Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 maart 2007, 10:49
Marjolein van Rooij Marjolein van Rooij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 4
Marjolein van Rooij is on a distinguished road
Standaard Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar?

Advertentie:

Als Junior Facility Manager bent u verantwoordelijk voor de commerciele en technische belangen in het beheer van één of meerdere gebouwen (kortom de kwaliteit van de dienstverlening bij klanten in toegewezen gebouwen). Per gebouw zijn meerdere monteurs beschikbaar die zorgen voor het onderhoud aan installaties aan de gebouwen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding van huisvesting, diensten en middelen (beheer en uitbreiding van het account). Tevens adviseer je (potentiele) opdrachtgevers over (fm) huisvestingszaken, inrichting, onderhoud, technische voorzieningen, bewaking, beveiliging, restauratieve voorzieningen etc. Verder overleg je met de gebruikers van het gebouw over wensen en eisen ten aanzien van bestaande en nieuwe contracten en het facility management.

Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar kandidaten die in het bezit zijn van HBO opleiding richting Facilitaire Dienstverlening of vergelijkbaar. Je bent in het bezit van een VCA diploma, hebt kennis van vastgoed en een goed financieel inzicht. Verder heb je een uitstekende kennis van tenminste de Nederlandse en Engelse taal . Je bent een echte relatiebeheerder met een groot inlevingsvermogen die klant- en oplossingsgericht te werk gaat.

Onze opdrachtgever biedt uitstekende arbeidsvoorwaarden binnen een dynamische omgeving met een prima werksfeer.


BRIEF:

Betreft: vacature Junior Facility Managers


XXX, 20 maart 2007


Geachte heer, mevrouw,

Mijn naam is XXXX. Via de website XXX ontving ik de vacature voor Junior Facility Manager. Deze functie biedt datgene wat ik zoek binnen een baan, namelijk de combinatie van operationele en tactische taken die mij de mogelijkheid geven om verder te groeien binnen facilitair management.

Na mijn studie Facility Management te hebben afgerond in Londen, na drie jaar studie in Deventer, heb ik voor verscheidene facilitaire bedrijven gewerkt. In mijn laatste baan als Contract Manager was ik verantwoordelijk voor de schoonmaak, catering en conference centre accounts van het UK Ministerie Trade & Industry. Naast de dagelijkse aansturing van deze diensten, beheerde ik onder andere de kwaliteit, optimaliseerde relaties en realiseerde verbeteringen. Eén van mijn initiatieven was het samenbrengen van twee diensten onder één uitbesteed contract. Dit om het uitgave patroon zichtbaarder te maken en om de communicatie onderling te verbeteren. Tevens werkte ik nauw samen met mijn collega’s Security en Onderhoud Contract Managers en overlegde wekelijks wat wij konden verbeteren aan de services. Dit werd dan ook wekelijks aan de opdrachtgever doorgespeeld.

In de eerste plaats zijn het adviseren van opdrachtgevers en service- en klantgerichtheid, naar mijn mening, de twee belangrijkste pijlers van deze functie. Ik heb, in mijn laatste baan, met veel plezier verbeteringen aangebracht in de structuur en de manier van leidinggeven van het conference centre team. Door meer verantwoordelijkheid bij medewerkers neer te leggen, verbeterde de klantgerichtheid en werden er hogere resultaten behaald. Deze taak vergde meer analytisch– en onderhandelingsvermogen dan mijn operationele taken, wat een aangename afwisseling was. De ervaring die ik hiermee heb opgedaan denk ik goed toe te kunnen passen bij het ontwikkelen van klanttevredenheid en het verbeteren van commerciële resultaten van de opdrachtgever en van Axima Services.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u aangeboden baan is de vele omgang met mensen en de taak om iedereen tevreden te houden. De afgelopen jaren heb ik veel kennis opgedaan als opdrachtgever én als dienstverlener, wat me een goede relatiebeheerder maakt.

Voor meer informatie over mijn werkzaamheden en persoonlijkheid verwijs ik u naar mijn cv. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek toelichting geven op deze sollicitatie.


Met vriendelijke groet,



XXXX

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2007, 11:24
Deftone Deftone is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2007
Berichten: 7
Deftone is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar?

Hoi Marjolein

Naar mijn mening is dit een sterke begeleidingsbrief. Ik wou dat ik zelf zoveel ervaringen kon opnoemen

Als ik dan toch ff moet muggeziften heb ik volgende aanmerkingen:

Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Mijn naam is XXX
- Volgende de laatste binnormen staat er na de aanspreking geen komma. Anders zou de volgende zin ook met een kleine letter moeten beginnen. Ik zou persoonlijk ook niet beginnen met mijn naam te noemen. De rest van de openingszin vind ik wel sterk.

Citaat:
Na mijn studie Facility Management te hebben afgerond in Londen, na drie jaar studie in Deventer, heb ik....
- deze zin leest niet helemaal lekker en vertraagt het geheel.

Citaat:
UK Ministerie Trade & Industry
- Als je de engelse benaming gebruikt, ook Ministry in het engels houden.

Citaat:
de vele omgang met mensen
- Schiet me niet dood als het niet klopt maar ik denk dat dit geen correct nederlands is

- In de laatste twee zinnen van het tweede alinea staat twee keer wekelijks na elkaar. Misschien dat je dit een keer kunt vervangen...

Hopelijk ben je er wat mee!

Groetjes,

P
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2007, 14:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deftone Bekijk bericht
Volgende de laatste binnormen staat er na de aanspreking geen komma.
Even voor de Nederlandse lezers: de BIN-normen zijn voorschriften gepubliceerd door het Belgisch Instituut voor Normalisatie o.a. voor het schrijven van brieven.

Ik ken de komma na de aanhef als buitengewoon zeer gebruikelijk in Nederlandse brieven.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 maart 2007, 14:43
Deftone Deftone is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2007
Berichten: 7
Deftone is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar?

Oei, my mistake!

Wist niet dat dit enkel voor België van toepassing was!

Mijn excuses daarvoor!

ps: mijn gevoel zegt me toch dat geen komma logischer is, aangezien de volgende zin met een hoofdletter is! Maarja, wie ben ik....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2007, 20:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar?

Hoi,

Een goede brief, maar hij heeft me niet weten te boeien. dat is trouwens een persoonlijk iets.

Ik vind de brief te zakelijk en niet smeuïg. Je hebt er, voor mijn gevoel, geen persoonlijkheid in zitten en dat is jammer. Nu kan iedereen die brief geschreven hebben terwijl het jouw brief hoort te zijn.

Succes met je sollicitatie.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon