Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 21 januari 2009, 21:18
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Ik heb al vaker negatieve dingen gehoord over NCOI.
Ze hebben allemaal van die zogenaamde post-hbo opleidingen wat volgens mij allemaal niks voorstelt.
Als je wilt doorstuderen ga je naar de universiteit of zelfs de OU.maar NCOI..

Sorry Pamo, maar dit vind ik erg kort door de bocht.
Als je vanuit een MBO-opleiding zoekt kun je niet terecht op de universiteit. En de OU is niet voor iedereen te doen.

NCOI is dan weliswaar niet altijd even handig (ik heb er persoonlijk ervaring mee en dat is lang niet altijd even positief), maar voor de werkende mens is het zeker te doen. Je moet alleen een engelengeduld en een zeer lange adem hebben.

Lina (die niet in aanmerking komt voor de universiteit, simpelweg omdat haar vooropleiding daar niet op aansluit)
Met citaat reageren
  #22  
Oud 21 januari 2009, 21:35
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lina Bekijk bericht
Sorry Pamo, maar dit vind ik erg kort door de bocht.
Als je vanuit een MBO-opleiding zoekt kun je niet terecht op de universiteit. En de OU is niet voor iedereen te doen.

NCOI is dan weliswaar niet altijd even handig (ik heb er persoonlijk ervaring mee en dat is lang niet altijd even positief), maar voor de werkende mens is het zeker te doen. Je moet alleen een engelengeduld en een zeer lange adem hebben.

Lina (die niet in aanmerking komt voor de universiteit, simpelweg omdat haar vooropleiding daar niet op aansluit)
Je hebt gelijk Lina, maar ik wilde alleen maar zeggen dat wanneer iemand een post hbo in controlling doet zoals ergens staat in bovenstaande reacties, je beter WO kunt gaan proberen of in ieder geval een HOFAM of AA opleiding wat veel meer waarde heeft dan een post hbo van NCOI.
Je ziet door de bomen het bos niet meer met al die "vakantiecursussen"
Ik bedoelde dit alleen maar voor degene die al HBO hebben.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 30 juli 2009, 23:40
phb
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiramisu Bekijk bericht
Heeft er iemand ervaring met HBO-opleiding arbeidsrecht, Post Bachelor arbeids- en sociaalrecht of Bachelor Rechten van het NCOI?
Ik ga in september 2009 beginnen met de bachelor opleiding rechten. Duaal met op eens per twee weken op dinsdag overdag naar school. Ik hoop dat de vele negatieve berichten die ik op internet lees niet juist zijn!

mvg
Met citaat reageren
  #24  
Oud 31 juli 2009, 16:31
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Hallo phb,

Ik volg de opleiding HBO Bedrijfskunde 1 (1e jaar HBO Bachelor) bij NCOI sinds januari jl. en ben tevreden. Boeken en info krijg ik op tijd. Leraren zijn goed. Ik moest 2x lessen inhalen wegens omstandigheden. Was geen probleem. Locatie is ook goed.

Heb alleen probleem gehad met verzoek om bijles module ivm herexamen. Ze belden niet terug, reageerden niet enz. Dat viel me wel tegen.

Ik ben dus tevreden met NCOI. Jij veel succes gewenst met je
opleiding!

Rosina

Laatst gewijzigd door Rosina; 31 juli 2009 om 16:31 Reden: aanvulling
Met citaat reageren
  #25  
Oud 31 juli 2009, 18:47
Luca_Vialli
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Wat alleen groot nadeel bij NCOI is: studiekosten.

Zij rekenen echt alles apart, syllabus, studiemateriaal, examengeld, scriptiebegeleiding en ga zo maar door.
Als je de bedragen bij elkaar optelt is het schrikbarend.

Persoonlijk voor mij, te gek voor woorden. Maar er zijn mensen die het geen punt vinden, want de werkgever betaald.
Maar als je het uit eigen zak moet betalen, zou ik iets anders adviseren dan het NCOI.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 31 juli 2009, 20:56
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Ja, daar heb je gelijk in. NCOI is wel erg duur. Ik heb mazzel dat bedrijf mijn opleiding heeft betaald. Alles is inderdaad apart.

Lunches (als je overdag les hebt, zoals ik) moeten ook betaald worden en zijn niet goedkoop. Alles bij elkaar opgeteld behoorlijk bedrag inderdaad.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 14 augustus 2009, 18:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

NCOI is inderdaad niet betrouwbaar. Heb in mei mijn studie afgerond en moest mijn scriptie voor 20 juni jl. inleveren cfm. studiewijzer. Keurig voor 20 juni jl. ingeleverd. Binnen 6 weken na inlevering zouden we uitslag krijgen. Nog steeds niets gehoord.

Tig keer contact gezocht met NCOI krijgt steeds verschillende verhalen te horen waarom we nog geen uitslag hebben.

Enkele voorbeelden:

1. Scriptie is door uw docent nog steeds niet beoordeeld (ons docent kan ons scriptie niet beoordelen omdat hij ons begeleid heeft en is dus niet onafhankelijk. Heeft hij ons tijdens lesbijeenkomst verteld dat regels van NCOI zijn dan een onafhankelijke docent ons scriptie zou beoordelen).

2. I.v.m. vakantie kunnen we uw scriptie nog niet beoordelen.

3. We zullen uw scriptie met spoed door een andere docent laten beoordelen etc.


Lang verhaal kort samengevat: NCOI is inderdaad onbetrouwbaar. Houdt niet aan eigen voorwaarden/regels.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 januari 2010, 22:04
queenfanmichel
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

k volg sinds 18 december een cursus netwerkbeheer bij het NCOI, mijn voorbereiding was goed had vanalles uitgeprint en wist wat me te wachten stond.

Teminste dat dacht ik, de eerste les ging niet door i.v.m. fout in hun eigen planning. Twee weken later dan de eerste les vol moet 2,5 uur onderweg geweest naar het BCN in Utrecht alles leek goed tegaan tot het begin van de les.

De docent begon over laptops die we zelf mee moesten nemen, nergens in de papieren ook niet die ik uitgeprint had stond iets in over laptops dus dat was een goed begin.

Had al meerdere cursussen gehad bij anderen en altij was er cursusmateriaal dat vond ik al raar dat het hier niet het geval was.

De heledag theorie gehad, opzich niet erg de docent deed het leuk. Mijn 2e les kon ik niet volgen wegens een sterfgeval heb me keurig afgemeld en de avond na de 2e les de docent gemaild over wat k gemist had en wat ik moet weten.

Dat was op 4 januari en heb daarna nog 2 keer gemaild en tot op heden geen antwoord, ik modder nu maar wat aan en hoop dat ik het goed gedaan heb.

Een ander punt is het examen ik heb een cursus van de baas dit wil/moet ik door de week doen, en aangezien ik 's weekend weinig tijd heb ben ik hier ook wel blij mee. Nu kreeg ik de datum door wanneer ik examen heb en dit is op een zaterdag in Utrecht, ik heb hierover gebeld maar nee zaterdag is de enige dag dat het NCOI examen afneemt.

Nu zit ik dus met een probleem mijn bedrijfsauto staat in een garage afgesloten voor mij dus moet op eigen kosten naar Utrecht. Een ander probleem is ik heb een kleine van 1,5 jaar dus mij vrouw heeft een auto nodig voor boodschappen e.d.

Nee dit is voor mij de eerste en de laatste keer een cursus bij het NCOI.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 18 januari 2010, 10:10
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Vervelend voor je inderdaad. Ik heb zelf goede ervaringen met NCOI. Het is trouwens ook mogelijk om lessen in te halen, maar het is wel slordig dat docent niet reageert.

Examen NCOI is inderdaad altijd op zaterdag. 9 van de 10 keer in Jaarbeurs en die is heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Ik weet niet of je de reiskosten kan declareren bij je baas?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 januari 2010, 23:43
mirthe
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Vervelend voor je inderdaad. Ik heb zelf goede ervaringen met NCOI. Het is trouwens ook mogelijk om lessen in te halen, maar het is wel slordig dat docent niet reageert.

Examen NCOI is inderdaad altijd op zaterdag. 9 van de 10 keer in Jaarbeurs en die is heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Ik weet niet of je de reiskosten kan declareren bij je baas?

Ik ben het met Rosina eens. ik ben nu bezig met mijn tweede opleiding voor NCOI. Natuurlijk gaan er soms dingen mis (zoals een docent die niet reageert) maar mijn ervaring is dat als je hier over belt dat het ook wordt opgelost.

Dus ik ben enthousiast en ga ook verder doorleren bij NCOI.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ncoi

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 07:54
NCOI Bestuurskunde I Anita Opleiding kiezen en volgen 12 13 juni 2008 15:54
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 15:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon