Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2007, 22:41
Natasja Natasja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2006
Berichten: 3
Natasja is on a distinguished road
Arrow sollicitatie administatief medewerkster

Eerdaags verhuis ik naar de compleet andere kant van NL ivm de overplaatsing van mijn man. We hebben er erg veel zin in....dit houd alleen wel in dat ik opzoek moet naar een nieuwe baan. Vandaag kwam ik deze advertentie tegen en dus ben ik aan het schrijven geslagen. Ik hoop dat iemand mijn brief wil beoordelen en mij van advies/tips wil voorzien!!

vacature omschrijving:
Plaats in de organisatie
Als Administratief medewerk(st)er rapporteert u aan de Financieel Manager en ontvangt leiding van deze. (baan voor 16-24 uur)

Doel van de functie
Fungeren als spil tussen diverse klantgroepen en de organisatie om zo klanten te voorzien in de door hen gewenste informatie.
Verder zijn het uitbrengen van offertes, orderintake en het organiseren en volgen van de zending naar klanten een belangrijke items in de functie. Tevens bent u verantwoordelijk voor het fungeren als aanspreekpunt wanneer het gaat om het beantwoorden van vragen.

Taakgebieden
Beantwoorden van de inkomende telefoongesprekken en indien nodig doorschakelen naar de betreffende functionaris
Telefonisch adviseren van klanten omtrent o.a. producten en prijzen
Opmaken en versturen van prijsopgaven
Invoeren van orders
Invoeren van offertes en daarbij het bijhouden van offerteoverzichten
Actualiseren en registreren van prijsafspraken


Functie-eisen
Een MBO werk- en denkniveau
Bereid om zelfstandig te weken
Betrokken persoonlijkheid
Commerciële kwaliteiten

Aanbod
De geschikte kandidaat komt te werken in jong en dynamische bedrijf dat op dit moment een hoge groei doormaakt.
De juiste kandidaat komt direct in dienst
Een leuke werksfeer in een jong team

BRIEF:

Betreft: sollicitatie administratie medewerkster


Geachte heer/mevrouw,

Bent u nog opzoek naar een administratief medewerkster zoals te lezen is op xxx.nl? Zelfstandig, betrokken en een administratieve duizendpoot? Dat zijn mijn kwaliteiten. Ik ben zeer enthousiast over de functie en kom hier dan ook graag voor in aanmerking.

Nu ik met mijn gezin, in verband met de overplaatsing van mijn man, van xxx naar xxx verhuis ben ik op zoek naar een leuke afwisselende parttime baan bij een ondernemend bedrijf. De veelzijdigheid van de functie, de afwisseling tussen de administratieve taken en het telefonisch contact met klanten, zoals u omschrijft, is iets wat mij erg aanspreekt.

In mijn huidige baan als customer service medewerkster in een jong en dynamisch team, heb ik veel ervaring opgedaan in het verwerken van orders en het bijhouden van orderstatussen. Op deze werkplek is het mij niet vreemd om als vraagbaak voor het bedrijf te fungeren en op elke vraag een antwoord te vinden.

In het zelfstandig werken en representatief te woord staan van klanten had ik al eerder veel ervaring opgedaan bij het gerechtsdeurwaarderskantoor waar ik zeven jaar heb gewerkt.

Ik ben ervan overtuigd dat mijn ervaring en kwaliteiten een aanvulling voor uw team zal zijn.

Graag zou ik deze brief en mijn motivatie toelichten in een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,


Ik hoor graag wat jullie er van vinden! Alvast bedankt.
Natasja
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2007, 14:42
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie administatief medewerkster

Hoi Natasja,

Je brief lijkt me op het eerste zicht wel goed. Hieronder nog enkele kleine opmerkingen:

- bij het onderwerp van je brief heb je geschreven "sollicitatie administratie medewerkster"
--> hier ben je de -f vergeten (kan belangrijk zijn voor een eerste indruk he )

- De eerste alinea zou ik als volgt schrijven: "Zelfstandig, betrokken en een administratieve duizendpoot. Dat zijn mijn kwaliteiten. Ik ben zeer enthousiast over de functie van administratief medewerkster die beschreven staat op xxx.nl en kom hier dan ook graag voor in aanmerking." (Het komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat ik de eerste zin zou weglaten en het vraagteken achter je kwaliteiten zou weglaten.)

- "Nu ik met mijn gezin, in verband met de overplaatsing van mijn man, van xxx naar xxx verhuis"
--> wat in vet staat kan je eigenlijk gewoon weglaten; deze informatie is niet echt belangrijk. De zin is dan ook wat vlotter doordat je niet meer met al die komma's zit.

- "In het zelfstandig werken en ..."
--> Deze zin zou ik aan de vorige alinea plakken. Je beschrijft dan je ervaring samen in 1 alinea.

Verder een vlotte brief.
Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie administratief medewerkster planning marietje Sollicitatiebrief en cv 3 11 september 2007 13:01
Sollicitatie administatief medew. Rechtbank, graag commentaar Nhaleen Sollicitatiebrief en cv 2 20 juli 2007 16:12
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47
Sollicitatiebrief administratief medewerkster (15 uur) Leni Sollicitatiebrief en cv 2 23 oktober 2006 17:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon