Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 april 2015, 18:58
sonka sonka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 april 2015
Berichten: 1
sonka is on a distinguished road
Standaard 27 En nog steeds aan het studeren

Beste allen,

Graag wil ik in het kort over mij vertellen en waarom ik die discussie start.
Ik ben 27 jarig en woon momenteel in Eindhoven. Vorige schooljaar ben ik afgestudeerd aan HBO vastgoed in Amsterdam. Ik twijfelde meteen of ik verder wilde gaan studeren of dat ik zal beginnen met werken. De keuze was relatief snel gemaakt. Ik koos voor een vervolgstudie. De reden hiervoor was economische toestand (ik kan nog laatste jaar profiteren van studiefinanciering en op gebied van vastgoed is er nog niet zo veel werk te vinden). Dus heb ik me ingeschreven voor een vervolgstudie die aansluit op mijn vorige studie. Voor een pre-master vastgoed, want dat is wat je moet halen wil je aan je master beginnen. Helaas is het geen succes geworden.
Een master volgen verrijst heel veel meer doorzettingsvermogen en motivatie dan ik dacht. De doorzettingsvermogen heb ik wel maar niet meer de motivatie. Vaak worden de HBO studenten gezien als niet volwaardige studenten voor een master studie. Dit heeft een grote impact gehad op mijn resultaten. Tot nu toe heb ik maar twee vakken gehaald van 6. En alle niet gehaalde vakken heb ik op een tiende niet gehaald. Ik heb nog twee herkansingen en als ik volgende jaar volgende twee vakken wil herkansen moet ik een brief naar examencommissie schrijven met verzoek op verlening. Omdat je maar een jaar tijd hebt om je vakken te halen tijdens je pre-master jaar.

Nu twijfel ik wat ik met mijn leven wil. Moet ik stoppen met mijn vervolgopleiding en gaan werken of moet ik me inschrijven voor een andere master in hoop dat die beter bij mij past of moet ik toch nog een jaar hetzelfde gaan doen in hoop dat het goed gaat.

Aangezien ik niet de jongste ben en studeren kost ontzettend veel geld en tijd wil ik stoppen met studeren.
Maar studeren heeft ook vele voordelen. Het is leuk, omdat je een echte studenten leven hebt. Je leert veel leuke mensen kennen op je niveau met hetzelfde interesse en je ontwikkelt jezelf.

Van andere kant is werken ook lang niet zo slecht. Maar beginnen aan volwassen leven kan nog altijd denk ik dan.
Misschien vinden sommige mij suf maar ik zit ook te denken aan kinderen en wilde ik eigenlijk altijd een jonge moeder zijn. Maar dat zit helaas niet echt in, ik heb een vriend die een aantal jaar jonger is en hij studeert nu ook aan Universiteit. Dus hij wil ook nog van zijn studententijd genieten en niet over volwassen moeilijkheden denken.

Ik vroeg me af of er misschien iemand is die in vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten. en misschien kunt u mij hierbij helpen? Dat zal namelijk heel fijn zijn.

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn bericht en sorry voor eventuele taal fouten, Nederlands is namelijk niet mijn moedertaal.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2015, 02:25
Keizerrr Keizerrr is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 7
Keizerrr is on a distinguished road
Standaard

Hi Sonka,

Wat was je belangrijkste reden om een master te gaan doen? Ik lees namelijk terug dat je het hebt over 1) slechte kansen op de arbeidsmarkt/financiele voordelen om nog "ff" te studeren en 2) gezelligheid, leeftijdsgenoten, etc. Welke van de twee vind je belangrijker?

Wat ik namelijk uit je verhaal proef (correct me if I'm wrong) is dat je eigenlijk wel zin hebt om te gaan werken, maar dat je vooral om het sociale aspect van studie wil blijven studeren. Ik ben zelf nog student maar als je gaat werken is de pret niet per se over hoor! Een goede vriend van me werkt al 3 jaar full time en heeft een veel socialer leven dan ik momenteel met mijn scriptie!

Mijn advies is - ga goed na waarom je wil studeren en wat voor voordelen het voor je heeft. Dan kan je beter een beslissing maken. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
leven, ontwikkeling, onzekerheid, studeren, werken

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke niet-kantoorbanen? Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 203 21 november 2021 14:13
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon