Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2013, 00:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Leren van je sollicitatiegesprek

Je kunt tijdens een sollicitatiegesprek veel over jezelf leren.

Een vraag die regelmatig gesteld wordt is: wat is je passie?

Denk denk denk en dan omschrijf je waar je blij van wordt. Je vertelt bijvoorbeeld dat je het heel erg leuk vindt om anderen iets te leren. Dat je alle kennis die je hebt graag met anderen wilt delen en dat je anderen daarmee wilt helpen. De manager waar je het gesprek mee hebt kijkt je op een ‘bepaalde’ manier aan en je denkt: ,,Wat had hij willen horen?”. Dit blijkbaar niet! Je zit op dat moment in een gesprek voor een administratieve functie.

Je krijgt een afwijzing, omdat je niet de juiste persoon bent voor de functie. De reden is: je passie, want als administratief medewerker wordt er van je verwacht dat je info verwerkt en niet bezig bent om anderen iets te leren.

Door deze situatie kun je leren dat je waarschijnlijk meer geschikt bent om als bijvoorbeeld docent, leidinggevende, trainer of begeleider te werken.

Hebben jullie ook leermomenten gehad tijdens een sollicitatiegesprek? Zet die dan hieronder neer.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2013, 16:45
MWT MWT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 7
MWT is on a distinguished road
Standaard

Ik heb tijdens mijn opleiding 4 stages gedaan en daar elke keer voor moeten 'solliciteren'. Dat wil zeggen ik stuurde een brief en cv nadat mijn school een plek had aangevraagd. In het gesprek maakte ik kennis met de instelling, de medewerkers en beantwoordde ik vragen. De instellingen deden de gesprekken op eigen manier, bij de een was het meer een introductie en bij de ander echt een sollicitatiegesprek.

Hiervan heb ik geleerd dat je je goed moet voorbereiden. Ik heb nog niet veel sollicitatiegesprekken gehad, maar ze gingen wel goed. Ik had van te voren de website van de instelling doorgelezen en opgeschreven wat mij aansprak en waar ik nog vragen over had. Ik las mijn brief en cv nogmaals door. Ik beantwoordde op papier de vragen die ze kunnen stellen, zoals vragen over passie, ervaring, eigenschappen en ambities.

Ik heb ook geleerd dat je door vragen te stellen aan het bedrijf laat zien dat je interesse hebt in het bedrijf en dat dit op prijs wordt gesteld.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
passie, sollicitatiegesprek, solliciteren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stelling: situationeel-leiderschapsmodel is geschikt om in de praktijk te gebruiken IngevD Alle andere carrièreonderwerpen 3 31 maart 2011 14:46
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 0 22 september 2010 00:48
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 9 26 april 2007 17:32
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Vervelende manier van sollicitatiegesprek Frank Sollicitatiegesprek 3 10 november 2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon