Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2011, 04:09
Prec Prec is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Berichten: 5
Prec is on a distinguished road
Standaard Werken aan uitdagingen om bij te leren, of relaxed gebruik maken van sterke punten?

Ik ben mij bewust van mijn sterke punten en van mijn werkpunten. Ik heb soms het gevoel dat ik dingen doe of een job wil doen waarbij vooral mijn werkpunten van belang zijn. Op zich is deze trend positief want het wil zeggen dat ik wil bijleren. Langs de andere kant is dit negatief want ik zou beter mijn sterke punten respecteren en er gebruik van maken.

Dit gegeven leek bevestigd in wat ik gisteren las:
Tim Ferriss – The Four Hour Work Week
"It is possible to have too much of a good thing, in excess most endeavors and possessions take on the characteristics of their opposite. Thus, pacifists become militants, freedom fighters become tyrants, blessings become curses, help becomes hindrance, more becomes less. Too much, too many, and too often of what you want becomes what you don’t want."

Hoe denken jullie hier over? Klopt het? Waarom wel/niet?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2011, 16:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Geen idee. Ik doe gewoon mijn werk en leer van terugkoppeling die ik van leidinggevenden en klanten ontvang. Ik heb niet zoveel met analyse: dat is zo abstract dat je er uiteindelijk helemaal niets mee op schiet naar mijn ervaring. Je kunt namelijk jezelf proberen te veranderen maar je rol in een organisatie verandert vrijwel nooit. Dat is namelijk van ontzettend veel niet te beinvloeden factoren afhankelijk
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2011, 00:38
Prec Prec is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Berichten: 5
Prec is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Geen idee. Ik doe gewoon mijn werk en leer van terugkoppeling die ik van leidinggevenden en klanten ontvang. Ik heb niet zoveel met analyse: dat is zo abstract dat je er uiteindelijk helemaal niets mee op schiet naar mijn ervaring. Je kunt namelijk jezelf proberen te veranderen maar je rol in een organisatie verandert vrijwel nooit. Dat is namelijk van ontzettend veel niet te beinvloeden factoren afhankelijk
Bedankt voor je feedback.

Wat bedoel je met je rol in een organisatie verandert nooit? Als je solliciteert voor een andere functie in de organisatie en je wordt aangenomen dan verandert je rol toch?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2011, 20:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prec Bekijk bericht
Bedankt voor je feedback.

Wat bedoel je met je rol in een organisatie verandert nooit? Als je solliciteert voor een andere functie in de organisatie en je wordt aangenomen dan verandert je rol toch?
Wanneer je bepaald taken in een functie hebt dan is er meestal geen ruimte om iets anders te gaan doen. Uiteraard is een (interne) sollicitatie iets anders.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2011, 16:01
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Ik ben een gepassioneerd voorstander van de beweging die je gelukkig steeds meer ziet: je ontwikkelen vanuit je sterke punten!

Daarin kun je nl. veel makkelijker en sneller groeien. Het sleutelen aan je zwakke punten zal je slechts een heel klein beetje groei opleveren maar eerder frustratie en verlies van energie en concentratie. Verwar dit niet met het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en competenties... dat is iets dat je zeker als starter of jongere gewoon nog moet doen, of je het nu leuk vindt of niet.
Maar als jij al jaren tijdens je beoordelingsgesprekken dezelfde feedback krijgt over je werkpunten, en je volgt cursussen en trainingen om dat punt bij te spijkeren en het komt bij je beoordeling weeeeer naar boven als werkpunt, dan moet je echt eens nadenken of je wel in de goede baan zit, als dat punt blijkbaar zo belangrijk is voor de werkgever / leidinggevende (maar het kan ook een spiegel zijn).

Ik ben het met Hassan eens, dat het vrij moeilijk is om vanuit een bepaalde functie intern door te stromen naar een andere functie. Het gebeurt wel en het kan ook, maar dan moet de organisatie daar voor openstaan en je begeleiden. Daar is meestal geen ruimte voor... en als het dan wel gebeurt, dan nog heb je te maken met collega's je vaak nog vanuit je oude rol beoordelen.

Maar ik zeg dus dat je absoluut alle focus moet leggen op je sterke punten!

Leg Timothy Ferris dus maar terzijde (de man bekijkt het leuk, met sterke oneliners en het is inspirerend, maar over het algemeen niet zo heel realistisch) en lees het boek "Ontdek je sterke punten" van Marcus Buckingham (en de overige boeken van hem over dit onderwerp). Dit is veel praktischer van aard en voor iedereen geschikt (niet alleen voor multilevelmarketingmiljonairs ;-)

PS: niet "relaxed" gebruik maken van je sterke punten, maar strategisch, bewust, ontwikkelingsgericht en met een doel (en als het even ook kan met passie!!)

succes!!
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2011, 16:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Politiek in organisaties speelt een veel grotere rol dan vaardigheden. Persoonlijkheidskenmerken zijn daarin de grootste factor. En helaas gaat het daarbij meestal niet om integriteit en andere positieve kenmerken maar om vaardigheden zoals vaardigheid om relaties te bouwen (oftewel: slijmen) en jezelf te positioneren voor beloning van loyaliteit (oftwel: je baas krijgt een promotie en omdat hij je kan vertrouwen lift je mee op zijn/haar succes).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 november 2011, 13:49
robertoheckers robertoheckers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2011
Berichten: 1
robertoheckers is on a distinguished road
Standaard Werken aan een uitdaging met smart.

Heey ik kies er zeker altijd voor om te werken aan een uitdaging want met effe relaxen kom je namelijk niet zo ver en dat is mijn streven niet. Zelf ben ik zeer ambitieus en wil daarom altijd zoveel mogelijk doelen bereiken. Om mijn nieuwe doelen te bereiken maak ik altijd uitgebreid gebruik van SMART formuleren op die manier kan ik goede feed-back aan mezelf geven en mijn doel op de juiste manier opstellen. Ik hoop dat jullie allemaal ook kiezen voor een nieuwe uitdaging aan te gaan inplaats van lekker te relaxen want als je genoeg uitdagingen hebt gehad kun je later relaxen en des te sneller jij binnen bent des te sneller jij echt kunt relaxen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief Marketing Intelligence Analist Louise Sollicitatiebrief en cv 1 7 november 2010 21:15
Sollicitatiebrief en CV Fitnessmanager gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 26 augustus 2010 15:37
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon