Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 december 2011, 10:20
Anouk2105 Anouk2105 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 1
Anouk2105 is on a distinguished road
Standaard Graag reactie op mijn open sollicatiebrief administratief medewerkster

Hallo allemaal,

Ik heb de onderstaande open sollicitatiebrief opgesteld. Graag jullie commentaar op de tekst.

----------------------------------------------------------------------
Betreft: open sollicitatie administratief medewerkster



Geachte heer, mevrouw,

Bent u op zoek naar een enthousiast administratief medewerkster? Een collega die gestructureerd en nauwkeurig werkt? Iemand die betrokken is en houdt van aanpakken? Dan vindt u deze in mij.

Ik ben in het bezit van een VWO-diploma en heb daarnaast de opleiding tot directiesecretaresse doorlopen bij Schoevers. Ik heb ruim 16 jaar ervaring opgedaan als secretaresse, waarvan 13 jaar bij mijn huidige werkgever ABAB Accountants. Hier ben ik verantwoordelijk voor het uitwerken van correspondentie en financiële verslagen, het ondersteunen van de manager, het notuleren van vergaderingen en overige secretariële werkzaamheden als agendabeheer en postbehandeling.

Mijn mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid zijn goed. Ook heb ik ervaring met Windows, Word en Excel. Mocht dit nodig zijn, dan ben ik uiteraard bereid aanvullende cursussen te volgen.
Wat mijn persoonlijke eigenschappen betreft: ik kan goed zelfstandig werken, maar werk ook graag in teamverband. Daarnaast ben ik leergierig, communicatief vaardig en heb ik een servicegerichte instelling.

Uw organisatie komt positief op mij over; ik zou graag in een dergelijke omgeving mijn loopbaan verder vorm geven en een nieuwe uitdaging aangaan. Als administratief medewerkster bij uw school kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij interessante nieuwe werkzaamheden.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden om als administratief medewerkster bij u te werken bespreken. Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige mogelijkheid.

Met vriendelijke groet,

---------------------------------------------------
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2011, 20:51
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ten eerste je hebt duidelijk veel ervaring en het is goed dat je dat zo weet neer te zetten. Je zinnen zijn precies van een goede lengte en "to the point".

Wellicht ga je deze brief naar meerdere bedrijven sturen. Toch zou ik wat meer aan het begin de nadruk leggen op het bedrijf zelf. "Uw organisatie komt positief op mij over" is algemeen uitgedrukt. Waarom wil je juist daar gaan werken? Wat heeft je in de vacature aangetrokken? Heb je positieve ervaringen in die branche? Het is zelfs mogelijk dat je een interessant artikel over het bedrijf gelezen hebt en dat je daarnaar verwijst.

Wat je eigen ervaring betreft, nogmaals: je hebt er genoeg, maar ze moeten nog een reden hebben om je cv te bekijken , dus je kunt daar wat minder over vertellen.

En voor in de laatste alinea:
"Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan hou ik mij voor in de toekomst aanbevolen."

Hopelijk kun je wat hiermee,

crow
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2011, 16:52
Miepke Miepke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 december 2011
Berichten: 2
Miepke is on a distinguished road
Standaard

Wat een leuke originele openingszin!
Verder heb ik niets toe te voegen aan de feedback van crow hierboven en is het een prima brief.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback Lian Sollicitatiebrief en cv 3 6 februari 2011 18:06
Open sollicitatie administratief medewerkster Grietje Sollicitatiebrief en cv 4 22 januari 2010 22:39
Graag mijn brief beoordelen administratief medewerkster / klantenservice medewerkster Floor78 Sollicitatiebrief en cv 3 18 oktober 2009 15:15
Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling Harrie21 Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2008 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon