Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2007, 12:48
CarlyBackers CarlyBackers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Berichten: 3
CarlyBackers is on a distinguished road
Standaard Stage AMW

Zouden jullie mijn brief willen checken op fouten en eventuele op een aanmerking altijd welkom


Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment loop ik stage bij bedrijf XXX Omdat deze stichting niet aan mijn verwachtingen voldoet, ben ik op zoek naar iets anders. Mijn stagejaar zie ik als een periode waarin ik hoop mijn kennis, ervaring en enthousiasme voor het maatschappelijke werk verder te ontwikkelen. Omdat Algemeen Maatschappelijk werk toonaangevend is op het gebied van ondersteunen van mensen bij het oplossen van, en het omgaan met problemen en verstoringen in hun functioneren, bestaat er voor mij geen twijfel dat ik deze kans met beide handen aan wil pakken. In deze brief hoop ik mijn enthousiasme en motivatie op u over te kunnen brengen.

Ik studeer Maatschappelijk werk en dienstverlening aan de Hogeschool INHOLLAND te Den Haag en ik ben nu bezig met mijn derde jaar. De opleiding bevalt mij zeer goed, mede door de vele praktijkopdrachten en casussen die we in onze leeromgeving behandelen. Na deze twee studiejaren vind ik het een uitdaging om mijn opgedane kennis en vaardigheden toe te passen in de praktijk. Algemeen maatschappelijk werk spreekt mij vooral aan door de laagdrempeligheid en de diversiteit van problemen waarmee mensen terecht kunnen. Het woord ‘algemeen’ zegt al dat het hier gaat om een breed aanbod van hulp- en dienstverlening. Op deze manier kom ik met verschillende zaken in aanraking en dit geeft mij de ruimte om mij professioneel te ontwikkelen.

Een stageplaats binnen de instelling Algemeen Maatschappelijk werk, biedt mij de uitdaging om mijn opgedane kennis te meten aan de ervaring en professionaliteit van uw medewerkers. Ik heb doorzettingsvermogen, ben ambitieus in wat ik doe, waardoor ik probeer het maximale te halen uit de mogelijkheden die mij geboden worden in mijn studie en privé-leven. Ik ben flexibel, kan me goed inleven in andere, ben assertief en haal energie en inspiratie uit het samenwerken met andere collega’s.

Ik weet dat ik hard zal moeten werken, maar dat is juist wat mij aantrekt. Graag zou ik wel goede begeleiding willen waardoor ik een waardevolle bijdrage kan leveren. Ik geloof ook dat ik dat aangezien mijn leergierigheid en enthousiasme dit zou kunnen doen. In de bijlage vindt u mijn CV met persoonsgegevens en achtergrondinformatie. Ik zou graag mijn brief en motivatie in een persoonlijk gesprek willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

........
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 oktober 2007, 16:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Stage AMW

Beste Carly,

Hieronder een aantal tips om je brief te verbeteren.

Noem eerst waarom je stage wilt lopen bij deze organisatie. Dus waarom je voor deze organisatie kiest en niet voor een andere organisatie. Je kunt daarin verwerken dat je de organisatie kent van horen zeggen, of dat je ervaring hebt met deze organisatie, dat je positieve dingen op internet gelezen hebt, enz. (Niet zeggen dat je nu stage loopt bij een organisatie die je niet bevalt en dat je daarom nu van stageplaats wilt veranderen).

Dan geef je aan voor welke opleiding je stage wilt lopen, om hoeveel uren het gaat, hoelang je stage wilt lopen en aan welke voorwaarden de stage moet voldoen.

Als laatste geef je aan dat je graag uitgenodigd wilt worden voor een kennismakingsgesprek.

Succes met het herschrijven van je brief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 17:53
Stage Accountancy johnnyzm Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 17:03
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
Sollicitatie stage Chris_lieuw Sollicitatiebrief en cv 0 22 november 2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon