Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2010, 13:17
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Even een vraag aan de diehards die een HBO opleiding hebben gevolgd naast het werk. Hoeveel tijd waren jullie per week aan de studie kwijt? Hoe verdeelden jullie deze tijd?
Hebben jullie nog tips and tricks voor iemand die net aan een dergelijke studie wil gaan beginnen?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2010, 16:23
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Ik heb nooit deeltijd HBO maar wel deeltijd WO gedaan.

Tips:
1) Zorg voor een studiekamer die vrijwel leeg is zodat je je kunt concenteren op huiswerk en voorbereiding (minder afleiding);
2) Voltooi een opfriscursus VWO wiskunde en VWO statistiek. Daarmee stroom je lekker door de moeilijkste propedeuse vakken voor MBOers heen;
3) Beeindig een aantal hobby's zodat je beslist een aantal vaste avonden in de week plus minstens 1 dag in het weekeinde voor je studie vrijmaakt;
4) Bereid je kalender voor zodat je duidelijk per week een studierooster voor jezelf vaststelt;
5) Koop waar mogelijk een notebook computer zodat je deze alleen voor je studie gebruikt (minder afleiding);
6) Ga goed na welke opleiding je gaat doen en welke modules je niet liggen en welke modules je wel liggen zodat je je tijdbesteding goed kunt inschatten;
7) Ga voor jezelf na of je wel of geen opleiding wilt volgen met of zonder projecten waarbij anderen meewerken. Zelf heb ik hier een afkeur voor omdat je dan afhankelijk bent van anderen en communicatie uiteindelijk altijd meer tijd kost. Plus er is een groter afbreukrisico.

Al met al gaat er vaak toch 20 tot 30 uur per week in de studie zitten wanneer je cijfers rond de 7/8 wilt halen. Er is vaak veel leeswerk, repetitiewerk, werkstukken enzovoorts.

Op deze manier vergroot je je kans van slagen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2010, 20:55
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Ik heb nooit deeltijd HBO maar wel deeltijd WO gedaan.

Tips:
1) Zorg voor een studiekamer die vrijwel leeg is zodat je je kunt concenteren op huiswerk en voorbereiding (minder afleiding);
2) Voltooi een opfriscursus VWO wiskunde en VWO statistiek. Daarmee stroom je lekker door de moeilijkste propedeuse vakken voor MBOers heen;
3) Beeindig een aantal hobby's zodat je beslist een aantal vaste avonden in de week plus minstens 1 dag in het weekeinde voor je studie vrijmaakt;
4) Bereid je kalender voor zodat je duidelijk per week een studierooster voor jezelf vaststelt;
5) Koop waar mogelijk een notebook computer zodat je deze alleen voor je studie gebruikt (minder afleiding);
6) Ga goed na welke opleiding je gaat doen en welke modules je niet liggen en welke modules je wel liggen zodat je je tijdbesteding goed kunt inschatten;
7) Ga voor jezelf na of je wel of geen opleiding wilt volgen met of zonder projecten waarbij anderen meewerken. Zelf heb ik hier een afkeur voor omdat je dan afhankelijk bent van anderen en communicatie uiteindelijk altijd meer tijd kost. Plus er is een groter afbreukrisico.

Al met al gaat er vaak toch 20 tot 30 uur per week in de studie zitten wanneer je cijfers rond de 7/8 wilt halen. Er is vaak veel leeswerk, repetitiewerk, werkstukken enzovoorts.

Op deze manier vergroot je je kans van slagen.

Succes!
Welke deeltijd WO opleiding heb je gedaan?
deeltijd WO opleidingen bestaan toch alleen uit deeltijd masters?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 februari 2010, 23:24
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Een postdoctorale opleiding in NL (die heten tegenwoordig: executive master); en
Een doctorale opleiding in NL maar met als gevolg een UK getuigschrift (die heten tegenwoordig: master of science).

Overigens kun je ook een BSc of MSc in deeltijd via bijvoorbeeld de OU doen dus ik kan je opmerking helaas niet plaatsen.

Er zijn ook genoeg andere HBO- en WO-instituten die deeltijd WO aanbieden.

HBO in NL met BAMA = associate - bachelor - master
WO in NL met BAMA = bachelor - master - doctorate

Nog een mooi voorbeeld van een deeltijd BSc (wel met een UK getuigschrift): je kunt via www.accaglobal.com na je ACCA een BSc en zelfs daarna een MBA doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2010, 09:47
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Bedankt Hassan!
Het probleem is dat er in mijn omgeving niet zoveel keuze is uit scholen. En de meeste naar mijn mening wel werken met projecten. Eerlijk gezegd zit ik daar ook niet zo om te springen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2010, 12:00
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

De scholen die voor mij in aanmerking komen zijn die in Haarlem, Alkmaar of Amsterdam. Bij de INHolland scholen in Haarlem en Alkmaar ga je op dinsdagavond en op donderdagavond naar school. Het liefst zou ik maar 1 avond school hebben, eerlijk gezegd... Maarja ik wil blijkbaar de kip met de gouden eieren .
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2010, 20:10
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Een postdoctorale opleiding in NL (die heten tegenwoordig: executive master); en
Een doctorale opleiding in NL maar met als gevolg een UK getuigschrift (die heten tegenwoordig: master of science).

Overigens kun je ook een BSc of MSc in deeltijd via bijvoorbeeld de OU doen dus ik kan je opmerking helaas niet plaatsen.

Er zijn ook genoeg andere HBO- en WO-instituten die deeltijd WO aanbieden.

HBO in NL met BAMA = associate - bachelor - master
WO in NL met BAMA = bachelor - master - doctorate

Nog een mooi voorbeeld van een deeltijd BSc (wel met een UK getuigschrift): je kunt via www.accaglobal.com na je ACCA een BSc en zelfs daarna een MBA doen.
Mag jij me zeggen waar ik een deeltijd WO kan doen die geen master is en geen OU. Zijn maar heel weinig opties.
De meeste WO deeltijd opleidingen zijn voor HBO'ers die mbv schakelprogramma in de master instromen. er bestaat bijvoorbeeld geen opleiding Economie of Econometrie in deeltijd op WO niveau. Niet vanaf het begin. (behalve de OU dan)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2010, 22:51
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

In NL zijn de mogelijkheden bij reguliere universiteiten inderdaad beperkt maar dat is niet vreemd. Het is tenslotte niet de doelstelling van universiteiten om deeltijd bachelors aan te bieden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 februari 2010, 17:12
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
In NL zijn de mogelijkheden bij reguliere universiteiten inderdaad beperkt maar dat is niet vreemd. Het is tenslotte niet de doelstelling van universiteiten om deeltijd bachelors aan te bieden.
Ik denk dat je nu toch de boot mist:je spreek je nu tegen Hassan:

Er zijn ook genoeg andere HBO- en WO-instituten die deeltijd WO aanbieden.

HBO in NL met BAMA = associate - bachelor - master
WO in NL met BAMA = bachelor - master - doctorate
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 februari 2010, 17:57
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd

Ik spreek me niet tegen.

1: Er zijn best wat WO masters die je in deeltijd kunt doen;
2: Er zijn inderdaad minder WO bachelors die je in deeltijd kunt doen maar er zijn voldoende pre-masters en WO masters (UK) die je met een HBO bachelor kunt doen.

Plus dat de OU nu juist is opgezet voor mensen die wegens omstandigheden geen WO bachelor konden doen die juist wel kunnen doen.

De reguliere universiteiten hebben die doelstelling geheel niet dus ik begrijp je punt niet.

Plus dat deeltijd HBO bachelors en masters opgezet zijn voor de werkende mens en daar zijn er natuurlijk heel veel van.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
30-plussers die deeltijd hbo studie communicatie volgen Sammy Opleiding kiezen en volgen 1 7 februari 2010 15:57
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
zoek werk als bediende , zoek kritische mensen die me willen advies geven puna Sollicitatiebrief en cv 1 26 februari 2008 18:18
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon