Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 augustus 2016, 15:58
Kaj Kaj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juli 2016
Berichten: 1
Kaj is on a distinguished road
Standaard Studiekeuze

Beste forumleden,

Via deze weg zou ik jullie om advies willen vragen in de volgende situatie.

Op mijn 12e ben ik gestart op het niveau vmbo-kader en op mijn 16e heb ik mijn vmbo- theoretische leerweg/mavodipolma behaald. Hierna ben ik gestart met de opleiding tandartsassitent maar door omstandigheden heb ik dit voortijdig moeten staken. Rond mijn 16e ben ik door dezelfde omstandigheden zelfstandig gaan wonen en op mijn 18e startte ik aan het volwassenondewijs. Nu ben ik inmiddels 20 jaar en in het bezit van een havodiploma.

Op 1 september starten de meeste hbo-studies, maar ik heb werkelijk geen idee welke ik wil gaan doen. De keuze om tandartsassistent te gaan was achteraf een foute keuze en ik ben weer bang voor een onjuiste studiekeuze. Buiten dat het veel geld kost, is het ook een deuk in het zelfvertrouwen. Veel mensen zeggen dat hbo-rechten bij mij past, om die reden heb ik mijn ingescheven voor deze studie en deelgenomen aan een meeloopdag. Zelf vind ik het belangrijk om mensen oprecht te helpen. Bij de beroepen die je met hbo rechten kunt doen heb ik het idee dat er maar matig mensencontact is en de beroepen spreken niet hartelijk aan. Psychologie, met name in de gezondheidszorg, lijkt mij ontzettend interessant. Het is dan wel de vraag of dit niveau niet te hoog is. De weg naar de universiteit via het hbo lijkt mij het beste.

Er bestaat een een hbo studie psychologie, echter, deze leidt studenten nadrukkelijk niet op tot psycholoog die bevoegd is om therapie te geven. Daarnaast, mocht je toch besluiten niet verder te studeren, dan zal men ''standen'' met dit diploma. Van verschillende forums heb ik gelezen dat het gros van de studenten spijt heeft van de keuze hbo psychologie te gaan studeren omdat er nauwelijks vraag is naar dit type psycholoog en er concurrentie is met de wo psycholoog.

Het is nu 5 augustus en ik kan inprinciepe starten met de studie hbo rechten, maar ik twijfel sterk of dit een succes zal zijn. Op 1 september starten de meeste hbo's en tijd begint te tikken.

Wat raden jullie aan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Studiekeuze e-business/online marketing Maartenvh Opleiding kiezen en volgen 3 1 oktober 2014 11:47
Studiekeuze stress!! xMilla Opleiding kiezen en volgen 2 4 februari 2014 12:28
Kom niet verder bij bepalen studiekeuze vraagtekentje41 Opleiding kiezen en volgen 5 20 maart 2012 14:55
Worsteling met studiekeuze LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 44 8 mei 2010 14:18
Hulp nodig bij studiekeuze marthevw Opleiding kiezen en volgen 5 21 maart 2010 00:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon