Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2009, 01:42
rubbie rubbie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 4
rubbie is on a distinguished road
Standaard ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?!

hallo, ik zal mij effe kort voorstellen.
Ik ben een jongeman van 29 jaar. Ik heb vroeger school niet afgemaakt en ben op mij 16e al gaan werken. Ik heb allerlei soorten werk gedaan en ik heb nu een baan met vast contract al meer dan 6 jaar. Wat ik nu doe is heel wisselend. Ik ben magazijn-repro-post medewerker, ik moet magazijn voorraad bij houden en netjes houden dus. Ik verzorg de uitgaande post(frankeren), en mailingen in pakken, zowel machinaal als handmatig. En ook maak ik dan wel is boekjes en ben ik soms ook bezig met wat kleine dingetjes repareren of lampjes vervangen of zo. Met andere woorden ik doe van alles en nog wat. Op zich ben ik wel blij met mij baan, omdat ik zelfstandig werk en redelijke rustige baan is. En wegens gezondsheidsklachten is dat dus wel pretiig voor mij. Maar de laatste tijd zit ik er aan te denken om te zoeken naar een andere baan, mede omdat ik in mij huidige functie geen groeimogelijkheden meer heb, en uitgegroeid ben in mij salarisschaal.

Nou hoor ik wel is van mensen om mij heen dat ik leuk met kinderen om ga, ik vind kinderen ook zeker leuk inderdaad. Maar ik weet niet of ik het ook leuk zou vinden om mee te zullen werken. Ook vind ik het leuk om mensen te helpen. In het dagelijkse leven sta ik ook zeker graag klaar voor mensen. Nou heb ik laatste tijd vele op internet gekeken uiteraard. Maar weet nog niet echt wat ik echt leuk zou vinden. Iets in de zorg of kinderopvang of groepsleider of begeleider van mensen met handicap of mensen/ kinderen die hulp nodig hebben. Dat soort dingen trekken mij op zich wel aan.

Ik zag dan de opleiding spw ergens staan. Maar nu komt het dus ik heb zelf dus helemaal geen opleiding. Wat zou ik dan moeten doen om uiteindelijk misschien dit soort werk te kunnen doen. En kan ik een avondopleiding te doen zodat ik dus nog wel mij huidige baan kan blijven doen. Want moet natuurlijk ook de rekeningen kunnen blijven betalen he.

ik hoop op vele reacties, en tips of ervaringen zijn zeker welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2009, 17:57
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?!

1: Leer Nederlands.
2: Ga met een loopbaancoach op zoek naar een mogelijk beroep.
3: Loop stages in deze beroepen tijdens vakanties.
4: Bepaal welke opleiding je bij een voor jou te realiseren beroep nodig hebt en doe deze in deeltijd.
5: Doe in de tussentijd prima je werk waar je nu zit.
6: Er is een flink recessie aan de gang dus spring niet in het diepe. Daar zou je wel eens niet uit kunnen komen op dit moment.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2009, 15:43
rubbie rubbie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 4
rubbie is on a distinguished road
Standaard Re: ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?!

dank je wel hoor de reactie. maar ik hoop dat mensen die een soort gelik iets hebben gedaan kunnen helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
PABO en spec.-onderijs opleiding. Maar ik wil iets anders, maar weet niet wat!! HELP! Barbamama Loopbaanvragen 1 27 november 2007 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon