Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2013, 14:06
Jirelle Jirelle is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 2
Jirelle is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie stage Office Manager, graag feedback

Hallo allemaal,

Zouden jullie aub feedback kunnen geven op mijn motivatiebrief voor de stage voor Office Manager? Bij voorbaat dank!

Gewenste profiel:

Je hebt ervaring met MS Office (Word, Excel en PowerPoint)
Je hebt goede communicatieve en administratieve vaardigheden
Je hebt goede kennis van de Engelse taal
Je bent representatief, zelfstandig initiatiefrijk en een teamplayer

Motivatiebrief:

Geachte heer/mevrouw,

Volgens uw advertentie op ***, bent u momenteel op zoek naar een stagiaire voor Office Manager met goede communicatieve en administratieve vaardigheden. Tijdens mijn studie heb ik zeer goede kennis van de MS-Office programma’s opgedaan waaronder Word, Excel, PowerPoint en Outlook.

Mijn moedertaal is Nederlands. Daarnaast is mijn Engels in spraak en geschrift uitstekend. Ik bezit sterke organisatorische vaardigheden, en omdat ik goed zelfstandig en in teamverband kan werken, denk ik dat ik uw team goed in de dagelijkse taken kan ondersteunen.

De afgelopen anderhalf jaar heb ik werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven. Tijdens deze periode bemande ik niet alleen de receptie (en alle activiteiten die daarbij horen) maar assisteerde ik ook de directeur met haar dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast hield in de interne administratie up-to-date en heb ik goede telefonische vaardigheden verworven.

Gezien mijn werkervaring en vaardigheden denk ik goed te passen in deze functie en word ik dan ook graag door u uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet,

********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2013, 14:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jirelle Bekijk bericht
Volgens uw advertentie op ***, bent u momenteel op zoek naar een stagiaire voor Office Manager met goede communicatieve en administratieve vaardigheden.
Dat vind ik een nogal saai begin. Misschien kun je een wat creatievere openingszin te bedenken.

Citaat:
Tijdens mijn studie heb ik zeer goede kennis van de MS-Office programma’s opgedaan waaronder Word, Excel, PowerPoint en Outlook.
Dat is op zich okay, maar aangezien het alleen om studie-ervaring gaat is het misschien goed om duidelijk te maken hoe ver je kennis gaat.

Citaat:
Mijn moedertaal is Nederlands. Daarnaast is mijn Engels in spraak en geschrift uitstekend. Ik bezit sterke organisatorische vaardigheden, en omdat ik goed zelfstandig en in teamverband kan werken, denk ik dat ik uw team goed in de dagelijkse taken kan ondersteunen.
Wat je hier goed doet, is inspelen op de gevraagde eigenschappen in de vacature. Maar wat je misschien beter kan doen, is deze 'claims' geloofwaardiger maken door je kwaliteiten aan te tonen, zo mogelijk met voorbeelden uit je werkervaring.

Citaat:
De afgelopen anderhalf jaar heb ik werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven.
... waaronder ... (noem een voorbeeld).

Citaat:
assisteerde ik ook de directeur met haar dagelijkse werkzaamheden
... want de lezer is nu nieuwsgierig bij welk bedrijf je de directeur assisteerde.

Citaat:
Daarnaast hield ik de interne administratie up-to-date
De hele administratie? Of een bepaalde administratie? Dat zou ik even toelichten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2013, 00:02
esmeralda esmeralda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 4
esmeralda is on a distinguished road
Standaard

Ik bezit sterke organisatorische vaardigheden, en omdat ik goed zelfstandig en in teamverband kan werken, denk ik dat ik uw team goed in de dagelijkse taken kan ondersteunen.(dit is een lange zin, ik zou er twee zinnen van maken ofzo).
Tijdens deze periode bemande ik niet alleen de receptie (en alle activiteiten die daarbij horen) maar assisteerde ik ook de directeur met haar dagelijkse werkzaamheden. haakjes weghalen, dat lees makkelijker, dus: Tijdens deze periode bemande ik niet alleen de receptie en alle activiteiten die daarbij horen. Ook assisteerde ik de directeur met haar dagelijkse werkzaamheden. (Zo vermijd je zoveel mogelijk het gebuik van ik aan het begin van de zin)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
office manager

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Verkoopmedewerkster, graag feedback! niliaaa Sollicitatiebrief en cv 4 19 oktober 2011 09:34
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Sollicitatie stage, graag commentaar! Chris1989 Sollicitatiebrief en cv 0 8 april 2010 14:07
Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 8 3 augustus 2008 11:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon