Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2012, 20:56
esr1982 esr1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
esr1982 is on a distinguished road
Standaard Tijdelijk contract zonder eindddatum

Hallo allen,

Ik werk als secretaresse op projectbasis via een buro met een tijdelijk contract zonder einddatum. Nu heb ik de laatste tijd een beetje het gevoel dat ik een beetje in de maling word genomen. Ik wist al dat alle nationale feestdagen ook niet uitbetaald worden, maar op verzoek uit 'mijn reserves' wordt uitbetaald.
Na 1,5 jaar kom ik erook achter dat ik ook helemaal geen pensioen opbouw...
En nu komt er een vervolgproject in Limburg en wil mijn directe manager mij best een salaris verhoging geven.
Even mijn situatie in het kort; parttime secretaresse - 30 jaar - werkervaring sinds 2000 - woonachtig in Duitsland - werk in Eindhoven - € 15,- euro bruto per uur - leaseauto - geen reistijdvergoeding - bezig met HBO...
Ik mag dan aangeven wat ik graag willen verdienen, maar er zijn zoveel factoren waar ik aan moet denken... Ik bedoel in Limburg verdienen de mensen toch minder? En als ik mijn eigen pensioen moet gaan betalen, word ik toch onbetaalbaar? Graag hoor ik jullie advies of commentaar...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2012, 21:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat het handig is om duidelijkheid te vragen!

Laat ze eens een contract maken met daarin een voorstel waarin al jouw wensen verwerkt zijn.
Geef ze dus een voorzet met jouw wensen (reistijd, pensioen, contractduur, telefoon, laptop/tablet, kinderopvang, collectieve verzekeringen...............)
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2012, 21:42
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Klinkt als ZZP voor € 15,- p.u. Daar kun je het echt niet voor doen. Dus of een correct werknemer contract of een ZZP contract voor een fatsoenlijk tarief lijkt me.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juni 2012, 12:38
esr1982 esr1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
esr1982 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Ik denk dat het handig is om duidelijkheid te vragen!

Laat ze eens een contract maken met daarin een voorstel waarin al jouw wensen verwerkt zijn.
Geef ze dus een voorzet met jouw wensen (reistijd, pensioen, contractduur, telefoon, laptop/tablet, kinderopvang, collectieve verzekeringen...............)
Ik vraag iedere keer om duidelijkheid, maar ik heb het idee dat omdat het een slechte tijd is met werk, doen ze maar wat ze willen met hun personeel. '10 andere secretaresses voor jou'...
Ik heb destijds de eerste project aangenomen zonder reistijdvergoeding te vragen, gewoonweg omdat ik te blij was dat ik uberhaubt ergens kon werken...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juni 2012, 12:40
esr1982 esr1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
esr1982 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Klinkt als ZZP voor € 15,- p.u. Daar kun je het echt niet voor doen. Dus of een correct werknemer contract of een ZZP contract voor een fatsoenlijk tarief lijkt me.
Ik ben geen ZZPer en dat is mijn salaris; 2600 euro per maand bruto op fulltime basis. Geen slechte salaris voor een secretaressse is mij verteld... Maar mijn contract is een tijdelijk contract zonder einddatum...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juni 2012, 13:08
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Dacht niet dat dat je salaris is gezien wat er ontbreekt. Geen pensioen, geen reiskosten, etc. M.a.w. het is wat je bruto ontvangt. Het is feitelijk een bruto bedrag, geen bruto salaris. Als je al de extra kosten er van af haalt kom je netto een stuk lager uit en is je salaris opeens een stuk minder aantrekkelijk.

Check ook of je wel verzekerd bent voor de sociale verzekeringen. Als grenswerker ligt het allemaal wat ingewikkelder dan normaal.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 juni 2012, 13:12
esr1982 esr1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
esr1982 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Dacht niet dat dat je salaris is gezien wat er ontbreekt. Geen pensioen, geen reiskosten, etc. M.a.w. het is wat je bruto ontvangt. Het is feitelijk een bruto bedrag, geen bruto salaris. Als je al de extra kosten er van af haalt kom je netto een stuk lager uit en is je salaris opeens een stuk minder aantrekkelijk.

Check ook of je wel verzekerd bent voor de sociale verzekeringen. Als grenswerker ligt het allemaal wat ingewikkelder dan normaal.
Hoe kan ik op mijn salarisstrook zien of ik wel verzekerd ben voor de sociale verzekeringen?

Ik klink nu erg dom omdat ik gewoonweg niet weet wat ik kan vragen... Is er een site of instantie waar ik om hulp kan vragen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juni 2012, 13:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esr1982 Bekijk bericht
En als ik mijn eigen pensioen moet gaan betalen, word ik toch onbetaalbaar?
In feite betaalt elke werknemer zijn eigen pensioenpremie, al wordt die meestal enigszins arbitrair gesplitst in een werkgevers- en een werknemersdeel. Ja, pensioen is duur. Maar geen pensioen opbouwen is t.z.t. armoede.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esr1982 Bekijk bericht
Hoe kan ik op mijn salarisstrook zien of ik wel verzekerd ben voor de sociale verzekeringen?
Als het goed is tref je de verplichte gegevens op je loonstrook aan.

Het gaat dan om "de bedragen die [de werkgever] op het loon heeft ingehouden, zoals de loonbelasting/premie volksverzekeringen, de premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zvw".
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 juni 2012, 13:38
esr1982 esr1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
esr1982 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Als het goed is tref je de verplichte gegevens op je loonstrook aan.

Het gaat dan om "de bedragen die [de werkgever] op het loon heeft ingehouden, zoals de loonbelasting/premie volksverzekeringen, de premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zvw".
Gelukkig staan die wel op mijn salarisstrook!!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 juni 2012, 14:42
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esr1982 Bekijk bericht
Hoe kan ik op mijn salarisstrook zien of ik wel verzekerd ben voor de sociale verzekeringen?
Ik klink nu erg dom omdat ik gewoonweg niet weet wat ik kan vragen... Is er een site of instantie waar ik om hulp kan vragen?
Op je salarisstrook dient te staan dat/of er loonheffing (!) wordt ingehouden, pensioenpremie, premie WGA, bijdrage ZVW. etc

Wil je eens goed advies: www.juridischloket.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na 3 tijdelijke contracten liefst nog een tijdelijk contract Philip Je rechten en plichten als werknemer 1 25 mei 2012 15:29
Vast contract opgezegd, daarna 6 maanden tijdelijk contract, recht op ww? chinda Je rechten en plichten als werknemer 5 13 april 2012 12:58
Wanneer moet werkgever aangeven of hij tijdelijk contract wil verlengen? Roque Santa Cruz Je rechten en plichten als werknemer 4 29 maart 2012 13:50
Ontslagen met tijdelijk contract Verrity Je rechten en plichten als werknemer 1 6 februari 2012 17:59
2 maanden in dienst zonder contract te tekenen.. Mrstefan Je rechten en plichten als werknemer 1 14 juli 2011 18:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon