karakter mij een geschikte kandidaat maken voor deze functie. Graag zou ik mijn brief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met Vriendelijke Groet,

.........


Bijlage: CV.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2010, 20:46
Bart1980
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Hallo Snoeki,
Ik werk als leidinggevende in de gezonheidszorg en ontvang vaak dit soort brieven, misschien nog een paar tips:ik zet opmerkingen van mij tussen haakjes.

Succes er mee,

Mijn ambitie ligt al geruime tijd op het gebied van de verslavingszorg. Echter, mijn gebrek aan ervaring met de doelgroep heeft mij er tot op heden van weerhouden te solliciteren.
(Je moet zeggen met wat je gebrek is, probeer alles te benaderen waar je wel goed in bent en wat je wel kunt.)
Naar aanleiding van het lezen van uw vacature is mijn enthousiasme over dit werkveld weer gewekt. (Pas na het lezen? in je eerste zin zeg je dat je al geruime tijd ambities hebt)
Omdat ik, ondanks het gebrek aan ervaring (gebrek; zou ik weg laten) in de verslavingszorg, wel aan alle andere functie-eisen voldoe, wil ik bij deze graag solliciteren naar de functie van Begeleider MBO 4.

Ik ben ..., 26 jaar oud, samenwonend en moeder van 2 kinderen. (moeder van 2 kinderen is niet relevant en kan nadelig zijn, kans op meer ziekte van en door kinderen.. officieel mag een werkgever daar niet op selecteren, ik weet uit ervaring dat ik dat wel doe als ik een brief krijg) Na het afronden van mijn opleiding Sociaal Pedagogisch Werk 4 heb ik als activiteitenbegeleider met demente ouderen, en als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt.
In mijn huidige baan als Gastouder mis ik een stukje groei in mijn persoonlijke ontwikkeling, afwisseling in de werkzaamheden, en het gevoel deel uit te maken van een team met collega’s. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging. (heel goed)

In mijn werk wil ik er graag zijn voor mensen. Ik ben geduldig in de omgang, en zie mensen als individu met elk een eigen hulpvraag. In mijn werk als activiteitenbegeleider met demente ouderen, heb ik geleerd zorg op maat te bieden (te leveren?). Ik vond het fijn te merken dat ik zo echt iets voor mensen kon betekenen. Ik ben empatisch ingesteld en heb een luisterend oor.
Een baan in de verslavingszorg is daarom echt iets voor mij. Ik vind het een uitdaging om verslaafde mensen te motiveren een zo normaal mogelijk leven te leiden, en ze daarbij te begeleiden. (ook goed)


Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn vaardigheden en mijn karakter mij een geschikte kandidaat maken voor deze functie. Graag zou ik mijn brief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2010, 21:07
s-noekie s-noekie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2010
Berichten: 4
s-noekie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Hoi Bart!
Bedankt voor je tips, ben ik blij mee!
Ik heb het een en ander aangepast. Zorg op maat was de visie van mijn eerdere werkgever, en dat noemden we bieden en niet leveren, vandaar.
Het feit dat ik het heb over een gebrek aan ervaring zou ik niet op een andere manier weten te verwoorden, want ik heb er gewoon echt geen ervaring mee, terwijl dat wel een functie-eis is die in de vacature staan...

Vind je de brief niet arrogant overkomen? Ik heb veel tips van internet gehaald over het schrijven van een sollicitatiebrief. Overal kwam ik de tip tegen mezelf te verkopen, maar het voelt wel vreemd hoor, zo positief over mezelf te schrijven!!!

De brief is nu als volgt:

Geachte mevrouw .......

Mijn ambitie ligt al geruime tijd op het gebied van de verslavingszorg. Echter, mijn gebrek aan ervaring met de doelgroep heeft mij er tot op heden van weerhouden te solliciteren. Omdat ik wel aan alle andere functie-eisen voldoe, wil ik bij deze graag solliciteren naar de functie van Begeleider MBO 4.

Ik ben ...26 jaar oud. Na het afronden van mijn opleiding Sociaal Pedagogisch Werk 4 heb ik als activiteitenbegeleider met demente ouderen, en als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt.
In mijn huidige baan als Gastouder mis ik een stukje groei in mijn persoonlijke ontwikkeling, afwisseling in de werkzaamheden, en het gevoel deel uit te maken van een team met collega’s. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.

In mijn werk wil ik er graag zijn voor mensen. Ik ben geduldig in de omgang, en zie mensen als individu met elk een eigen hulpvraag. In mijn werk als activiteitenbegeleider met demente ouderen, heb ik geleerd zorg op maat te bieden. Ik vond het fijn te merken dat ik zo echt iets voor mensen kon betekenen. Ik ben empatisch ingesteld en heb een luisterend oor.
Een baan in de verslavingszorg is daarom echt iets voor mij. Ik vind het een uitdaging om verslaafde mensen te motiveren een zo normaal mogelijk leven te leiden, en ze daarbij te begeleiden.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn vaardigheden en mijn karakter mij een geschikte kandidaat maken voor deze functie. Graag zou ik mijn brief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met Vriendelijke Groet,

.....


Bijlage: CV.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2010, 21:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Hoi Snoekie,

Ik vind je brief helemaal niet arrogant overkomen, het is voor jou gevoel misschien een beetje tegenstrijdig met hoe je je normaal uitdrukt. Maar op mij als onbekende is het duidelijk waar je ambities liggen en waarom je het wit.

Ik heb je brief in een wat betere volgorde gezet (1 voorstellen, 2 huidige situatie, 3 ambities) en je zin over je gebrek aan ervaring wat anders geformuleerd.

Optie:
Geachte mevrouw .......

Hierbij solliciteer ik naar de functie van Begeleider MBO 4.
Mijn naam is ...26 jaar oud. Na het afronden van mijn opleiding Sociaal Pedagogisch Werk 4 heb ik als activiteitenbegeleider met demente ouderen, en als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt.
In mijn huidige baan als Gastouder mis ik een stukje groei in mijn persoonlijke ontwikkeling, afwisseling in de werkzaamheden, en het gevoel deel uit te maken van een team met collega’s. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.

In mijn werk wil ik er graag zijn voor mensen. Ik ben geduldig in de omgang, en zie mensen als individu met elk een eigen hulpvraag. In mijn werk als activiteitenbegeleider met demente ouderen, heb ik geleerd zorg op maat te bieden. Ik vond het fijn te merken dat ik zo echt iets voor mensen kon betekenen. Ik ben empatisch ingesteld en heb een luisterend oor.
Een baan in de verslavingszorg is daarom echt iets voor mij. Ik vind het een uitdaging om verslaafde mensen te motiveren een zo normaal mogelijk leven te leiden, en ze daarbij te begeleiden.
Ondanks dat ik niet aan de eis op het gebied van ervaring voldoe, heb ik er alle vertrouwen in dat mijn vaardigheden en mijn karakter mij een geschikte kandidaat maken voor deze functie. Graag zou ik mijn brief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 april 2010, 21:42
s-noekie s-noekie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2010
Berichten: 4
s-noekie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Bedankt voor je feedback! Jouw optie ziet er ook mooi uit. Maar is het niet belangrijk te melden dat ik al zo lang de ambitie heb om in de verslavingszorg te gaan werken? Het lijkt mij namelijk goed dat het zo overkomt dat ik alleen deze baan maar wil, en niet wanhopig opzoek ben naar 'werk'...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2010, 22:12
Bart1980
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Graag gedaan.

Je zou er dan nog een zin tussen kunnen zetten als:
Al sinds mijn opleiding/lange tijd vind ik de verslavingszorg al interessant.

Ik zou je in iedergeval wel uitnodigen.. :-)
Succes ermee,
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 april 2010, 15:19
s-noekie s-noekie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2010
Berichten: 4
s-noekie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg

Nou de brief is verstuurd! Ik hoop dat ik word uitgenodigd! Ik zal het hier nog even laten weten dan! Bedankt allemaal voor de hulp! Groetjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief ambulant begeleider Fraukita Sollicitatiebrief en cv 0 24 mei 2009 12:38
Sollicitatiebrief Persoonlijk Begeleider (Duaal SPH) - Feedback is welkom! peggeltje99 Sollicitatiebrief en cv 0 15 januari 2009 23:12
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 22:50
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 14:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon