Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 december 2006, 21:56
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker burgerzaken

Hoi allemaal,

kan iemand mijn sollicitatiebrief nakijken en indien nodig correcties aanbrengen aub. Ik heb een vacature gezien voor medewerker burgerzaken en moet vandaag nog online solliciteren.

Heel erg bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie medewerker burgerzaken.doc‎ (21,0 KB, 1889x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2006, 10:12
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker burgerzaken

Heeej,
Wat een mooie enthousiaste brief!! Ik heb wat kleine dingetjes eruit gehaald maar voor de rest zou ik je in elk geval aannemen! Heel veel succes
xx Brigitte


Geachte heer/mevrouw,

Ik (niet zo heel mooi om te beginnen met IK) en een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Daarom solliciteer ik naar de functie medewerker burgerzaken.

Bij u in dienst zijn betekent (BETEKEND) voor mij een volledige intergratie en emancipatie. Zoals u uit mijn curriculum vitae ziet, ben ik pas (ipv BEN - WOON IK PAS, OF BEN IK PAS NEGEN JAAR WOONACHTIG IN) 9 (NEGEN) jaar in Nederland. Uiteraard ben ik geïntegreerd, maar ik mis nog het laatste stukje. Dat is in dienst zijn bij de gemeente van mijn woonplaats.

Tijdens mijn HEAO opleiding heb ik veel in groepen gewerkt. Het is mij bekend hoe het is om samen te zijn, (dit zou ik er uit halen) samen een opdracht uit te voeren. Het is niet altijd makkelijk, maar dankzij mijn sterke persoonlijkheid heb ik alle valkuilen overwonnen.

In uw vacature noemt u een aantal competenties, waaronder stressbestendigheid en multicultureel bewustzijn. In mijn huidige werk heb ik veel te maken met een zeer drukke periode waarin alles op tijd en correct afgehandeld dient te worden. Het is een stressmoment die ik iedere keer onder de knie krijg. Als een allochtone vrouw beschik ik over de competentie multicultureel bewustzijn.

Door mijn werkervaring, eigenschappen en positieve instelling ben ik de ideale kandidaat voor deze functie. Daarnaast heb ik de nieuwe werkzaamheden snel onder de knie. Dat kunt u ook afleiden uit mijn curriculum vitae, namelijk dat ik binnen 9 (negen) jaar een havo en vervolgens een HEAO diploma (binnen 3,5 i.p.v. 4 jaar) heb behaald.

In uw vacature vermeldt u dat er mogelijkheid is om de functie ook part time te kunnen uitoefenen. Graag solliciteer ik naar de functie medewerker burgerzaken op part time basis van 28 uur.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat ik mijn sollicitatie in een gesprek mag komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2006, 21:36
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Wink Re: Sollicitatiebrief medewerker burgerzaken

Hoi Brigitte,

dank je voor je reactie. Leuk dat je me zou aannemen, heb je misschien een baan voor me?

Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2013, 18:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

"Bij u in dienst zijn betekent (BETEKEND) voor mij een volledige intergratie en emancipatie".

Dit is al een oud topic, maar even een correctie voor degenen die hier nog aan refereren. De briefschrijver heeft het woord betekent juist gespeld. Betekent is in dit geval met een t. Het gaat hier om de tegenwoordige tijd dus stam + t.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2013, 18:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Intergratie daarentegen is niet juist gespeld. Dit moet zonder r. Integratie dus.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2013, 19:34
Ries Ries is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 7
Ries is on a distinguished road
Standaard

Mooie en een goede brief. Is zeer persoonlijk en je laat zien dat je enthousiast bent voor de functie.

Alleen zou ik de afsluiting iets krachtiger maken. In plaats van "mag komen toelichten" zou ik zeggen "graag licht ik mijn sollicitatie en cv verder toe in een persoonlijk gesprek"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2013, 09:24
camaro camaro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 11
camaro is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de opening van je brief prettig.

De tweede alinea zou ik een andere plaats geven in je brief.

Derde alinea; "maar dankzij je sterke persoonlijkheid". Is het een idee om dit te vervangen met termen zoals doorzettingsvermorgen/ wilskracht.
Mijn ervaring is dat leidinggevende een sterke persoonlijkheid lastig vinden.

laatste alinea; "ik vertrouw erop .... in een gesprek mag komen toelichten", in eerste instantie zou ik deze zin ook gebruiken, maar na wat adviezen en voorbeelden op deze website te hebben gelezen krijg ik de indruk dat je misschien beter een andere formulering kunt gebruiken en niet deze standaard zinnen.

Veel succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 januari 2014, 00:14
Sinajda's schermafbeelding
Sinajda Sinajda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 17
Sinajda is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
"Bij u in dienst zijn betekent (BETEKEND) voor mij een volledige intergratie en emancipatie".

Dit is al een oud topic, maar even een correctie voor degenen die hier nog aan refereren. De briefschrijver heeft het woord betekent juist gespeld. Betekent is in dit geval met een t. Het gaat hier om de tegenwoordige tijd dus stam + t.
Correctie: Het betreft hier een voltooid deelwoord gezien het gebruik van het hulpwerkwoord ''zijn". In dat geval schrijf je het met een 'd'.
Er is dus correct gecorrigeerd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 21:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 13:06
sollicitatiebrief technische medewerker medische uitrusting Mathieu Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 14:37
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 15:18
Sollicitatiebrief medewerker burgerzaken lecocql Sollicitatiebrief en cv 0 19 juni 2006 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon