Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 27 oktober 2008, 19:24
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vaardigheden CV

Nou, ik ben wel blij dat je even niet opgelet hebt.

Ik liep al een tijdje te dubben hoe ik op een onopvallende manier mijn geboortedatum op het cv achterwege kon laten. Als je het bovenaan weglaat valt het meteen op. Je hebt mij een uitstekend idee aan de hand gedaan met de contactgegevens in de voettekst zetten. Eureka!

Een CV is inderdaad een smaakding. Ik heb eens tegelijkertijd 2 sollicitaties verstuurd naar 2 heel verschillende bedrijven. Bij de een had ik een uitgebreid vaardigheden cv gedaan met een verhaallijn, bij de ander een eenvoudig feitelijk cv. Van beide bedrijven kreeg ik een uitnodiging voor een gesprek.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 oktober 2008, 21:05
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Vaardigheden CV

Ja het is ook per sollicitatie soms wel anders, het ene bedrijf is wat conventioneler dan het andere. Bedenk je wel wat beter bij je past.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet meer conventioneel te solliciteren omdat ik in zo'n bedrijf toch niet zou passen. (nu hoef ik dat ook niet meer natuurlijk).

Waarom wil je je geboortedatum weglaten, heb je het gevoel dat je hierop wordt afgewezen? Want volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet zo'n probleem te zijn. Ik heb hem er ook niet op staan trouwens, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar gewoon omdat ik het totaal niet relevant vind.
Aan mijn (werk en levens-) ervaring kun je wel op mijn CV wel zien van welke categorie ik ben (oudere jongeren zeg maar )

Ik ga in januari een leuke workshop "een onweerstaanbaar CV" geven (in Delft), daar geef ik nog veel meer leuke tips en tricks..... misschien wel leuk voor je Rianne?
Het gaat niet alleen maar over het CV (wel het einddoel natuurlijk), het is nl. eigenlijk een mini-loopbaantrajectje in 1 dag verstopt!
Thema is natuurlijk weer: Ontdek wie je bent en wees het dan expres....

Voor de leuk en ter inspiratie, bijgesloten in deze post mijn onweerstaanbare CV, die is nog onconventioneler ingedeeld en momenteel voornamelijk gericht op freelance loopbaanopdrachten...

Niet echt een vaardigheden CV maar wel anders dan anders .....

Making Sense of Tessa Faber.pdf
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 oktober 2008, 21:10
chnny10 chnny10 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 9
chnny10 is on a distinguished road
Wink Re: Vaardigheden CV

Hi Tessa,

Ik moest wel lachen toen ik de reacties zag, een jaar later....Maar ik ben er heel blij, ik heb nl. nog steeds geen andere baan. Mijn probleem is waarschijnlijk dat mijn opleiding en ervaring niet aansluiten. Daarnaast ben ik erachter dat ik een andere richting op wil. Het geven van trainingen aan secretariaatsmedewerkers of receptionisten. Vaak zijn er praktijkopleidingen waarje zonder lesbevoegdheid terecht kunt. Dat lijkt me onwijs leuk en zeker iets wat bij mij past. Alleen hoe maak ik dat duidelijk in mijn CV? Heb je nog suggesties?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 oktober 2008, 21:59
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vaardigheden CV

Anders dan anders ligt mij ook wel.

Ja, het ene bedrijf is conventioneler dan het andere. Ik zat destijds zonder werk, dus kon niet al te kritisch zijn. Binnen de marge solliciteer ik dan toch wel zoveel mogelijk naar wat me in ieder geval enigszins aanspreekt. Bij wat me niet aanspreekt kan ik ook geen motivatie verzinnen. Verder vind ik het ook wel leuk om wat te experimenteren met solliciteren en waar ik me niet thuisvoel wil ik niet werken.

Leeftijd vind ik niet relevant. Daarnaast weet ik uit ondervinding, na doorvragen en een ontboezeming van een uitzendbureau, dat 50plus reden kan zijn een cv en brief van tafel te vegen nog voordat die gelezen is. Bij uitzendbureau's vraag ik vaak hoe zij tegenover leeftijd staan en blijkt het toch wel een issue te zijn.

Waarbij ik de flow ervaar weet ik inmiddels, naar hoe ik er voor de toekomst het beste vorm aan kan geven ben ik nog zoekende. Een leuke workshop is natuurlijk nooit weg. Het is niet naast de deur, maar als ik tegen die tijd nog zoekende ben en de portemonnee het toelaat dan heb ik wel een ritje over voor wat onconventionaliteit.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vaardigheden CV opstellen -Margriet- Sollicitatiebrief en cv 8 12 juni 2007 17:22
Vaardigheden cv, graag commentaar Dickkol Sollicitatiebrief en cv 4 10 april 2007 11:33
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
chronologisch en vaardigheden cv graag beoordelen hoogeveentje Sollicitatiebrief en cv 1 27 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon