Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2009, 15:23
tutor1977 tutor1977 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2009
Berichten: 1
tutor1977 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar

Ik zou graag een check willen op taalfout(en) is de stijl motiverend genoeg?
Wat vinden jullie van de motivatie voor de functie en het bedrijf?

Functie eisen:
Als Financieel Medewerker verzorg
je de (deel)administraties, rapportages en boekhouding, inclusief heldere
toelichtingen. Je krijgt te maken met alles wat samenhangt met betalingen, je voert de betalingen uit en onderhoudt contact met banken over bestaande
contracten. Je voert diverse belasting-werkzaamheden uit, zoals BTW-aangifte, BTW-betalingen en rondrekening BTW. Het doel van dit alles is het op adequate wijze vastleggen van de financiële management- en verantwoordingsinformatie voor de bedrijfsonderdelen van ***

Solliciatatiebrief:

8 november 2009
Betreft : Vacature financieel medewerker

Geachte mevrouw XXX,

Na ons telefoongesprek van vorige week vrijdag ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in de functie van financieel medewerker bij *** BV. Aan de hand van de functieomschrijving en de competenties die u zoekt wil ik graag solliciteren.

De functie spreekt mij aan omdat ik al ervaring heb opgedaan in verzorgen van (deel)administraties en het rapporteren hierover aan diverse doelgroepen. In voorgaande functie heb ik veel voldoening gehaald uit het op een hoger plan brengen van de financiële verantwoordingsinformatie aan interne en externe partijen. In mijn voorgaande werkkring ben ik in turbulente tijden mede verantwoordelijk geweest voor het opzetten van een systeem van verantwoordingsinformatie aan diverse verschillende interne afdelingen. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor de maandelijkse aangifte van de omzetbelasting aan de belastingdienst.

Als persoon bied ik uw bedrijf een gedreven financieel medewerker. Ik neem geen genoegen met middelmatige resultaten. De informatie moet tijdig, juist en volledig zijn. Ik zal streven naar een optimale dienstverlening aan elke doelgroep. Daarnaast weet ik me snel aan te passen en in te leven in verschillende situaties en is mijn streven om de behoeftes van de organisatie te realiseren binnen de daarvoor gestelde termijn. Het onderdeel uitmaken van een veranderende organisatie is een uitdaging die ik graag aan wil gaan.
Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijke gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

x
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2009, 21:31
Dr33tje Dr33tje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 6
Dr33tje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tutor1977 Bekijk bericht
Ik zou graag een check willen op taalfout(en) is de stijl motiverend genoeg?
Wat vinden jullie van de motivatie voor de functie en het bedrijf?

Functie eisen:
Als Financieel Medewerker verzorg
je de (deel)administraties, rapportages en boekhouding, inclusief heldere
toelichtingen. Je krijgt te maken met alles wat samenhangt met betalingen, je voert de betalingen uit en onderhoudt contact met banken over bestaande
contracten. Je voert diverse belasting-werkzaamheden uit, zoals BTW-aangifte, BTW-betalingen en rondrekening BTW. Het doel van dit alles is het op adequate wijze vastleggen van de financiële management- en verantwoordingsinformatie voor de bedrijfsonderdelen van ***

Solliciatatiebrief:

8 november 2009
Betreft : Vacature financieel medewerker

Geachte mevrouw XXX,

Na ons telefoongesprek van vorige week vrijdag ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in de functie van financieel medewerker bij *** BV. Aan de hand van de functieomschrijving en de competenties die u zoekt wil ik graag solliciteren.

De functie spreekt mij aan omdat ik al ervaring heb opgedaan in het verzorgen van (deel)administraties en het rapporteren hierover aan diverse doelgroepen. Inde voorgaande functie heb ik veel voldoening gehaald uit het op een hoger plan brengen van de financiële verantwoordingsinformatie aan interne en externe partijen. In mijn voorgaande werkkring ben ik in turbulente tijden mede verantwoordelijk geweest voor het opzetten van een systeem van verantwoordingsinformatie aan (het moet zijn Diverse of Verschillende, want het is een dubbelop aanduiding)diverse verschillende interne afdelingen. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor de maandelijkse aangifte van de omzetbelasting aan de belastingdienst.

Als persoon bied ik uw bedrijf een gedreven financieel medewerker. Ik neem geen genoegen met middelmatige resultaten. De informatie moet tijdig, juist en volledig zijn. Ikik zou zetten dat je het niet zal doen, maar dat je het doet, dus "ik streef ernaar om aan elke doelgroep een optimale dienstverlening te geven" zal streven naar een optimale dienstverlening aan elke doelgroep. Daarnaast weet ik me snel aan te passen en in te leven in verschillende situaties en is mijn streven om de behoeftes van de organisatie te realiseren binnen de daarvoor gestelde termijn. Het onderdeel uitmaken van een veranderende organisatie is een uitdaging die ik graag aan wil gaan.
Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijke gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

x

Hoi
ik geef met een andere kleur aan waar er aanpassingen kunnen gedaan worden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt?!

Gr
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2009, 15:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Talking Re: Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar

Bedankt voor de reactie. Heb de brief grotendeels herschreven. Wegleggen en later nog eens rustig nakijken leidt tot een betere brief... Een lidwoordje zie je zo over het hoofd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon