Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2013, 13:49
Niels Niels is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2013
Berichten: 1
Niels is on a distinguished road
Question Onzeker over baanaanbod / toekomst loopbaan

Beste lezer,

Ik ben Niels, eind twintig en actief in de online branche. Al een geruime tijd ben ik onzeker over de toekomst van mijn loopbaan. Gek genoeg zou ik volgens velen mij nergens zorgen over moeten maken, tot op heden gaat het me allemaal behoorlijk voor de wind, maar toch ben niet zeker van wat ik het het best kan doen.

Het verhaal in het kort:

Ik ben werkzaam in de online branche en werk momenteel bij een online dienstverlener. Een tijdje terug heb ik de knoop doorgehakt om op te gaan naar een andere baan, financieel gezien staat mijn huidige werkgever dicht bij een faillissement. De afgelopen maanden heb ik bij 3 bedrijven gesolliciteerd en al deze bedrijven hebben mij na een aantal gesprekken een aanbod voor een dienstverband gedaan. Erg positief dus, en ik weet dat ik daar blij mee moet zijn. Vanwege twijfel over mijn kansen, mogelijkheden en de toekomst van mijn carriere heb ik alle 3 besloten om niet op het aanbod in te gaan. Belangrijk is wel dat ik nog steeds achter die keuze sta, dus blijkbaar is het goed geweest.

Momenteel worstel ik met 2 problemen, noem het dilemma's;

1. Nu het mij zo voor de wind lijkt te gaan, op dit moment in mijn carriere, moet ik dan door blijven zoeken totdat ik die droombaan (mocht deze al bestaan) heb gevonden? Of moet ik blij zijn met wat mij nu wordt aangeboden (en het zijn echt mooie aanbiedingen, maar twijfel zorgt dat ik afhaak)?

2. Afgelopen week heb ik wederom een aanbieding gehad van een organisatie passend bij mijn profiel, kwaliteiten en vaardigheden maar ook daar is een onzekerheid ontstaan: de baan ligt in een specifieke branche (energie) en ookal heb ik een algemene functie (die elke organisatie in bezit heeft) nu ben ik bang dat ik mijzelf minder aantrekkelijk maak voor grote organisaties (iets waar ik graag onderdeel van uit zou willen maken) die niets met energie doen?

Als ik het zo terug lees kom ik behoorlijk onzeker over, gek genoeg ben ik beroepsmatig, en dan heb ik het niet over een keuze maken om van baan te wisselen, maar over het uitvoeren van mijn werkzaamheden en mezelf verkopen tijdens sollicitatiegesprekken, het tegenovergestelde.

Ik hoop dat jullie lezers praktische tips hebben die mij helpen bij het maken van een keuze (want daar ligt het probleem) en mij meer inzicht kunnen geven over wat mogelijk goed is voor mijn toekomst/loopbaan. Alle tips zijn welkom!

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2013, 15:32
Musje Musje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 9
Musje is on a distinguished road
Standaard

Waar komen die twijfels vandaan waardoor je op alledrie de aanbiedingen niet bent ingegaan? Ik vind het enigzins gek te noemen dat je bij 3 bedrijven solliciteert maar vervolgens alles afslaat, ook al waren het wel goede aanbiedingen?

Nu is het niet mijn tak van sport, maar 'energie' lijkt mij niet een enorm specifieke branche. Waarom wil je je zo graag bij 'grote' organisaties houden? Heeft dit te maken met 'zekerheid' die je daar denkt te vinden? Als dat zo is, dan haal ik je uit die droom: Ook grote bedrijven kunnen omkiepen.

Wat ik vooral mis in je post is wat je zélf wil. Waar ligt je hart? Als je alle twijfels over failliet gaan, wel of niet te specifiek, toekomstperspectief eens laat varen: waarom reageerde je op die functies, wat sprak je aan, wat lijkt jou nu leuk en inspirerend om te doen? Kiezen heeft niet alleen te maken met wat 'goed' is, maar ook wat voor jou boeiend en stimulerend is, en daardoor ook werkbaar is én blijft op de lange termijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
jobswitch, loopbaanadvies, onzekerheid

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Je loopbaan in beweging. Deze maand high tea cadeau! wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 8 mei 2012 15:55
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Hoe je in 5 stappen je loopbaan een nieuwe wending geeft. wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 4 oktober 2010 09:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon